EkonomiModanın kalbine iddialı girdi

Modanın kalbine iddialı girdi

Paylaş
Modanın kalbine iddialı girdi

Orka Holding, Damat Tween ve D’S damat markalarıyla erkek giyimde dünyanın önde gelen şirketlerinden olduğunu kanıtlayan iki önemli yatırıma imza attı.

Grup, dünya modasının kalbi İtalya’nın Bologna şehrinde Avrupa Genel Merkezi ve global showroom olarak faaliyet gösterecek Orka Global’i 250 yıllık bir villada hizmete açtı. Grubun eşzamanlı olarak Bologna’da Avrupa’ya yönelik e-ticaretin yönetileceği Lojistik Merkezi de faaliyetine başladı. Orka Global ile öncelikle Avrupa pazarına daha kolay ulaşılması ve büyümenin hızlanması hedefleniyor.

Haberin Devamı

5 MİLYON EURO YATIRIM

Açılış töreninde konuşan Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, İtalya’nın, dünya modasının kalbi, Avrupa’nın podyumu olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: “Modanın kalbine iddialı bir biçimde girdik. İtalyan distribütörlerden övgüler alıyoruz. Bunlar çok önemli. Geleceğimizin açık olduğunu ve İtalya’da daha da güçlü olmamız gerektiğini söylüyorlar. Buraya son bir buçuk yılda yaklaşık olarak 1.5 milyon Euro yatırım yaptık. Önümüzdeki 4-5 yıl içinde mağazalar hariç yaklaşık 5 milyon Euro yatırımımız daha olacak” dedi

İSTİHDAMA KATKI SUNDU

İtalya’daki yatırım için dünyanın dört bir yanından gelen moda perakendesi gruplarının toptan alım yaptığı Bologna’da karar kıldıklarını vurgulayan Orakçıoğlu “İki yıllık çalışmaların sonunda açtığımız Orka Global’de 100 kişiyi istihdam ediyoruz. Burada tüm dünyadan gelen alım grupları için Damat Tween ve D’S damat markalarımızın 2025 İlkbahar/ Yaz koleksiyonunu sergiliyoruz. Yine Bolonya’da eş zamanlı açılan 2 bin 500 metrekare büyüklüğündeki Avrupa Lojistik Merkezimizde ilk etapta 50 kişi çalışıyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

YAPAY ZEKAYLA SERİ ÜRETİM HAUTE COUTURE YAPACAK

Süleyman Orakçıoğlu, 82 ülkede 400’ü aşkın mağazası bulunan grubun genel performansına ilişkin şöyle konuştu: “Geçen yıl ciroda dolar bazında yüzde 35 büyüyerek 6.5 milyar TL’ye ulaştık. Bu yıl ciro hedefimiz 10 milyar TL. Global büyümemizi İtalya başta olmak üzere kıta Avrupası, İngiltere, Afrika, ABD, Türk Cumhuriyetleri ve Uzak Doğu odaklı hayata geçireceğiz. Güney Amerika ve Hong Kong ilgimizi çekiyor.” Giresun’da 3’üncü fabrikayı açacaklarını belirten Orakçıoğlu, “Yapay zekayı kullanarak seri haute couture (özel dikim kıyafet) üretimi yapacak bir sürece gireceğiz. Yılsonunda tamamlamayı planladığımız fabrika için yaklaşık 250 milyon liralık bir yatırım planladık” dedi.