Küçük esnaf e-ticaret yasasıyla hızlı büyüdü
Ticarette haksız rekabetin ve tekelleşmenin önüne geçmeyi amaçlayan yeni e-ticaret yasasıyla ilgili geçen yıl oldukça sıcak tartışmalar yaşanmıştı.
Sonuç itibarıyla yasa devreye girdi. Düzenlemenin üzerinden kısa bir süre geçse de piyasalarda olumlu yansımaları hemen görüldü. İstanbul’da basın mensuplarıyla iftarda bir araya gelen Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, düzenlemenin getirdiği adil ve şeffaf rekabet koşulları sayesinde e-ticaret sektörünün daha sağlıklı bir şekilde büyüdüğünü söyledi.
ÜLKENIN FAYDASINA OLDU
“Bu yasayı herkese nefes alma ve büyüme imkanı tanıyan bir yasa olarak görüyoruz” diyen Gökçetekin, şöyle devam etti: “Sağlıklı ve rasyonel rekabetin olması herkes için faydalı. Küçük şirketler nefes aldı, şimdiden önemli büyüme rakamları yakaladı (özellikle moda, kozmetik). Dünyada da Türkiye’yi takiben benzer yasalar ardı ardına geliyor, İngiltere ve Avrupa Birliği de benzer uygulamaları yürürlüğe aldı. Çünkü adil rekabet herkes için iyi. Sektörde sağlıklı rekabetin olmasını müşterilerin ve satıcıların dolayısıyla Türkiye’nin faydasına diye görüyoruz.”
60 SANİYEDE 100 BİN LİRA
Türkiye’deki tüketicilerin alışveriş sıklığının Çin’i yakaladığını ifade eden Gökçetekin, “101 bin 500 satıcı ve 230 milyon tekil ürünle hizmet veriyoruz. Finansal hizmetlerimizden Hepsipay, kredi ve kredi kartı ilgi görüyor. 60 saniyede 100 bin liraya kadar bankalardan bağımsız kredi kullandırıyoruz. Tüketicinin kredi skorunu biliyoruz” dedi.
HALKA ARZ GÜNDEMDE
Gökçetekin, Türkiye’de halka arz konusuna da değinerek, “Türkiye’yi dünya teknoloji borsası Nasdaq’da temsil eden ilk ve tek Türk şirketi olmaktan gurur duyuyoruz. Türkiye’de halka arz konusunda yatırımcılardan çok fazla soru ve talep geliyor. Şirket yönetimi olarak bu stratejik opsiyonu etraflıca değerlendiriyoruz” dedi.
MÜŞTERİ BAŞINA SİPARİŞ ARTTI
Şirketin finansal sonuçlarını da değerlendiren Nilhan Onal Gökçetekin şu bilgileri verdi: “2023 yılını yüzde 104 büyüme oranı ile kapattık. Şirketimiz, 11.9 milyon aktif müşteriyle yılı tamamladı. 2023 yılında sipariş sayımız yüzde 41 büyümeyle 113 milyona çıkarken; yıl boyunca her saniye yaklaşık 4 siparişi müşteriye ulaştırdık. Deprem bölgesinde iki yılda 10 milyar TL ticaret hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Bölgeden 3 bin 300 kadın girişimciye platformda satış yapma imkanı sunuyoruz.”
- Meclis'teki 'kayyum' kavgası... CHP lideri Özel: İstenmeyen görüntüler
- Karısını uyurken öldüren kocadan 'otostop' itirafı!
- Hemşire Selen’in şüpheli ölümü! Anestezi uzmanı için istenen ceza belli oldu
- Dolandırıcıların yöntemi pes dedirtti! Çekici ile kaçtılar
- Rize'deki faciada acı detay! Heyelandan korkup aldıkları ev oğullarına mezar oldu