Kredi ve kartta normalleşme kolaylığı
Pandeminin başında bankalara gönderdiği talimatla 50 tedbirin uygulanmasını sağlayan Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), bankalardan şimdi de normalleşme dönemine yönelik kredi ve kartla ilgili kolaylıklar yapmalarını istedi. İşte, kurumun tüketicinin hayatını kolaylaştıracak talimatları...
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), banka ve banka dışı mali kuruluşlara normalleşme döneminde bireysel ve ticari müşterilere kolaylık sağlamaları konusunda 11 maddelik talimat hazırladı. Buna göre; BDDK bankalardan müşterilerin vade tarihi 2020 sonuna kadar olan ödemelerine ilişkin öteleme taleplerinin karşılanmasını ve ötelenen nakit akışları için güncel piyasa koşullarına (güncel faizle) uygun fiyatlama yapılmasını istedi.
Aidat ertelenebilecek
BDDK, kredi kartı aidatları için kolaylık sağlanmasını da talep etti. Kredi kartı aidat tahsilatına itiraz eden müşterilerin talebi doğrultusunda tahsilatın geçici bir süreyle ertelenmesini isteyen BDDK, makul ve somut gerekçe olmadan kredi kartı limitlerinin kısıtlanması ve kredi kartlarının nakit çekime kapatılması gibi uygulamalar konusunda da bankalara mevzuatta belirtilen kuralların dışına çıkılmaması talimatını verdi.
60 yaş üstüne öncelik
BDDK, ayrıca emekli aylığı alan veya 60 yaşın üzerindeki müşterilerin sık dışarı çıkamamalarından dolayı banka ATM’sinden tek seferde aylıklarını çekebilmeleri, şubeden ve çağrı merkezinden hızlı hizmet almalarının sağlanmasını istedi. Emeklinin aylığını almak için bankasını değiştirmesi konusunda engel olunmaması ve taleplerin şikayete neden olmayacak şekilde zamanında yerine getirilmesini öneren BDDK, yaşlı ve emeklinin kart teslimi dahil şubeye gitmeye zorlanmamasını istedi.
Pandeminin başında da 50 tedbir uygulandı
Bankalarla ilgili müşterilerden gelen talepleri düzenli olarak takip eden BDDK, verilen talimata uygun hareket edilmesini sağlıyor. Kurum, pandeminin başında 20 Mart’ta bankalara gönderdiği talimatla da korona döneminde bankaların müşterilere kolaylık sağlamasını istemiş, iş dünyası ve vatandaşların salgın dönemini en az hasarla atlatabilmesi için 50’ye yakın tedbiri hayata geçirmişti.
Bankaların desteği büyümeye ivme katacak
Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, BDDK’nın bankalara yönelik müşterilere kolaylık sağlamaları konusundaki kararlarını değerlendirdi. Albayrak, sosyal meyda hesabı Twitter üzerinden yaptığı paylaşımda, “Dünyadaki örneklere kıyasla çok güzel bir sınav vermeye devam ediyoruz.
İyi günde sürdürdüğümüz birlik ve beraberliği zor zamanlarda sürdürme vakti. Türkiye kalkınma hedeflerine emin adımlarla ilerlerken, bankalarımızın vatandaşlarımıza olan desteği büyümemize ivme katacaktır” ifadesini kullandı.
Sigorta poliçesi sorgulama
BDDK, bankalara gönderdiği talimatları içeren yazısında, bankanın Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili düzenlemelere uygun hareket etmesi gerektiğinin altını çizdi.
Kurum, krediye bağlı sigorta poliçelerinde temerrüt hali gerçekleşince tazmin koşulları oluşup oluşmadığının kendiliğinden sorgulanması ve varsa kredi geri ödemesinin sigorta poliçesinden kolayca karşılanmasını sağlayacak bir sistemin işletilmesini istedi.
- İstanbul depremi için 'Büyük kıyameti bekliyoruz' dedi, kritik bölgeleri saydı
- 2024 yılının kelimesi netleşti! Tam1 milyon kişi oy kullandı
- PKK/YPG'li teröristler 4 kadını kaçırdı! İşkence, tecavüz...Yaşadığı kabusu anlattı
- Sosyal medyadan giysi satma vaadiyle dolandırıcılık! 29 gözaltı
- Konya'da kan donduran dehşet! 500 bin lira için dünürünü öldürdü