THY'den dev adım
Türk Hava Yolları (THY), diziler, spor, sağlık, eğitim turizmi alanlarında küresel bir atağa kalktı. Bir yandan check-up programları, bir yandan inanç turizmi ve bir yandan da dizilerle turist çekmeyi planlayan THY, Amerika’dan gelen 1 milyon turist sayısını 2023 sonunda 2 milyona ulaştırmayı hedefliyor.
Hakan Çelik / Miami - Kârlılık, yolcu sayısı, filo büyüklüğü ve bilinirlik açısından dünyanın en başarılı havayolları arasında bulunan Türk Hava Yolları (THY), tarihinin en büyük ataklarından birini Amerika’da başlattı. Daha önce New York’ta ilk adımı atılan bu hafta ise Florida eyaletinin kalbi Miami’de devam eden etkinlikler dizisiyle THY, sadece kendi markasını değil Türkiye’yi de çok güçlü şekilde öne çıkarıyor. Amerika’dan 1 milyon turist getirmiş olan THY, bu hedef doğrultusunda ilk hamleyle bu turist sayısını 2023 sonunda 2 milyona ulaştırmayı hedefliyor.
KANAAT ÖNDERLERİYLE BULUŞTU
THY Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, THY’nin diğer yöneticileriyle birlikte Miami’deki lansman toplantıları ve gala etkinliklerinde Amerika’nın önde gelen sanat, iş dünyası ve kanaat önderleriyle buluştu. Bu etkinliklerden önce Ahmet Bolat ve THY ekibiyle birlikte kahvaltıda bir araya geldik. Burada açıklamalar yapan Bolat, şunları söyledi: “THY, Türkiye’nin dünyada en fazla tanınan ve en büyük başarılar gösteren markalarından biri, belki de ilk sırada. Uluslararası ilişkilere de Türkiye’nin bir yumuşak gücü olarak ben önemli bir katkı verdiğini düşünüyorum. Amerika’dan geliş-gidiş olmak üzere bugüne kadar 3.5 milyon yolcu taşımışız. Bunun 1 milyonu Amerika’dan Türkiye’ye gelen turistler. Bu sayı ikiye katlayarak 2 milyona çıkarmak istiyoruz” dedi.
DÖVİZ GELİRİNDE LİDER
“Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) konsepti altında taşıdığımız yolcuların Türkiye’ye katkılarını arttırmayı arzu ediyoruz” diyen Bolat, şu bilgileri verdi: “THY’nin HİB içinde amiral gemisi olarak hakikaten büyük bir gücü var. Daha önceden de söylemiştik; 14 milyar dolar, Türkiye’ye döviz getirmişiz. 2023’te 18’e çıkarma hedefimiz var. THY tek başına Türkiye’ye en fazla döviz getirisi getiren kuruluş durumunda.”
CHECK-UP TURİZMİ
Sağlık turizmiyle de ilgili konuşan Bolat, “Türkiye’nin çok önemli üç büyük hastanesinin açıkladığı bir check-up programı var: Amerikalıları alıp İstanbul’a getirerek bir hafta misafir etmek ve bu arada komple check-up yapmak. Saç ve estetik ameliyatları çok bilinen bir şey. Fakat bu, bizim sağlık turizminde yaptığımız ihracatın sadece yüzde 30’u. Görünmeyen bir de yüzde 70’i var. Bu daha çok onkoloji servisleri, organ nakilleri gibi daha komplike operasyonlar. Check-up uygulamasını başka ülkelerde de uygulayacağız” diye konuştu.
DİZİLERLE TANITIM FAALİYETİ
Şu anda Miami’ye bir Türk çıkarması olduğunu belirten Ahmet Bolat, “Med Yapım şirketiyle Cansu Dere, Melis Sezen, Kerem Bürsin de buraya geldi. Onlar bu coğrafyada çok tanınıyorlar. Bundan sonra hikaye tek başına THY değil. THY zaten şu anda dünyanın belirli markalarından birisi oldu. Bundan sonra hikayemiz Türkiye. İstanbul’la ilgili filmlerimizi koyacağız, bir sonraki seferlerde İstanbul’a gelmelerini sağlamaya çalışacağız. Bu sene 85 milyar dolarlık hizmet ihracatı yapmışız. Bunun 1 milyarı dizi sektörü. Dizilerde gelecek sene 2 milyar dolar hedef var” diye konuştu.
PERSONEL ALIMINA DEVAM
72 bin kişilik çalışan kadrosu ile THY, Türkiye’nin en büyük işverenlerinden biri durumunda. Bolat, “Personel alımlarımız devam ediyor. Aşağı yukarı 2 bine yakın bir kabin elemanından, 1100’e yakın da pilottan bahsediyoruz. Bunun yanında diğer operasyonlar içinde 1500, 2 bin civarında arkadaş alacağız” dedi.
Bolat, bu sene 72 bin çalışana 205 milyon dolar net bir prim dağıttıklarını belirtti. İstanbul’da bir otel müjdesi olacağını da belirten Bolat, “10 yıldır süren bir projemiz. Artık bitme noktasına geldi, nisan mayıs ayı gibi açıyoruz bu oteli. Otel en üst segmentte konumlanacak” diye konuştu.