EkonomiPaylaşımlı yolculuk İBB'nin gündeminde

Paylaşımlı yolculuk İBB'nin gündeminde

Paylaş
Paylaşımlı yolculuk İBB'nin gündeminde

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) 18 Temmuz’da (bugün) yapacağı toplantıda “Paylaşımlı Yolculuk” konusunu Uygulama Bazlı Ulaşım Sistemi tanımlamasıyla ilk kez gündem maddesi yaptı.

Konu toplantıda görüşülerek yol haritası belirlenecek. Konuyla ilgili açıklama yapan Martı kurucusu Oğuz Alper Öktem, “İstanbul’un ulaşım sorununa kalıcı bir çözüm getirerek 20 milyon İstanbullunun ulaşım çilesini sona erdirecek Paylaşımlı Yolculuk Yönetmeliği’nin nihayet ülkemizde de hayata geçmesi yolunda ilk somut adım atılıyor” dedi.

Haberin Devamı

1 MİLYAR DOLAR VERGİ GETİRİSİ

Paylaşımlı yolculuk uygulamalarının, İstanbul gibi büyük şehirlerde trafiğin azalmasına ve çevresel sürdürülebilirliğe önemli katkılar sağladığını belirten Öktem, vergi kaçağı, emek sömürüsü ve güvenlik sorunlarına dikkat çekerek, bu sorunların paylaşımlı yolculuk yönetmeliği ile ortadan kaldırılabileceğini söyledi. Aynı güzergahta seyahat eden kişileri bir araya getirerek yolculuk maliyetlerini düşürmeyi amaçlayan bir uygulama olan Martı TAG, İstanbul’da 170 bin sürücü ve 4 milyon kullanıcıya hizmet veriyor. Bu uygulamanın yaygınlaşması, İstanbul’da yıllık 1 milyar dolar civarında vergi getirisi sağlayabilir.

‘KANUNDA DEĞİŞİKLİK YAPMAYA GEREK YOK’

Taksiciler belediyenin düzenlemesinin tek taraflı olarak kabul görmeyeceğini belirtirken Martı TAG Kurucusu Öktem şunları söyledi: “İBB ve UKOME daha önce lüks otomobillerle taşımacılık için yönetmelik çıkardı. Bu yönetmelik paylaşımlı yolculuk için de uygulanabilir, çünkü çok benzerler. UKOME’nin bu tür düzenlemeler yapma yetkisi var. Karayolları Kanunu’nda herhangi bir değişiklik yapmaya gerek yok. Lüks taşımacılık yönetmeliği nasıl çalışıyorsa, paylaşımlı yolculuk yönetmeliği de aynı şekilde çalışacak. Karayolları Kanunu, paylaşımlı taşımacılığa engel değil.”

Haberin Devamı