Kırtasiyede sahte ürün tehlikesi
Okullar 9 Eylül’de açılıyor. Okula dönüşe kısa bir süre kala velileri de alışveriş telaşı sardı. Okul çantasını doldurmanın maliyeti arttığından veliler de daha uygun fiyatlı ürünlerin arayışına girdi. Ancak sektör temsilcileri, güvenlik testlerinden geçmemiş ve sahte (kaçak) kırtasiye ürünleri konusunda velileri uyarıyor. Kırtasiye ürünleri sektörünün büyüklüğü 8-10 milyar lira olarak ölçülürken sahte ürünlerin pazardan yüzde 15-20 yani yaklaşık olarak 2 milyar lira pay aldığı hesaplanıyor.
MELTEM KARA
GÜVENLİK TESTLERİ
Kırtasiye ürünleri üreticisi Adel/Faber- Castell’in CEO’su Oğuz Uçanlar, “Çocuklarımızın ne yediğine, ne giydiğine dikkat ettiğimiz kadar, kullandığı kırtasiye ürünlerinin güvenliğine de dikkat etmemiz gerekiyor” diyerek, sahte, markasız ve güvensiz ürünlerin çocuklar için tehlike arz ettiğine dikkat çekti. Uçanlar, “Piyasada hiçbir güvenlik testinden geçmemiş ürünler var. Tüketicilerimizin sahte ürünlerden korunmak için güvenilir satış noktalarından alışveriş yapmalarını öneriyoruz. Bu ürünler dayanıksız olmalarından dolayı ailelerin bütçelerini de zorluyor” dedi.
1 MİLYON ADET KAÇAK
Tüketicilere markalı ürünlere yönelmesini önerdiklerini ancak markalı ürünlerin de sahtelerinin üretilerek kaçak yollarla piyasaya sürüldüğünü anlatan Uçanlar, “Geçtiğimiz günlerde 1 milyonun üzerinde kaçak ürün yakalanarak emniyette sergilendi. Sektörümüzde tarihimizin en büyük rakamı. Ticaret Bakanlığı’nın, Gümrükler’in ve güvenlik güçlerinin halk sağlığını tehdit eden ürünlerin piyasaya yayılmasını engellemek için verdiği mücadele ile bu yıl yakalanan ürün sayısında artış var” dedi.
YÜZDE 25 FİYAT FARKI VARSA
Alım gücünün düştüğü ülkelerde sahte ürünlerin sayısının artabildiğini ifade eden Oğuz Uçanlar, online kanallardaki sahte ürünlerle de mücadele ettiklerini ve tespit ettiklerinde pazar yerlerine bildirdiklerini belirtti. Sahte ürünlerin gerçeğinden ayırt edilmesinde kalitenin ve fiyatın rol oynadığına dikkat çeken Uçanlar, “Piyasanın yüzde 25 altında fiyat görüyorsanız, şüphe ile yaklaşılmalı” diye uyardı. Uçanlar, Adel/ Faber-Castell’in yılda ortalama 10 bin ürün güvenliği ve 30 bin ürün kalitesi testi yaptığını, ürünlerini fiziksel, kalite ve mikrobiyoloji testlerine tabi tuttuğunu ekledi.
PERAKENDE DEVİNİN GLOBAL TEDARİKÇİSİ OLDU
Adel’i ‘eğitim ve ofis teknolojileri şirketi’ haline getirmeyi hedeflediklerini kaydeden Uçanlar, “Yeni uluslararası işbirlikleri ve yeni ihracat pazarları ile global varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz. Toplam yüzde 5-10 olan ihracat payımızı 3-5 yıl içinde yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Uçanlar, dünyanın en büyük perakendecilerinden birinin global tedarikçisi olduklarını da belirterek, Çayırova tesislerinde yaptıkları 1.5 milyon dolarlık makine yatırımı ile bu şirkete ilk etapta 4 ürün üreteceklerini açıkladı.
ÇANTA 2 BİN 500 LİRAYA DOLUYOR
Kırtasiye ürünleri pazarının şu anda geçen yılla paralel ilerlediğini söyleyen Uçanlar, şöyle konuştu: “Geçen yıl yaklaşık 1.200-1.500 liraya dolan bir okul çantası bu yıl 2 bin- 2 bin 500 liraya doluyor. Vatandaş okul çantasında olmazsa olmazlardan vazgeçmiyor ancak lüks ürünlerden uzaklaşıyor. Alım gücünün düştüğü, maliyetlerin arttığı bu konjonktürde uygun fiyatlı portföy sunmak önem kazandı.”