EkonomiOnline alışveriş hayatı kolaylaştırıyor

Online alışveriş hayatı kolaylaştırıyor

Paylaş
Online alışveriş hayatı kolaylaştırıyor

Mağazaya giderek daha çok efor ve zaman harcamayı gerektiren geleneksel alışveriş yöntemi artık yerini online mecralara teslim ediyor.

Online alışveriş, internet teknolojilerinin gelişmesiyle hiç çıkmamak üzere hayatımıza girdi. Peki online alışveriş hem tüketiciler hem de satıcılar tarafından neden bu kadar seviliyor ve tercih ediliyor?

Haberin Devamı

BİRÇOK AVANTAJ SUNUYOR

Online alışverişin bu kadar tercih edilmesinin ilk nedeni; evde, işte, şehir dışında veya ormandayken bile alışveriş yapabilmenize olanak tanıması. İstediğiniz her yerde ve her saatte dilediğiniz ürünü kolay bir şekilde alabiliyorsunuz. Böylece bir mağazaya gitmek için hem zaman hem de para harcamanıza gerek kalmıyor. Aynı ürünün farklı satıcılardaki fiyatını öğrenmek ya da benzer ürünleri keşfetmek, geleneksel alışverişte zorlayıcı bir durum. Farklı farklı mağazalar gezerek istenilen ürünün araştırmasını yapmak çok yorucu bir iş. Fakat bu durum, online alışveriş ile tarihe karıştı. Artık aynı ürüne farklı mağazalardan bakarak en uygun fiyata almak mümkün. Artık pek çok firma, yapılacak online alışverişler için özel teklifler sunuyor. İndirim kuponları, özel teklifler, ücretsiz kargo hizmeti gibi avantajlar, tüketiciyi internet alışverişine bağlayan nedenler arasında sayılabilir. Online alışverişte tüketicilerin en büyük kaygısı ise güvenlik. Yapılan her alışverişte verilen kart bilgilerinin çalınma korkusu, bazılarını bu deneyimden mahrum bırakıyor. Burada dikkat edilmesi gereken şey tercih edilen web sitesi. Bilinen online alışveriş siteleri, kullanıcıların bilgilerinin saklanması için sıkı bir güvenlik ağı oluşturur. Böylece kişisel bilgiler ve kart bilgileri sitede güvenle saklanır. Web siteleri ile ilgili diğer bir şüphe ise ürüne ulaşıp ulaşılamayacağı endişesi. Ancak pek çok firma bunun önlemini alıyor; ürün size ulaştığı anda satıcıya parayı aktararak sahtekarlığa mahal verilmiyor. Ayrıca eksik veya yanlış gelen ürünü iade etme hakkını da size tanıyor.

Haberin Devamı

TÜKETİCİ ALIŞKANLIKLARI

Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 97’sinin akıllı telefon kullanması ve mobil internet kullanım oranının yüksek olması, e-ticaret alışverişlerinin artmasında önemli bir ayrıntı olarak öne çıkıyor. Türkiye’deki 16-64 yaş arası tüketicilerin yüzde 89’u satın almak istedikleri ürün hakkında internet üzerinden araştırma yapıyor. Yüzde 49.3’ü sesli arama ve ses komutu gibi dijital yenilikleri kullanırken, teknolojiye yüksek adaptasyon e-ticareti kolaylaştırıyor.

Haberin Devamı

SANAL ORTAMDA GÜVENLİK ÖNERİLERİ

Sağlıklı bir internet alışverişi için nelere dikkat etmeniz gerektiğini sizler için sıraladık. İlk olarak cihazınızı temiz, işletim sistemi, antivirüs programını ve internet tarayıcınızı güncel tutun. Doğru bir ödeme aracı stratejisi belirleyin. Sanal kart ile alışveriş yapın. SSL sertifikası, bilgilerinizin özel bir veri yolu ile şifrelendiğini ve kişisel verilerinizin güvende tutulduğunu gösterir. Bu nedenle SSL sertifikası bulunan siteleri tercih edin. Akıllı telefonunuzda sınırlı sayıda kişisel bilgi bulundurun. Çevrimiçi şifrelerinizi doğru yönetin. Online alışverişe özel bir mail adres kullanın.

BUNLARA DİKKAT

İşleminizi güvenli internet bağlantısı kullanarak gerçekleştirin. Güvenli şifreler belirleyin. Ödemeyi mutlaka kendi bilgisayarınızdan yapın. Sahte online mağazalara karşı dikkatli olun. Sitenin adres ve telefonunu kontrol edin. Hizmetler/ ürünler hakkındaki abartılı yorumlara ve çok yıldızlı puanlamalara kanmayın. Şikayet sitelerini kontrol edin. Satış sözleşmesini okuyun. Kişisel bilgilerinizi paylaşırken bonkör davranmayın. Kredi kartı veri sızıntılarına karşı gözünüzü banka hesabınızdan ayırmayın. Spam gönderilerin ve reklamların cazibesine kanmayın.

Haberin Devamı

ALIŞVERİŞTE CHIP-PARA FIRSATI

Akbank’ın Juzdan uygulaması üzerinden sunduğu kampanyalar ile Axess ve Wings sahiplerini özel fırsatlar bekliyor. Ekim ayı boyunca yapacakları alışverişlerde toplamda 13 bin 500 TL‘yi aşan chip-para, 390.000’e varan Mil Puan, yüzde 25’e varan indirim fırsatları ve taksit kampanyaları Akbanklıları bekliyor. Axessliler 31 Ekim’e kadar market sektöründe 1.250 TL ve üzeri her ikinci harcamaya 60 TL, toplamda 300 TL chip-para kazanıyor. Juzdan’da ayrıca Axess, Wings ve Akbank Kart sahiplerine özel yüzlerce markada geçerli chip-para, Mil Puan, indirim ve taksit kampanyaları da bulunuyor. 31 Ekim’e kadar ilk kez Wings sahibi olacaklar; 15 Kasım’a kadar yapacakları toplamda 40.000 TL harcamaya yurt dışında 6.000 TL, yurt içinde 3.000 TL uçak bileti değerinde kullanılabilecek 300.000 Mil Puan kazanıyor.

Haberin Devamı

‘KAT KAT RAHATLIK’ SEZONU

Kiğılı, 2024/25 Sonbahar-Kış koleksiyonuyla rahatlığı ve şıklığı bir araya getiriyor. “Kat Kat Rahatlık” temasıyla tasarlanan bu koleksiyon, modern erkeğin hem günlük yaşamda hem de iş hayatında ihtiyaç duyduğu fonksiyonel, dengeli ve estetik parçaları öne çıkarıyor. Geniş ürün yelpazesiyle her yaş ve tarza hitap eden Kiğılı, bu sezon da gardıropların vazgeçilmezi olacak.

‘EMEKLİLERE BONUS’ KREDİ KARTI

Garanti BBVA, tüm SGK emeklileri için ekstra kazandıran ve özel fırsatlarla buluşturan “Emeklilere Bonus” kredi kartını kullanıma sundu. SGK emeklilerine özel tasarlanan Troy logolu Emeklilere Bonus kredi kartı ile kullanıcılar, SGK ile anlaşmalı markalarda özel indirimlerden faydalanacak. Emekliler, yeni kredi kartları sayesinde THY, TCDD, Türk Telekom, Turkcell Superonline, Sompo Sigorta, Aras Kargo, Sarar, İşbir Yatak gibi Türkiye’nin önde gelen kurum ve markalarında da indirimli alışverişin ayrıcalığını yaşayacak.

MultiNet ile GetirYemek’te ONLINE ÖDEME KOLAYLIĞI

1.5 milyondan fazla kart kullanıcısına hizmet sunan Multinet Up, yemek siparişi işlemlerini kolaylaştırmak isteyen kullanıcılarını memnun edecek yeni bir iş birliğine imza attı. 2019’da kurulduğundan bu yana hem kullanıcılar hem de restoranlar için bir alternatif sunarak sektöre yeni bir soluk katan GetirYemek ile gerçekleştirilen bu iş birliği sayesinde, MultiNet kullanıcıları artık GetirYemek üzerinden verdikleri siparişlerini online olarak da ödeyebiliyor. Kuruluşundan itibaren, deneyim odaklı yaklaşımı ve teknolojisiyle farklılaşarak, restoranların yeni müşterilere ulaşıp gelirlerini artırmasına destek olan GetirYemek, 81 ilde 60 binden fazla restoranla faaliyet gösteriyor.

KONFORLU ALIŞVERİŞ

Multinet Up Üye İş Yeri ve İş Birlikleri Genel Müdür Yardımcısı Erem Çakıroğlu, “Multinet Up olarak, MultiNet yemek kartı kullanıcılarımızın ve üye iş yerlerimizin beklentilerini yakından takip ediyor ve bu doğrultuda hizmetlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Özellikle son yıllarda artan online ödeme taleplerine yanıt verebilmek için, üye iş yerlerimizin ödeme altyapılarını dijitalleştiriyoruz. Bu kapsamda, birçok restoranın ve yerel market zincirinin web sitelerine entegrasyon sağlıyor ve çeşitli online alışveriş platformları ile iş birlikleri yapıyoruz. Böylece, kart kullanıcılarımızın daha konforlu bir alışveriş deneyimi yaşamasını sağlarken, işletmelerin dijital dönüşümüne de katkıda bulunuyoruz. GetirYemek ile gerçekleştirdiğimiz iş birliğiyle, artık MultiNet kullanıcıları GetirYemek uygulaması üzerinden sipariş verirken, ödemelerini doğrudan MultiNet kartlarıyla hızlı ve güvenli bir şekilde yapabiliyorlar. Bu iş birliği, hem kart kullanıcılarının hem de binlerce üye iş yerinin hayatını kolaylaştıran dijital dönüşüm yolculuğumuzun bir parçasıdır” dedi.

KULLANICILAR İÇİN YENİ BİR ALTERNATİF

GetirYemek’in kurulduğu günden bugüne 5 yılda sektöre getirdiği yeniliklerle pazarda sağlam bir konuma ulaştığını belirten GetirYemek & GetirÇarşı Satıştan Sorumlu VP Hakan Devecel, güçlenmeye devam edeceklerini belirtti. Devecel, “Multinet Up ile yaptığımız iş birliği ile farklı ödeme yöntemleri sunarak kullanım kolaylığı sağlamayı hedefliyoruz. Müşterilerimiz uygulama üzerinden siparişlerini verirken MultiNet kartlarıyla ödemelerini online olarak da gerçekleştirebiliyorlar. Böylece süreç çok daha basit bir hale geliyor. Ayrıca kullanıcılarımız isterlerse MultiNet kapıda ödeme seçeneği ile de siparişlerini tamamlayabiliyorlar” diyerek hem kullanıcılar hem de restoranlar için yeni bir alternatif sunduklarını vurguladı.