Sepet tutarına göre indirim modeli
Yıldız Ventures çatısı altında Türkiye’nin tamamen online hizmet veren süpermarketi olarak faaliyet gösteren İsteGelsin, yeni logosunu ve yeni indirim modelini duyurdu. / Meltem Kara Söyleyenoğlu- Posta
İsteGelsin Üst Yöneticisi (CEO) Dehşan Ertürk’ün açıkladığı yeni indirim modeline göre, satışa sunulan her üründe o ürüne özel turuncu ve yeşil olmak üzere iki farklı sepet indirimi uygulanıyor. 250 lira ve üzeri alışverişte ‘turuncu sepet’, 500 lira ve üzeri alışverişte ‘yeşil sepet’ olarak farklı indirim oranları uygulanıyor.
YÜZDE 18’İ BULUYOR
Kuruldukları günden bu yana ana odaklarına indirimi koyduklarını ve yılın 365 günü indirimler sunduklarını söyleyen Ertürk, “Ancak bunu yeterli görmeyerek daha fazla indirim sunmak için yeni bir dönem başlatıyoruz. Yeşil sepet indirimiyle yaklaşık yüzde 18, turuncu sepet indirimi ile de yaklaşık yüzde 11 indirim sunuyoruz. Sepetler büyüdükçe fiyatlar küçülüyor. Müşterilerin sepet indirimi ile bir üründe ne kadar büyük bir tasarruf edebileceklerini görmelerini sağlayan bir yapı geliştirdik” dedi.
TÜM ÜRÜNLERE YAYILDI
Örneğin; bir toz deterjanın normal fiyatı 80 TL iken turuncu sepette 250 TL ve üzeri bir alışveriş yapılması durumunda 66 TL’ye düşüyor. Yeşil sepette 500 TL ve üzeri bir alışverişte ise rakam 60 TL’ye gerileyebiliyor. Ertürk, “Normalde toplam satışlarımızın yüzde 65’ine indirim yapabiliyorken yeni modelimiz ile ayçiçek yağı ve toz şeker hariç neredeyse tüm ürünlerimize indirim yapabiliyoruz” diye konuştu.
TESLİM MALİYETİ ARTTI
Dehşan Ertürk, yakıt maliyeti gibi nedenlerle bir alışveriş sepetini eve götürmenin maliyetinin çok arttığını belirterek, “Mümkün olduğunca sepeti büyüterek, o büyüklükten düşük bir rasyoyla da olsa bir kâr elde ederek giderleri karşılamaya çalışıyoruz” dedi. İsteGelsin olarak üçüncü yıllarını geride bıraktıklarını belirten Ertürk, bugüne kadar 600 milyon liralık yatırım yapıldığını da sözlerine ekledi.