Ekonomiİkinci el oto piyasasına nur yağdı

İkinci el oto piyasasına nur yağdı

Paylaş
İkinci el oto piyasasına nur yağdı

Türkiye’de yılda ortalama 6-7 milyon arası ikinci el araç satışı yapılıyor. Son dönemde sıfır otomobille ilgili kampanyalarının artması ikinci elde fiyatları baskılıyor. Sıfır oto fiyatlarındaki indirimlerde engelli hakkıyla ÖTV’siz oto alımında yerlilik şartı da etkili oldu. Bu düzenlemeye hazırlıksız yani yüksek stoklarla yakalanan yabancı markalar peş peşe indirimler yapıyor. Bu durum bazen sıfır fiyatlarının ikinci elin de altına gelmesinde etkili oluyor. Dolayısıyla ikinci elde araç satış ve ilanda kalış süreleri de uzuyor. İşte bu gibi durumlarda ikinci el araç platformları imdada yetişiyor.

12 AY VE 20 BİN KM GARANTİ

Haberin Devamı

Bu platformlardan biri de Hedef Filo bünyesinde bulunan ‘Otoplus’. Aracını satmak isteyenlere dakikalar içinde teklif verdiklerini söyleyen Otoplus Yönetici Ortağı Sinan Özkök, “Teklifi kabul eden araç sahibini kendimize ait veya anlaşmalı (Pilot Garage) ekspertiz firmasına davet ediyoruz. 1 saatten kısa sürede aracı alıyoruz. Eksper parası bize ait. Araç bedelini de ‘güvenli ödeme sistemiyle’ aktarıyoruz. 8 yaş ve 160 bin kilometre (km) altı araçlara satarken 12 ay ve 20 bin km garanti veriyoruz. Ayrıca 20 gün ve 500 km şartıyla cayma hakkı da kullanılabiliyor” dedi.

FİYATLAR DENGELİ SEYREDİYOR

Türkiye’deki ikinci el potansiyeline dikkat çeken Özkök, “Geçen yıl 1.2 milyon sıfır araç satılırken, ikinci el pazarı 7.1 milyonla rekor kırdı. Yani 1’e 7 çarpanlı bir piyasa var. İngiltere, Almanya ve Fransa’da bu çarpan 2.5-3 civarında. Bu potansiyelin de ektisiyle bu alanda yatırımlarımızı artıracağız” dedi. Şu anda satın aldıkları araçları bakımlarını yaptıktan 2 gün sonra satışa hazır hale getirdiklerini belirten Sinan Özkök, “Araçların satılma süresi ortalama 10 gün. ‘Sıfır pazarı’ ikinci eli de tayin ediyor. Fiyatlar stabilize oldu. İnişli çıkışlı ortam yok” diye konuştu.

Haberin Devamı

BAYİ AĞINI GENİŞLETECEK

Özkök, ikinci el alım satım platformu Letgo’nun içerisinde ikinci el otomobil kategorisinin açıldıktan sonra gelişmesiyle birlikte bu kategoriden ayrılarak Otoplus’ın doğduğunu ve başlı başına ayrı bir platform haline geldiğini anlattı. Bu yıl başında Otoplus, Otonet ve Letgo olarak yeni bir yapılanmaya geçtiklerini aktaran Özkök, yatırım planlarına da dikkat çekti. Özkök, “İstikrarlı büyümemizin bir aşaması olarak, 2025’teki en önemli yatırımımız bayileşme projesi olacak ve bu kapsamda pazarın yüzde 80’ini kapsayabilecek şekilde bir yayılıma ulaşacağız. Satış tarafında ikisi İstanbul, biri Ankara ve biri de İzmir olmak üzere 4 lokasyonumuz var ve bunlar kendi şubelerimiz” dedi.