EkonomiMarkalaşmaya destek

Markalaşmaya destek

Paylaş
Markalaşmaya destek

Capital ve Ekonomist dergilerinin düzenlediği, ‘Perakendede İnovasyon Forumu ve Ödülleri’ töreninde konuşan Gümrük Bakanı Bülent Tüfenkci, “Perakendeciye markalaşma ve dışa açılma dahil pek çok teşvik vereceğiz” dedi

Gülten Uğurlu

Capital ve Ekonomist dergilerinin bu yıl ilkini düzenlediği ‘Perakendede İnovasyon Forumu ve Ödülleri’ töreni, dün İstanbul Shangri La Bosphorus Oteli’nde yapıldı. Törende konuşan Gümrük Bakanı Bülent Tüfenkci, 2018 planlarında esnafa, perakendeciye ve ticaretle uğraşan şirketlere, hayatlarını kolaylaştıracak yenilikler olduğunun müjdesini verdi.


DIŞA AÇILIMA TEŞVİK


2019’da sayıları 410’a çıkacak AVM’lerdeki atıl kapasiteyi yok etmek için yeni markalar oluşturulması gerektiğini belirten Bülent Tüfenkci, “Markaların dışa açılabilmesi için kira, reklam, isihdam, ar-ge ve patent gibi konularda teşviklerimiz var. Ayrıca sadece marka oluşturana değil, marka satın alındığında da teşvik veriyoruz” diye konuştu.


GÜMRÜKLER İZLENECEK


Bülent Tüfenkci, şunları söyledi: “Yeni yazılım uygulamamız sayesinde, SMS ve internet üzerinden, ithal ettiğiniz malın ne sürede gümrükte olduğunu takip edebileceksiniz. Yani gümrükleri denetleyeceksiniz. Ayrıca 2018’in sonunda devreye girecek yeni yazılımla da görüntülü olarak gümrükleri izleyebileceksiniz.”

Markalaşmaya destek


İŞYERİ AÇMAYA KOLAYLIK

İşyeri açılış sürecini kısaltmak için Perakende Bilgi Sistemi (PERBİS) kuracaklarını söyleyen Bülent Tüfenkci, “Bürokrasi azalacak ve işlemler tek noktadan yürüyecek. Yeni şirket 26 günde değil, 6 günde kurulabilecek. Belge maliyeti azalacak. 10 bin lira yerine 1000 liranın altında inecek. Sistemdeki coğrafi konum bilgisiyle, kurulacak yer konusunda daha doğru karar verilebilecek” dedi.


E-TİCARETTE 'GÜVEN'


Türkiye’de e-ticaretin gelişime açık olduğunu ve gelecek için ciddi fırsatlar barındırdığını ifade eden Gümrük Bakanı Bülent Tüfenkci, “E-ticarette güven unsurunu sağlayabilmek için de bir yönetmelik yayımladık. Yetkilendirdiğimiz sağlayıcılar tarafından internet sitelerine ‘güven damgası’ tahsisleri, Ocak 2018 itibarıyla başlayacak. Her önüne gelen e-ticaret sitesi açamayacak” diye konuştu.

'CİRO KİRASI OLSUN'

AVM’lerin perakendeci için önemli olduğunu belirten Simit Sarayı Başkanı Abdullah Kavukcu, “AVM ve perakendeci kazan-kazan modeline geçmeli. Amerikan markası bizim ciromuzun yarınısı yapıyor ama en iyi yer ona veriliyor. Aksine yer verilirken kâra bakılmalı. AVM’lerde kâra göre ciro kirası konulsun. Türkiye’deki mağazalarımızın yüzde 15’i AVM’de. Bunu artıracağız” diye konuştu.


'REKABETİN ÇATISI'

AVM’ler olarak rekabetin çatısını oluşturduklarını belirten Torunlar GYO Başkanı Aziz Torun, şunları söyledi: “AVM’ler İstanbul dışına da organize (mağaza) perakendeciliği götürdü. Kentleşme ve modernizasyonu götürdü. Kayıtdışılığı önlüyoruz. AVM ve perakendeciler birlikte sektörü geliştiriyor. AVM’de tasarımda da satışta da yeme-içmede de sürdürülebilirlik önemli.”

Markalaşmaya destek


DİJİTAL NESİLE GÖRE YENİLİK


Türkiye’de AVM kültürüyle birlikte hibritleşerek, dijitali de kullanan bir jenerasyonun geldiğini belirten Hepsiburada Ticari Grup Başkanı Emre Ekmekçi, şunları söyledi: “Bu da gelecek 10 yılı belirleyecek. Yeni tüketici anlık seçim istiyor. Yer, zaman, mekan bağımsız. Yani neredeyse orada ürünü alsın ve ödesin istiyor. Mağaza ve online karma olacak. 10 yılda buna yoğunlaşacağız. Tüketiciyi iyi anlamalıyız. İhtiyaca cevap vermek için biz de 1.5 yılda bir iş yapış biçimizi yeniliyoruz.”


'ÇIKIŞ YURTDIŞINDA'

Sektörün geleceğinin tehlikede olduğunu belirten Kiğılı Başkanı Abdullah Kiğılı, “6 ay sonrasını göremiyoruz. En önemli sorun kira. Yabancı AVM’ler döviz ile kiradan vazgeçmeli. AVM denizi bitti. Bazı illerde ihtiyaçtan fazla AVM var. Memleketin parasına yazık. Ne inovasyonu, önce kendimizi terbiye etmeliyiz. Sistem çökmek üzere. Tek çıkış yolumuz var; yurtdışına açılmak” dedi.


İŞTE ÖDÜL ALAN PERAKENDECİLER


BİM, Migros, A101, ŞOK, İstikbal, FLO Mağzacılık, LC Waikiki, Vakko, Tekzen, English Home, Karaca, Teknosa, Tab Gıda, Gratis, D&R, Beymen, Koçtaş, Zorlu Tekstil, Koton, Hepsiburada, Getir, Bitaksi, BiSu, Özdilek AVM ve Tekstil, Yunus Marketleri ve Adese.

'BİTTİK KARDEŞİM'

Türk Lirası ile kira ödemesinin bitmesi gerektiğini belirten Derimod Başkanı Ümit Zaim, “3 yılda dolar yüzde 68 artmış, euro yüzde 62 artmış. Siz soruyorsunuz inovasyon. Bittik kardeşim ya. Bu mevzuyu konuşmaktan bittik. Cumhurbaşkanımız mı, bakanımız mı? Bizi kurtarsın kira ödemekten” dedi. Bülent Tüfenkci de ‘İki basiretli tüccarın arasına girmeyiz” diye konuştu.


'BÜYÜMEYE AÇIK'


Perakendenin milli gelirin yüzde 12’sini yapan çok önemli bir sektör olduğunu belirten Polat Holding Başkanı Adnan Polat, “Büyüme trendi olan bir sektör. Ancak perakende, inovasyonda yeterince hızlı değil. Yurtdışı açılımda da yeterli düzeyde değil. Özellikle de internet üzerinden satışlarda bizim önümüzde çok sayıda ülke var. Sektör te dedi.

Haberin Devamı