Peugeot 208 GTI Test
Peugeot 208 GTI Test
GTI efsanesini hepimiz Peugeot 205 modeli ile hatırlarız. Marka bu kez 2012 yılından itibaren 300 bin adet üretim rakamına ulaşan ve 25.600 adet sipariş ile dikkat çeken 208’i, GTI efsanesiyle bir araya getiriyor. 208 GTI bu segmente konfor, çok yönlü kullanım ve iç mekan genişliği gibi nitelikler getiriyor. Haziran ayından beri satışta olan model testimiz boyunca bakalım nasıl bir performans grafiği çizecek?
Tasarım
Marka standart 208 modeli ile zaten otomobil severlerin beğenisini kazanmıştı. Buna bir de dinamik tasarım çizgileri eklenilince, 208 GTI oldukça başarılı bir model haline gelmiş. Tasarımda ilk etapta damalı bayrak görseline sahip ızgara dikkat çekiyor. Otomobilin sporcu kimliğini yansıtan bu detay halojen far grubu ile ön bölüme büyüleyici bir hava katmış. Ayrıca sinyallerin ve gündüz farının LED teknolojisinde sunulması oldukça başarılı. Sis farları ve ızgara kenarlarında, yan aynalarda kullanılan nikelaj detaylar otomobili şık kılmış. Yan bölümdeki 17 inç Carbone Gri jantlar otomobilin sportif yapısını desteklemiş. Dilerseniz bunun dışında iki farklı seçeneği olan jantlardan birini tercih edebiliyorsunuz. Önden arkaya doğru uzanan ve otomobilin akıcı tasarımını ve dinamizmini ifade eden keskin hatlar göze çarpıyor. Yan bölümde en dikkat çeken detay ise C sütunu üstündeki GTI logosu oluyor. Krom çıtalar ile süslenmiş bu logo otomobilin dış rengi değişse bile araca kırmızı renk ile eşlik ediyor. Bu detay ile bir zamanların efsane modeli olan ve kendisinin ilham kaynağı olan 205 GTI’a atıfta bulunuyor. Arka bölümde cam üstü spoyler, krom detaylı difizör ve krom egzoz göze çarpıyor. Otomobilin boyutlarına baktığımızda Peugeot 208 GTI; 3962 mm uzunluğa, 1829 mm genişliğe, 1460 mm yüksekliğe ve 2538 mm dingil mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi VW Polo GTI’dan 14 mm daha kısa, 147 mm daha geniş, 8 mm daha yüksek ve 70 mm daha uzun aks mesafesine sahip.
İç Mekan
Peugeot 208 GTI içeride standart 208’in iç mekanını andıran bir tasarım ile bize merhaba diyor. Standart 208’den farklı detaylar yok mu? Elbette var. Altı düz direksiyon, alüminyum pedallar ve krom detaylar bunlardan sadece bir kaçı. Kırmızı ve siyah renklerle kombine edilen parçalar otomobilin içerisine farklı bir hava katmış. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda herhangi bir sıkıntı yer almıyor. Gösterge panelinin kenarlarını süsleyen kırmızı LED ışık, yan destekli koltuklar ve direksiyonun üst kısmındaki kırmızı çizgi içerideki sportifliği arttıran detaylar arasında. Ergonomi anlamında da iç mekan size sıkıntı yaşatmıyor. Aksine sürücü birçok bağlantıya sahip (AUX, USB girişleri Bluetooth) 7 inç dokunmatik ekrana direksiyon üzerindeki tuşlar ile rahat bir şekilde müdahale edebiliyor. Eşya gözü olarak model size kapı iç ceplerinde vitesin ön bölümünde bir çok alan sunmuş. Eğer bu alanlar yeterli gelmezse kolçakta bulunan küçük bir alan daha size bu isteğiniz konusunda yardımcı olmaya çalışıyor. Önde ve arkada oturan bireylere sunulan alan sınıf standartlarında. Ancak geriye doğru alçalan tavan yapısı uzun boylu misafirlere sıkıntı yaşayabilir. 208 GTI, sağladığı 285 litrelik bagaj hacmi ile de rakibi Polo GTI’ı geride bırakıyor.
Motor
208 GTI gücünü RCZ Asphalt modelinden de hatırlayacağınız 1.6 litre çift pervaneli turbo ile donatılmış motordan alıyor. Bu motor 5800 d/d’de 200 hp güç, 1700 ile 4000 d/d arasında ise 275 Nm tork değeri üretiyor. 6 ileri manuel şanzıman ile kombine edilen bu ünite 1060 Kg ağırlığındaki 208 GTI’a 6.8 saniyelik 0-100 Km/s hızlanma değeri sunarken maksimum 230 Km/s’lik hız sağlamış. Bu performanslı yapı yakıt tüketimi konusunda sizi korkutabilir. Ancak 208 GTI, 5.9 litrelik ortalama yakıt tüketimi değerine sahip. Biz testimiz sırasında 8.7 litrelik yakıt tüketim değeri elde ettik. 200 Hp gücündeki bu ünite özellikle üst devirlerde oldukça etkileyici performans sunuyor. Ancak sakin kullanımlarda da ekonomik olmayı başarıyor.
Konfor ve yol tutuşu
Peugeot 208 GTI’da sert süspansiyonlara yer verilmiş. Dolayısıyla yoldaki irili ufaklı birçok çukuru hissediyorsunuz. Motor ve yol sesi alan model sürüş keyfi ile bu olumsuzlukların hepsini unutturuyor. Koltukların yan destekleri 3 kapılı 208 THP modeline göre 1 cm daha fazla uzatılmış. Bu sayede girilen sert virajlarda bu destekler sizi koltukta tutmayı başarıyor. Sert süspansiyonun avantajını kullanan model başarılı bir viraj performansı sunuyor. Küçük çaplı direksiyon da otomobilin viraj performansını destekleyen detaylar arasında. Sınırları zorlanan 208 GTI önden kayma yaşatıyor. ESP sistemi tamamen kapatılabilen otomobil özellikle virajlarda eğlenceyi maksimum seviyeye çıkartıyor.
Güvenlik
Peugeot’nun 207 modelinin yerini alan 208, girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı.
Önden çarpışma testinde 208’in kabini tamamen sağlam kaldı. Mankenlerin vücudunun tamamına yakını iyi şekilde korundu. Peugeot, benzer korumayı değişik oturma pozisyonları ve farklı boydaki mankenlerde de tekrarladı. Yan bariyer çarpışma testinde göğüs bölgesi yeterli şekilde korunurken vücudun diğer kısımlarında mükemmel koruma görüldü. Tekrarlı yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi sınır değerlerde korunabildi. 208’in koltukları arkadan çarpışmalarda etkili olan kamçı etkisine karşı mankenin boyun bölgesini sınır değerlerde korudu.
Yorum-Alper GÜLER
Efsane geri döndü... 208 GTI’ı ilk kullandığım andan itibaren bunu çok rahat söyleyebiliyorum. Tasarım anlamında başarılı olan model GTI logoları, far ve sportif detaylarıyla dikkat çekiyor. İç mekanda standart 208 den alıştığımız tasarım bizleri karşılıyor. Ergonomi anlamında herhangi bir sorunla karşılaşmıyorum. Aksine direksiyon üzerindeki tuşular ve okunaklı dokunmatik ekran ergonomi konusunda en büyük yardımcım oluyor. Sportif ruh yan destekli koltuklar, altı düz direksiyon ve alüminyum detaylar ile içeri yansıtılmış. Sürüşte geçtiğimde ise gerek motor sesinin gerekse otomobilin verdiği dinamizmin keyfi paha biçilemez. Fakat RCZ modelinde özellikle alt devirlerde gelen o tok sesi 208 GTI’da da duymak isterdim. Süspansiyon sistemi oldukça sert. Ancak konfor beklentilerine sınıf ortalamalarında bir cevap vermiyor değil. Özellikle kombine virajlarda 208 GTI yol tutuş konusunda başarılı. ESP sistemini kapatsanız dahi temiz bir çizgiyle girdiğiniz her virajı rahat bir şekilde dönebiliyorsunuz. Ancak sınırları zorlarsanız önden kayma yaşayabilirsiniz. Fiyat disiplininden rakibinden pahalı olan 208 GTI ihtiyaçlarınıza başarılı bir şekilde cevap veriyor. Buna karşın rakibinin avantajlarını da göz ardı etmemek gerekiyor.
Yorum-Tulu DARICAN
Genelde küçük sınıf ve hızlı otomobilleri çok sevmem. Çünkü bu modeller boyutlarına göre sahip oldukları astronomik güçleri yere iletme konusunda çok başarılı olamazlar. Fakat Peugeot 208 GTI bu sorunu yıkmış bir otomobil. Test aracımızın üzerindeki lastiklerin iyi durumda olduğu söylenemezdi. Buna karşın hem kalkışlarda hem de virajlarda yeterli performansı gösterdiler. Sadece ıslak zeminler 208 GTI için zorlayıcı oluyor. Viraj performansı demişken; küçük direksiyon simidinden de bahsetmeden geçmek olmaz. Göstergeleri perdelese de bu direksiyonun verdiği sürüş zevki için buna rahatlıkla katlanabilirim. Güçlü bir motorla birleştiğinde gerçek bir go-kart duygusu yaşanıyor. 200hp’lik motor çok canlı. Alt devirlerden itibaren otomobille uyumu göz dolduruyor. Ancak otomobilin sürücüsüne verdiği güven o kadar yüksek ki daha fazlasını bekliyorsunuz. Keşke motorun sesi de performansı kadar tahrik edici olsa. 208 GTI’ın en büyük rakibi VW Polo GTI. Bu model 208’e göre daha iyi bir fiyatlandırmaya sahip. Polo’nun gücü daha az olsa da en az 208 GTI kadar iddialı. Bu da 208 GTI’ın işini zorlaştırıyor.
Teknik Özellikler | ||
Motor: | 1.6 THP | |
Motor Hacmi: | 1598 cc | |
Silindir Adedi: | 4 | |
Maksimum Güç: | 200 Bg 5800 d/d | |
Maksimum Tork: | 275 Nm 1700-4000 d/d | |
Performans | ||
0-100 km/s Hızlanma | 6,8 s | |
Maksimum Hız: | 230 km/s | |
Frenler | ||
Ön: | Hava Kanallı Disk | |
Arka: | Disk | |
Yakıt Türü | Benzin | |
Yakıt Tüketimi | ||
Şehir İçi: | 8,2 lt | |
Şehir Dışı: | 4,7 lt | |
Karma: | 5,9 lt | |
Test: | 8,7 lt | |
CO2 Emisyonu | 139 gr/km | |
Boyutlar | ||
Uzunluk: | 3962 mm | |
Genişlik: | 1829 mm | |
Yükseklik: | 1460 mm | |
Dingil Mesafesi: | 2538 mm | |
Bagaj Hacmi: | 285 lt | |
Yakıt Depo Kapasitesi: | 50 lt | |
Boş Ağırlık: | 1060 kg | |
Lastik Boyutu: | 205/45 R 17 |
- Datça açıklarında 4.7 büyüklüğünde deprem
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Şara ile Kasyun Dağı’nda çay içti
- Kar yağışı beklenen iller belli oldu! Yılbaşı için kritik uyarı
- Suriye'ye tarihi ziyaret! Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Terör örgütü PKK/YPG'ye Suriye'de yer yok
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan'ın Şam ziyaretine Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz'dan açıklama: Kardeşliğin nişanesi