Online alışverişte sınırları zorluyor
Online alışverişe yeni bir boyut kazandırdıklarını belirten Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “Yaklaşık 2 yıl önce online alışveriş platformumuz Her Şey Yanımda’yı sunduk. Bu platform, telekom sektöründe Türkiye’deilk defa tüm kategorilerde hizmet veren bir dijital pazaryeri. Burada cep telefonundan oto aksesuarına ve bebek ürünlerinden ev eşyasına kadar farklı kategoride 5 milyon ürün sunuluyor” dedi.
BİLAL EMİN TURAN
Telekomünikasyon sektörü son dönemde hızlı bir dönüşüm yaşıyor. Bu dönüşümde sadece internet hızı veya data kapasitesi artmıyor. Şirketlerin iş yapış biçimi de değişiyor. Milyonlarca aboneye hizmet veren bu şirketler, sahip oldukları verilerin de avantajıyla farklı sektörlere de yelken açmış durumda. Elbette inovasyon, bilişim teknolojileri, bulut sistemleri, 5G ve hatta 6G’ye hazırlık bu şirketlerin genlerinde zaten var. Ama asıl rekabet online hizmet ve mağaza tarafında gerçekleşiyor. Bu konuda iddialı olan ve Türkiye’deki uygulamalarıyla global tarafta da örnek gösterilen markalardan biri Vodafone Türkiye.
170 MİLYON KEZ ZİYARET
Şirket, 6 yıl önce ‘Vodafone Yanımda’ mobil uygulamasını, ardından ‘Her Şey Yanımda’ alışveriş platformunu devreye almıştı. Bu platform sayesinde tüm ihtiyaçlar tek çatı altında toplandı. Yani isteyen faturasını ödüyor, isteyen TL yüklüyor veya tarife değiştiriyor isteyen 100’lerce markanın sunduğu ürünleri alıp faturayla ödeyebiliyor. Platformu sadece Vodafone aboneleri değil Türkiye’deki herkes kullanabiliyor. Sektörde yaşanan bu dönüşümü, uygulamanın sağladığı avantajları Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy’la konuştuk. Aksoy, “Toplam 1000 aktif mağazanın faaliyet gösterdiği Her Şey Yanımda platformu bugüne kadar 170 milyon kez ziyaret edildi” dedi.
İHTİYAÇLARA TEK PLATFORMDA ÇÖZÜM
Telekom sektörü hayatı kolaylaştırmak için sürekli yeni teknolojiler üretiyor. Bu teknolojiler dijital hizmetlerle birleşince daha çok anlam kazanıyor. Vodafone Yanımda bu tanımı karşılıyor. Bu platformda neler yapılabiliyor?
Bu uygulamayla müşterilerimize tüm ihtiyaçlarını tek platformdan kolayca karşılama imkânı veriyoruz. Uygulamamız, fatura ödeme, fatura detaylarını öğrenme, TL yükleme, kullanılan tarife ve paketler, kalan kullanımlar, geçilebilecek tarifeler gibi pek çok işlem için kullanılabiliyor. Kişisel dijital asistanımız TOBi de Vodafone Yanımda üzerinden müşterilerimize destek oluyor. Diğer yandan, ev interneti müşterilerimiz için de hem mobil hem web arayüzlerimizi yeniledik. Bu müşterilerimiz, fatura görüntüleme ve ödeme, taahhüt detaylarını inceleme, QR kod üzerinden kolay ve hızlı kablosuz bağlantı paylaşımı gibi birçok özelliği kullanabiliyor.
5G İÇİN GEÇ KALMAYALIM
Anlattıklarınızdan yatırım iştahınızın artarak devam ettiğini anlıyorum...
Telekomünikasyon, sermaye yoğun bir sektör ve abonelerimizin artan talebine bağlı olarak yatırım ihtiyacı sürekli artıyor. Yatırım maliyetleri, artan döviz kuru ve enflasyona bağlı olarak sürekli yükseliyor. Bu anlamda, yatırımları finanse etmek için sektörel reel gelirlerin artmasına ve düzenleyici çerçevenin yatırımları özendirmesine ihtiyaç duyuluyor. Ülkemizin dijitalleşmesi için dijital altyapıların kalitesi ve yaygınlığı önem taşıyor. Bunun için mobil teknolojilerde 3G gibi eskiyen teknolojilerin yerini 4.5G’ye bırakması ve 5G’ye geçişin planlanması gibi adımların önceliklendirilmesi gerektiğini düşünüyoruz.
DİJİTAL PAZARYERİNDE 1000 AKTİF MAĞAZA VAR
Artık sadece telekomünikasyon alanında hizmet sunmuyorsunuz. Aynı zamanda e-ticarette de büyüme hedefiniz var. Tüketicilerin teveccühü nasıl?
Dört yıl önce Vodafone Yanımda üzerinden sadakat platformumuz Vodafone Yanımda Fırsatlar Dünyası’nı sunduk. Telekom sektöründe bir ilk olan bu platformda çeşitli kategorilerde 100’ü aşkın farklı markanın 400’ü aşkın fırsat kampanyasını sunuyoruz. Aylık tekil kullanıcı sayısı 10 milyona, ziyaret sayısı 80 milyona, işlem sayısı ise 300 bine ulaştı. İki yıl önce de online alışveriş platformumuz ‘Her Şey Yanımda’yı sunduk. Bu platformda cep telefonları, elektronik, dijital servisler ve oyun, süpermarket, kozmetik ve kişisel bakım, anne-bebek, moda, ayakkabıçanta- aksesuar, pet shop, oto aksesuar olmak üzere farklı kategorilerde yaklaşık 5 milyon ürün sunuluyor. Bu pazaryerinde toplam 1000 aktif mağaza faaliyet gösteriyor.
25.4 MİLYON ABONEYE ULAŞTI
Geniş bir alanda faaliyet gösteriyorsunuz. Peki bunun mali sonuçlarınıza yansıması nasıl?
Vodafone olarak, Türkiye’nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yeni mali yılımızın Nisan-Eylül 2023 dönemini kapsayan yarıyıl çeyrek sonuçlarına göre, servis gelirlerimiz 20.8 milyar lira, faiz, amortisman ve vergi öncesi kârımız (FAVÖK) 8 milyar lira olarak gerçekleşti. Mobil abone sayımız 25.4 milyona, sabit genişbant abone sayımız 1.4 milyona ulaştı. Faturalı abone sayımız ise 19.1 milyona yükseldi. Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız 17 milyonu aşarken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi 415 milyona ulaştı. Mali yılımızın ilk 6 ayında müşterilerimizin toplam mobil data kullanımı geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22 arttı.
SEYAHAT PLANI İÇİN ALTERNATİF
Uygulamada online alışveriş haricinde sunduğunuz servisler var mı?
Geçen yıl Vodafone Seyahat Yanımda’yı devreye aldık. Bu platform uçak-otobüs bileti, otel rezervasyonu, tur, araç kiralama ve havalimanı transferi gibi birçok işlemin hem yurtiçinde hem de yurtdışında ekonomik ve kolay bir şekilde gerçekleşmesini sağlıyor. Servis, ilk yılında yaklaşık 2.5 milyon kez ziyaret edildi ve 42 binden fazla müşterimize seyahat hizmeti verdi. Hizmet alan her 5 müşterimizden 1’i Vodafone’lu olmayan müşterilerden oluştu. Yanımda müşterileri sigortacılık hizmeti de alabiliyor.
16 MİLYON KİŞİ GİRİŞ YAPTI
Çok farklı hizmet menüsü olan uygulamanız kaç kişiye ulaştı?
Vodafone Yanımda, tüketicinin nabzını tutabilmemizi sağlayan önemli bir veri kaynağı. Uygulama sayesinde, tüketici eğilimlerini gözlemleyebiliyoruz. Vodafone Yanımda bugün ayda 16 milyonu aşkın kişinin yaklaşık 300 milyon kez girdiği, Türkiye’nin en çok kullanılan uygulamalarından biri. Müşterilerimiz, bu uygulamayı her 36 saatte bir kullanıyor. Türkiye’nin en hızlı büyüyen dijital servisler şirketi olma hedefimiz doğrultusunda, Vodafone Yanımda’yı e-ticaretten sigortaya, finanstan gaming’e kadar her alanda girilip işlem yapılan, kullanılan ve yaşayan bir uygulama haline getirmek istiyoruz.
- Meclis'te kabul edildi! Yetkisiz çakar kullanımında cezalar artıyor
- HÜRJET'in ikinci prototipi, gökyüzüyle buluştu
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: UCM’nin kararı adaletin tecellisi bakımından umut vericidir
- Narin Güran cinayeti davasında yeni gelişme! Dara bölgesi görüntüleri incelenecek
- Bakan Memişoğlu'ndan Yenidoğan çetesi açıklaması: Görevimiz kötüleri ayıklamak ve gerekli cezayı vermektir