Stratejik adımlar atmalıyız
2024 yılı hem uluslararası seyahatler hem de turizm harcamaları bakımından dünya turizminin pandeminin yol açtığı olumsuz etkileri önemli ölçüde geride bıraktığı bir yıl oldu.
Firuz Bağlıkaya (TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ (TÜRSAB) BAŞKANI)/ Türkiye'nin Yıldızları
Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü tarafından açıklanan son veriler bu toparlanma sürecinin 2025 yılında da devam edeceğini ortaya koyuyor. Küresel seyahat endüstrisindeki bu durum, aynı zamanda turizm alanındaki rekabetin daha da arttığı bir sürece gireceğimize işaret ediyor. Ülkemiz açısından değerlendirildiğinde de 2024 yılının dünya turizmindeki sürece paralel bir seyir izlediğini ifade edebiliriz. Şu ana kadar açıklanan verilere göre yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 7 artış kaydederken, turizm gelirlerimizdeki yükseliş oranı yüzde 6.6 oldu. Turizm sektör temsilcilerimizin uzun yıllara dayanan uğraşları sonucunda yaşanan artışlar sevindirici olmakla birlikte geleceğe ilişkin atmamız gereken stratejik adımlar konusunda da bize önemli sinyaller veriyor. Zira ziyaretçi sayısındaki artışın turizm gelirindeki artış oranının önüne geçmesi, gelen ziyaretçilerden elde ettiğimiz kişi başı gelirin de düştüğü anlamına geliyor. Halbuki bizim gelen ziyaretçilerden elde ettiğimiz kişi başı geliri ve gece başına ortalama geliri artırarak, bu veriler bakımından çok gerisinde olduğumuz rakipleri yakalamamız gerekiyor. Şu bir gerçek ki, Türkiye’nin sadece 4-5 şehre ve yılın belli dönemine sıkışan bir anlayışla turizmde sürdürülebilir başarıyı yakalaması maalesef mümkün görünmüyor. Bu nedenle bir taraftan sahip olduğumuz mevcut değerli turizm destinasyonlarını geliştirmeye devam ederken diğer taraftan da turizmdeki sıkışmışlığı aşacak adımlar atmamız büyük önem taşıyor.