Maslak'taki çelik gökdeleni 10 milyara tamamlayacak
Türkiye'nin köklü sanayi şirketlerinden Hattat Holding’in 2003 yılında ‘İstanbul’un Eyfel Kulesi’ni yapıyoruz’ sloganıyla tanıttığı ve 2005’te inşasına başladığı ‘Diamond of İstanbul’ isimli çelik gökdelen, öngörülen maliyetlerin üzerine çıkınca yarım kalmıştı. / Bilal Emin Turan-Posta
İnşaatın tamamlanamamasında planların iptali de etkili olmuştu. Ancak sonrasında plan değişikliği yapılmış ve 2017’de ruhsat alınmış, 2020’de tüm engeller kalkmıştı. Hattat, projenin tamamlanması için beş farklı ülkede ve Türkiye’de 80’in üzerinde projeye imza atan RAMS Türkiye ile anlaştı.
THORNTON TOMASETTI İMZALI
RAMS Türkiye, Maslak’ta Hilton’un yanında yer alan gökdelenin inşaatını 10 milyar liranın üzerinde harcama yaparak 2 yıl içinde tamamlayacak. Hattat Holding Başkanı Mehmet Hattat’la 1.5 saatte el sıkıştıklarını söyleyen RAMS Global CEO’su Faruk Bülbül, “Mehmet Bey’in bu işin başında olması kararı bu kadar hızlı vermemizde etkili oldu. Bu, en özel projemiz olacak” dedi. Mehmet Hattat da 2000’lerin başında Türkiye’de ilk çelik binayı yapan kişi olmayı kafasına koyduğunu belirterek, “İkiz Kuleler, Petronas gibi dünyanın en yüksek binalarını yapan Thornton Tomasetti’ye işi verdim” diye konuştu.
ÇELİKLER ARCELORMITTAL’DEN
Mehmet Hatta şöyle devam etti:
“Bina dönemin çok ötesinde bir mühendislikle tasarlandı. Statik hocaları ‘girme bu işe 2-3 kat pahalı olur’ dedi. Dinlemedim, gerçekten çok pahalı oldu. Binada kullanılan çelikler ArcelorMittal Belçika’dan geldi. 15 santimetre çapı olan çelik kullanıldı. Nakliyesi ve onları profil haline getirmek çok zor oldu. Sonuçta tüm engellere rağmen binayı bugünlere getirdik. Mimarımız Murat Bey (DOME Partners’ın kurucusu Murat Yılmaz) Rams Global’den söz etti, işbirliği yapıp yapmayacağımı sordu. Bugüne kadar bize kat karşılığı veya hasılat paylaşımlı çok teklif geldi. Katarlı bir firma da istedi. Ama vizyonuna inandığım Faruk Bey’le ortaklık yaptım.”
40 KATLI VE 200 METRE OLACAK
Tamamlandığında 40 kata, anteniyle 200 metreye ulaşacak binanın yeni adı ‘Rams Beyond İstanbul’ olacak. Binanın altında 9 tane bodrum katı var. Bodrum katlarında alışveriş merkezi, restoranlar, otopark yer alacak. Metro bağlantısı da yapılacak. Projenin, Boğaz’ı üç açıdan gören nadir binalardan biri olacağını vurgulayan Faruk Bülbül, “Michelin yıldızlı restoranlar ve Dream grubunun restoranlarından biri de yer alacak. Aston Martin ya da Ferrari galerisi planlıyoruz. Projedeki otel için Accor grubu ile anlaşmak üzereyiz. Terası, İstanbul’un seyir terası olarak planlıyoruz. Turistlerin de uğrak yeri olmasını hedefliyoruz. Tepede helikopter pisti ve infinity pool bulunacak” bilgilerini paylaştı.
Stratejik işbirliği için düzenlenen toplantıya (soldan) Hattat Holding Yönetim Kurulu Üyesi İlçim Hattat, Hattat Tarım Makinaları AŞ Başkanı İbrahim Hattat, RAMS Global CEO Faruk Bülbül, Hattat Holding Başkanı Mehmet Hattat, Hattat Holding Yönetim Kurulu Üyesi İpek Hattat da katıldı.
MERKEZ BANKASI BİNASIYLA AYNI SİSTEM
Binanın uluslararası kalitede olduğuna dikkat çeken Mehmet Yılmaz ise şunları söyledi:
“Deprem bölgesinde yapılması gereken neyse onu yaptık. 8-9 büyüklüğünde depreme dayanır. Türkiye’de halen böyle bir bina yapılmadı. Gökdelende kompozit (çelik+beton) yapı modeli kullanıldı ve bu model şu anda sadece Merkez Bankası binasında var. Yeşil bina konseptine uyumlu, enerji verimliliği yüksek. Camları güneşten elektrik üretecek.”
- AK Partili Mustafa Şen, son anket sonuçlarını CNN Türk'te açıkladı
- Lapa lapa kar yağışları geliyor! Meteoroloji tarih vererek uyardı
- Cumhurbaşkanı Erdoğan, Mısır lideri Sisi ile görüştü
- Bakan Göktaş'tan flaş açıklama: Dünya genelinde 2,32 olan doğurganlık hızı Türkiye’de 1,51'e geriledi
- Komedi filmi gibi: Evi sanıp mağazanın camını kırdı, yatakta uyudu! Polisler uyandırınca kızdı