Kendi lastik markasıyla yollara çıkacak
Türkiye’nin ilk lastik üretim tesisi olarak 1960 yılında Kocaeli’de kurulan fabrikanın da sahibi olan Prometeon Türkiye, Prometeon markasını taşıyan Serie 02 lastikleri ile yollara çıkmaya hazırlanıyor.
Türkiye’nin ilk lastik üretim tesisi olarak 1960’da Kocaeli’de kurulan fabrikanın da sahibi olan Prometeon Türkiye, Prometeon markasını taşıyan Serie 02 lastikleri ile yollara çıkmaya hazırlanıyor. Halen Pirelli markasıyla da ticari lastik üreten firma, yeni Prometeon lastiklerini Ar-Ge programı kapsamında 6 binden fazla lastiğin test edilmesiyle, her türlü iklim ve yol koşulunda 200 milyon kilometreden fazla mesafe kat edilerek tasarladı.
PAZAR BÜYÜYOR
Prometeon’un 2017 yılında Pirelli Endüstriyel’den Prometeon’a geçiş yaptığını hatırlatan Prometeon Türkiye, AFME, Rusya, CIS Bölge CEO’su Gökçe Şenocak, “Dünya lastik pazarı verilerini incelediğimizde, özellikle Türkiye ve Avrupa pazarlarının büyük bir potansiyele sahip olduğunu görüyoruz. 2024 yılında dünya ticari lastik pazarının adet olarak yüzde 2.3 büyümesi bekleniyor. Biz de odağımızı endüstriyel ve ticari lastikler olarak belirlemiş bir şirket olarak kısa sürede büyük başarılar kaydettik” dedi.
SONBAHARDA GELİYOR
Prometeon’un önemli bir marka bilinirliğine ulaştığını söyleyen Şenocak, “Şimdi Prometeon markasıyla yollara çıkacağız. Aslında 2022 senesinde, Serie 02 ile başlayan yolculuğumuz Prometeon lastik markasını yaratmamızın ön adımıydı” şeklinde konuştu. Serie 02 ile başlayarak Prometeon markalı lastikler Türkiye ve Avrupa pazarlarında sonbaharda yerini alacak. Yeni lastiğin dünya lansmanı İstanbul’da gerçekleşecek.
150 MALZEME BİR ARADA
Prometeon’un hem yenileme pazarı hem de orijinal ekipman pazarı için ticari araç üreticileri ile de işbirliği halinde lastik geliştirdiğini ve ürettiğini söyleyen Şenocak, şöyle konuştu: “2020’den bu yana kesintisiz olarak ağır vasıta lastiklerinde pazar lideri olmayı sürdürüyoruz. Akıllı lastiklerimizde hammaddeden başlayarak lastiğin ömrünü tamamlamasına kadar geçen tüm süreci izliyoruz. Lastik doğal kauçuk, çelik tel/kord, karbon karası ve 150 değişik hammaddenin ve kimyasalın içinde yer aldığı kompleks bir yapıdan oluşuyor. Lastik üretirken 150 malzemeyi bir araya getiriyoruz. Ürünün kalitesi ve performansını teknoloji ve sürdürülebilirlikle harmanlıyoruz. Prometeon olarak 2050 yılında karbon nötr olmayı taahhüt ettik.
PAZAR PAYINI ARTIRDI
Prometeon Türkiye, MEA, Rusya, CIS Bölgesi Pazarlama Direktörü Faruk Uslu, “Teknolojik uzmanlığımızı genişleterek Anteo, Eracle, Tegrys markalarının yanı sıra Formula ve Pirelli lisansları altında endüstriyel ve ticari lastikler üretiyoruz. Bu da her segmentte lastiği müşterilerimize sunmamız anlamına geliyor. 2023 yılını yüzde 25 pazar payı ile kapadık. 2024 yılı ilk 5 aylık dönemde ise pazar payımızı artırdık” dedi. 2023’te Türkiye otobüs ve kamyon ticari lastik pazarının 2.2 milyon adet olduğunu söyleyen Uslu, ”Bu yıl pazarda yüzde 10’luk bir düzelme ile 2 milyon adetlik öngörümüz var. Yenilenen 02 lastik serimizle yüzde 10 fazla km, dönme direncinde yüzde 18 iyileşme sağladık” diye konuştu.
IVECO BUS TÜRKİYE’DE GÜÇLENİYOR
TURİSTLERİ TAŞIYACAK
IVECO Bus, Türkiye pazarındaki varlığını büyütmeye devam ediyor. CROSSWAY otobüslerini geçtiğimiz aylarda Balıkesir ve Muğla Belediyeleri’ne teslim eden IVECO Bus, iç pazardaki çalışmalarını sürdürüyor. CROSSWAY model otobüsler havalimanlarından şehir merkezlerine ve Türkiye’nin en önemli lokasyonlarına turist taşıyacak.
YÜKSEK KONFOR
Yetkililer, “CROSSWAY, sınıfının en iyisi olmakla beraber, tasarruflu yakıt tüketimi, optimize edilmiş kişi sayısı (12 metre konfigürasyonda 55 koltuk) ile yolcular için yüksek konforu sağlarken, toplam sahip olma maliyeti sayesinde de bu görev için mükemmel bir alternatif oluşturuyor” şeklinde konuştular.
HEDEF LİDERLİK
IVECO BUS Asya ve Pasifik Bölgesi Ticari Operasyonlar Direktörü Marco Franza ise “IVECO BUS olarak hedefimiz, taşımacılık çözümlerimizi Türkiye’ye getirmek ve pazarda lider otobüs markası olmak. Çok yakında geniş araç yelpazemizden alternatif yakıtlı ve elektrikli otobüsleri de göreceksiniz” dedi.
MICHELIN VE FORD TRUCKS İŞBİRLİĞİ
Michelin Türkiye, ağır ticari sektörünün global markası Ford Trucks’ın yeni sınırlı üretim olan F-MAX Select modelinin tek lastik üreticisi oldu. Yeni 2.5 metre genişliğindeki kabiniyle, bronz-siyah tasarım detaylarıyla, basamaklarıyla, saklama bölmeleri ile bir çekiciden çok daha fazlasını sunan F-MAX Select, Kör Nokta Uyarı Sistemi, İleri Hareket Bilgilendirme Sistemi, Sürücü Dikkat Takip Sistemi, Yaya Algılama Özellikli Çarpışma Önleme Yardımı, Dur Kalk Özellikli Akıllı Adaptif Hız Kontrol Sistemi gibi özellikleriyle de her yolculuğu emniyetli hale getiriyor. F-MAX Select’i tercih eden müşteriler, Michelin’in yakıt tasarrufu ve kullanım ömrü konusunda performans sunan MICHELIN X Line Energy veya MICHELIN X Multi Energy lastiklerinden birini tercih edebiliyor.
CONTI VE SCANIA’DAN SÜRÜŞ DENEYİMİ
Continental, İsveç merkezli TIR ve ticari araç üretici Scania’nın Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv ile işbirliğine gitti. Bu çerçevede Continental lastiklerle sipariş verilen Scania Dynamic ve Style model araçlar 1 yıl standart garantinin yanı sıra aynı süre içinde Continental’in genişletilmiş garanti programı Contisafe güvencesinde olacak. Contisafe güvencesi altına giren araçlarda lastiğin onarılamaz bir şekilde hasar görmesi durumunda, yeni lastik, hasarlı lastikte kalan diş derinliğine göre yüzde 100’e varan indirimle araç kullanıcısına sunulacak.
- Meclis'teki 'kayyum' kavgası... CHP lideri Özel: İstenmeyen görüntüler
- Karısını uyurken öldüren kocadan 'otostop' itirafı!
- Hemşire Selen’in şüpheli ölümü! Anestezi uzmanı için istenen ceza belli oldu
- Dolandırıcıların yöntemi pes dedirtti! Çekici ile kaçtılar
- Rize'deki faciada acı detay! Heyelandan korkup aldıkları ev oğullarına mezar oldu