Seramikte bina yükünü tam 2.5 kat düşürdü
Kale Grubu’nun kurucusu merhum İbrahim Bodur’un 1999 Marmara Depremi sonrası keşfettiği ‘Kalesinterflex’ buluşu sayesinde 28 kilogram olan bir metrekare normal seramiğin ağırlığı şimdi 7 kiloya kadar indi. Bu da bina yükünün 2.5 kat düşmesi anlamına geliyor. Şirket taleplere yetişmek için 3’üncü ÇANAKKALE Kalesinterflex porselen plaka üretim hattını da devreye aldı.
MURAT GÜLDEREN
Kısa süre önce halka açılan Kaleseramik, 34 milyon Euro yatırımla Çanakkale Çan tesislerinde 3’üncü Kalesinterflex üretim hattını faaliyete soktu. İnce, hafif, antibakteriyel ve darbelere karşı dayanıklı olan Kalesinterflex adlı ürünler, elektrik tüketiminde 4 kat daha tasarruf sağlıyor. Öte yandan bir metrekare standart karo üretiminde 50 litre suya ihtiyaç varken, aynı ölçüdeki Kalesinterflex üretimi için sadece 8 litre suya ihtiyaç duyuluyor. Burada gerçekleşecek yıllık 1.5 milyon üretimin yüzde 70’i ihraç edilecek. Tesisin kapılarını basına açan Kaleseramik Genel Müdürü Altuğ Akbaş, Kalesinterflex’in mucidinin İbrahim Bodur olduğuna dikkat çekerek, buluşun hikayesini şöyle anlattı:
ALANINDA DEVRİM
“1999 Marmara Depremi sonrası İbrahim Bey bizi çağırdı ve ‘Öyle bir şey yapacağız ki bu binaları hafifleteceğiz. İnce karo üretmemiz lazım’ dedi ve bu alandaki Ar-Ge çalışmalarının fitilini ateşledi. Dünyada ilk 3 milimetre kalınlıkta 1 metreye 3 metre ve esneyebilen bir seramik karo ürettik biz İbrahim Bey’in buluşuyla. Adını Kalesinterflex koymuştuk. Bunu dış cephe uygulamalarında da kullandık. Öncesinde 1 metrekare karoseramiğin ağırlığı 28 kilogramdı. Şimdi ağırlık 7 kilograma kadar düştü. Kalesinterflex’i dünyada seramiğin beşiği kabul edilen Çin’e bile ihraç ediyoruz.”
KAPASİTE ARTTI
İkinci Kalesinterflex fabrikasını da 2017’de yine Çan’da açtıklarını anlatan Akbaş, şöyle devam etti: “Bu yatırım ile 1 milyon metrekare olan yıllık üretimimizi 2 milyon metrekareye çıkardık. Kalesinterflex’in, 3, 5, 6, 10, 12, 20 milimetre gibi farklı kalınlık alternatifleri var. Ürünler aynı zamanda 160x320 cm’lik büyük ebadına karşın dayanıklı ve esnetilebilen yapısı ile öne çıkıyor. Ürünler, iç-dış cephe duvar ve yer kaplamalarının dışında mutfak tezgahları hatta duvarda tablo gibi birçok alanda kullanılabiliyor. Kalesinterflex’in standart seramik karolara göre hammadde tüketimi yüzde 57, doğalgaz tüketimi yüzde 47, su tüketimi de yüzde 20 daha az oluyor.”
İKONIK ESERLER...
Akbaş, Barcelona Metrosu, Bratislava Havalimanı, Bakü Olimpiyat Stadı, Leeds Stadyumu, Senegal Birleşmiş Milletler Binası ve Sochi Olimpiyat Köyü gibi dünyanın farklı ülkelerinde birçok prestijli projenin de tercihinin Kalesinterflex olduğuna dikkat çekti. v4 bin 500’den fazla ürün çeşidi olan şirket, bu özellikleriyle Türkiye’de 1’inci, Avrupa’da 5’inci, dünyada 18’inci en büyük seramik kaplama malzemesi üreticisi konumunda. Şirketin Türkiye’deki karo pazarındaki payı yüzde 22.6. Şirket aynı zamanda Kale Core uygulaması sayesinde sektörde ilk kez ARArtırılmış Gerçeklik teknolojisi ile ürünleri canlı deneyimleme fırsatı da sunmaya başladı. Akbaş, “Bugün Çanakkale Çan ve Semedeli, Yozgat Yerköy ile Balıkesir Bandırma’daki dört farklı lokasyonda 474 bini kapalı olmak üzere, toplam 1 milyon 290 bin metrekarelik alana sahip tesislerimizde üretim yapıyoruz” dedi.
YENİ YATIRIMLAR YOLDA
Bu yıl yine yurt içinde, kapasite artışı ile birlikte modernizasyon, dijitalleşme, enerji tasarrufları, çevre ve iş güvenliği gibi konularda yatırımlar olacağını kaydeden Akbaş, “Çanakkale, Yozgat, Bandırma ve İstanbul’daki tesislerimiz için toplamda 1 milyar 282 milyon liralık yatırım yapmayı planlıyoruz. Kaleseramik halihazırda yıllık toplam 56 milyon metrekare seramik kaplama malzemeleri, 1.14 milyon adet seramik sağlık gereçleri ve 84 bin modül banyo mobilyası üretim kapasitesine sahip” diye konuştu.
HİDROJEN VADİSİ
Şirket aynı zamanda paydaşı olduğu Türkiye’nin ilk ‘Hidrojen Vadisi Projesi’ olan HYSouthMarmara Güney Marmara Hidrojen Vadisi Projesi’nde de yer alıyor. Bu projeyle birlikte önümüzdeki 4 yıl boyunca hidrojen ile üretim yapmayı ve bu sayede de karbon emisyonunu dörtte bir oranında düşürmeyi planlıyor.
AVRUPA’DA 5’İNCİ
4 bin 500’den fazla ürün çeşidi olan şirket, bu özellikleriyle Türkiye’de 1’inci, Avrupa’da 5’inci, dünyada 18’inci en büyük seramik kaplama malzemesi üreticisi konumunda. Şirketin Türkiye’deki karo pazarındaki payı yüzde 22.6. Şirket aynı zamanda Kale Core uygulaması sayesinde sektörde ilk kez AR-Artırılmış Gerçeklik teknolojisi ile ürünleri canlı deneyimleme fırsatı da sunmaya başladı.
2023 Mart sonu itibarıyla şirketin son bir yıllık net dönem kârı, bir önceki döneme göre yüzde 333 artırarak, 1 milyar 474 milyon TL’ye, net satışları da yüzde 98’lik bir artışla 6 milyar 645 milyon TL’ye çıktı. Bu dönemdeki ihracatın toplamı da 2 milyar 18 milyon TL oldu.