Oyunsever nüfusumuz 44 milyon
2022 Türkiye Oyun Sektörü Raporu’na göre; cep telefonundan ve internetten aktif oyun oynayanların sayısı 44 milyona çıktı. Sadece çocuklar ve gençler değil, yetişkinler de bu sektöre daha çok ilgi duymaya başladı. Mobil oyuncuların yüzde 51’i erkek, yüzde 49’u ise kadın.
Akıllı telefon sahipliğinin artması ve hızlı internetin yaygınlaşmasıyla birlikte mobil oyunlarda son yıllarda patlama yaşanıyor. Sadece çocuklar ve gençler değil, yetişkinler de oyunlara daha çok ilgi duymaya başladı. Gaming in Turkey’in ‘Türkiye Oyun Sektörü 2022 Raporu’na göre; 2022 yılı itibarıyla Türkiye’de 72 milyonun üzerinde internet kullanıcısı bulunuyor. Bu sayı, toplam nüfusun yüzde 85’ini oluşturuyor. Aktif oyuncu sayılarına bakıldığında 2021 yılında ülkemizde 42 milyon aktif oyuncu bulunurken, 2022 yılında bu sayının artarak 44 milyon oyuncuya ulaştığı görülüyor.
YETİŞKİNLERİN YÜZDE 81’İ
Yaş grubuna göre en çok oyun oynayan kesim yüzde 44’le 30-49 yaş arasındakiler olurken, onları yüzde 37 ile 14-29 yaş, yüzde 19 ile 50-65 yaş grubu takip ediyor. Bir diğer dikkat çeken sonuç mobil kategorisinde. Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 81’inin mobil oyun oynadığı görülüyor. Türkiye’deki mobil oyuncuların yüzde 51’i erkek, yüzde 49’u kadınlardan oluşuyor. Kişilerin oyun oynamayı tercih etme nedenleri ise şöyle sıralanıyor: Eğlenceli olması, rahatlık hissi/stresi azaltması, özgür hissettirmesi, ilerleme hissi ve arkadaşlık.
YÜZDE 54’LE PUZZLE ÖNDE
Rapor, Türkiye’deki mobil oyuncuların sevdiği oyunlar hakkında da bilgiler veriyor. Türkiye’deki mobil oyuncuların en sevdiği oyun türünün başında 2021’de olduğu gibi yüzde 54 ile puzzle/ trivia/kelime oyunları yer alırken, ikinci sırada ise yüzde 42 ile kart oyunları bulunuyor. Geçen sene yüzde 37 oranı ile 3’üncü sırada bulunan aksiyon/ macera oyunları yerini korurken, oranını ise yüzde 46’ya çıkarmış durumda. Oyuncuların harcama alışkanlıklarına bakıldığında strateji tarzı oyunların en çok harcama yapılan oyunlar olduğu görülüyor.
YATIRIMDA AVRUPA’DA İLK SIRADA
2000’li yıllardan bu yana gelişmekte olan Türkiye oyun ekosistemi, 2018’den itibaren ortaya çıkan başarılarıyla birlikte dünya gündemine yerleşti. Günümüzde 331’i İstanbul’da, 108’i Ankara’da olmak üzere Türkiye’deki aktif oyun stüdyosu sayısı toplam 522’ye ulaştı. İstanbul’daki oyun stüdyolarının yüzde 50’sinin 2020 yılından bu yana kurulmuş olması, yatırımların İstanbul oyun ekosistemini güçlendirdiğinin bir kanıtı olarak değerlendiriliyor. Türk oyun girişimlerine 2022 yılı ilk yarısında 333 milyon dolar yatırım yapılmış ve bunun sonucunda Türk oyun sektörü, Avrupa’daki en büyük yatırımcı konumuna yükseldi. Türkiye’yi 158 milyon dolarla İngiltere ve 60 milyon dolarla Norveç takip etti.
TÜRK OYUN SEKTÖRÜNE YAPILAN YATIRIMLAR
2018-1.8 milyon dolar.
2019-8.4 milyon dolar.
2020-14.4 milyon dolar.
2021-264.8 milyon dolar.
2022-424.7 milyon dolar.
İŞTE EN ÇOK TERCİH EDİLENLER
Türkiye’de 2022’de mobilde; Subway Surfer, Pubg Mobile, Roblox, 101 Okey Plus, Words Of Wonders, Free Fire, Mobile Legends: Bang Bang, Genshin Impact, Kafa Topu 2 ve benzeri oyunlar tercih edilirken, PC ve konsollarda ise God Of War: Ragnarök, Genshin Impact, Pubg: Battlegraounds, Lost Ark, Valorant, League of Legends, CS: GO, Minecraft, Roblox, Call Of Duty öne çıkan oyunlar arasında yer aldı. Ocak 2022’de dünyada en çok video oyun oynayan 7’nci ülke konumunda olan Türkiye, bu yılın ocak ayı itibarıyla 5’inci sıraya çıktı.
HAFTADA 10 SAAT HARCIYORLAR
Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi’nin hazırladığı ‘Video Oyun Endüstrisi Raporu’na göre ise Türkiye’deki oyuncuların yüzde 41’i haftada 10 saatten daha fazla süreyi mobil oyun oynayarak geçiriyor. Ayrıca Türkiye’de bireylerin yüzde 29’u en az 2 farklı, yüzde 15’i de 5 farklı mobil oyun oynuyor. Mobil oyuncular oyun oynarken eş zamanlı olarak müzik dinliyor (yüzde 72), televizyon izliyor (yüzde 67) ve sosyal medyada (yüzde 43) vakit geçiriyor.
185 MİLYAR DOLARLIK PAZAR
İSTANBUL İKİNCİ ŞEHİR
Raporla ilgili görüşlerini paylaşan Gaming in Turkey Kurucusu Ozan Aydemir, şunları söyledi: “2022’yi rakamlarla değerlendirdiğimizde Newzoo’nun raporuna göre pazarın 185 milyar dolar civarında olduğu öngörülüyor. Oyun sektörüne yön veren ana etmen yine ‘mobil’ oldu. 2022’de total global gelirlerin 92 milyar dolarından fazlası mobilden elde edildi. PC oyunlarının total cirosu 40 milyar doların üstünde seyrederken, konsollarda ise 52 milyar dolarlık bir hacim söz konusu. Öte yandan 2022’de İstanbul, Londra’nın ardından Avrupa’da en çok oyun anlaşması yapılan şehir oldu. Bu da bizim için oldukça gurur verici bir tablo” diye konuştu.