Kadınlar istihdamı artırdı, ciroda erkekleri yakaladı
Beko’nun kadınları girişimciliğe teşvik etmeyi ve bayi ekosistemindeki kadın oranını artırmayı amaçlayan 100 Kadın Bayi projesi, Cumhuriyetin 100’üncü yılında hedefine ulaştı.
Proje 2019 yılında başladığında kadınların toplam bayiler içinde oranı yüzde 1 seviyesindeyken, bugün bu oran yüzde 10’a çıktı. Projeyle bayi sayısı 102’ye, toplam mağaza sayısı ise 117’ye ulaştı. Türkiye’nin 42 ilinde 78 ilçede girişimci kadınlara ait bayiler faaliyet gösteriyor. Kadın bayiler, kadın istihdamının artmasına da olanak sağlıyor. 117 mağazada sağlanan istihdamın yarısından fazlası kadınlardan oluşuyor.
MAĞAZA DEĞIL ‘EV’
Beko’nun 100 kadın bayisi Cumhuriyet’in 100’üncü yılına özel olarak Ankara’da düzenlenen 3’üncü Beko Kadın Bayi Zirvesi’nde bir araya geldi. Zirvede konuşan Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, “Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 kadın bayi hedefimize ulaşmış olmaktan gurur duyuyoruz. Sahada fark yaratan bir proje oldu. Tüketici, kadın bayileri bir mağaza olarak görmüyor, kokusuyla, temizliğiyle bir ev gibi kabul ediyor. Kadın bayiler, güven üzerine kurdukları ilişkilerle farklılık yarattılar. Metrekare başına cirolarda da erkek bayilere yaklaştılar” dedi.
HEDEF YÜZDE
25 100 kadın bayi ile ilk hedefine ulaşan proje, bundan sonra “Kadının İşi, Gücü” adıyla devam edecek. Koç Holding öncülüğünde destekçisi oldukları Birleşmiş Milletler Kadın Birimi Nesiller Boyu Eşitlik Platformu taahhütleri arasında Beko bayileri arasındaki kadın oranını 2026’ya kadar yüzde 25’e yükseltmenin bulunduğunu anlatan Dinçer, “5 yıl sonra 200-250 kadın bayiye ulaşacağımızı düşünüyoruz. ‘Mesleğin cinsiyeti olmaz’ diyoruz, nihai hedefimiz ekosistemimizdeki kadın oranını ‘kadın bayi’ şeklinde bir ifadeyi kullanmamıza gerek kalmayacak seviyelere taşımak. Ayrıca benim hayalim, Arçelik’te bir kadın genel müdür görebilmek” diye konuştu.
KİRADAN PRİME DESTEK VAR
Projenin bugüne kadar 10 binden fazla başvuru aldığını anlatan Dinçer, kadın bayilere verilen destekleri şöyle sıraladı: “Başvurular öncelikle bölgedeki bayi ihtiyacına bakılarak değerlendiriliyor ve sektör deneyimi aranmıyor. Proje kapsamında kadın girişimciler, mağaza keşif ve altyapısından başlayarak, mentorluk ve eğitime, satış ve pazarlamadan, depolamaya kadar birçok teşvik ve destekten yararlanıyor. Kira desteği, 2 yıl süreli ilave prim desteği, reklam ve tanıtım alanında destekler veriliyor. Yeni Nesil Liderlik eğitimi de alıyorlar.”
CARİ FAZLA VEREN TEŞVİK EDİLMELİ
Beyaz eşya sektöründeki son durumu da değerlendiren Dinçer, iyi bir yıl geçirdiklerini ifade etti. Türkiye’nin 30 milyon adetlik üretimiyle Çin’den sonra ikinci sırada yer aldığını belirten Dinçer, “Ancak Çin 260 milyon adet üretim yapıyor. Arada 230 milyon adetlik bir fark ve bu fark aynı zamanda bir potansiyel” dedi. Beyaz eşyada üretimin yüzde 70’nin ihraç edildiğini vurgulayan Dinçer, şöyle konuştu: “Bu sektör yaklaşık 4.5 milyar dolarlık cari fazla veriyor. Cari fazla veren sektörler desteklenmeli. Ar-Ge destekleri artırılabilir, mühendislik ve marka desteği sağlanabilir. İç piyasada perakende tarafında da taksit sayısı çok kritik. Taksit sayıları artırılabilir. Cari fazla verdiğimiz için beyaz eşya sektörünün her türlü desteğe layık olduğunu düşünüyorum.”
- Silecek kaldırırken iki kere düşünün! Hapis cezası aldı
- Bayraktar TB3’ün başarısı Yunan basınında
- Arama motorları üzerinden yapılan bu sorgulara dikkat! Tüm bilgilerinizi ele geçiriyorlar | Hangi kelime ve yönlendirmeler riskli?
- MİT, Serhat Tagay'ı etkisiz hale getirdi
- 5 kardeşin hayatını kaybettiği yangında kahreden detaylar! İtfaiye raporu ortaya çıktı