EkonomiTicaride işler ‘ağır’ başladı

Ticaride işler ‘ağır’ başladı

Paylaş
Ticaride işler ‘ağır’ başladı

2025 yılının ocak ayı ağır ticari araç pazarında, bir önceki yılın ocak ayına göre yüzde 51 düşüş yaşandı. Bu dönemde satılan toplam araç sayısı 1206 oldu.

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) verilerine göre, 2024 Ocak-Aralık dönemi ağır ticari araç piyasasında, bir önceki yılın aynı özelliklerine göre yüzde 10 oranında düşüş yaşanmıştı. Bu dönemde satılan toplam araç sayısı 39 bin 958 oldu. Çekici satışları, 2024 yılında bir önveki yıla göre yüzde 25 oranında azalarak 18 bin 399 adet olurken, 16 ton ve üstü kamyon satışları yüzde 8 oranında artarak 14 bin 848 adet olmuştu. 6 ton altı kamyon satışları da yüzde 11 oranında artarak 6 bin 711 adete çıkmıştı. Bu yıl ise sektördeki daralmanın 2024’e göre yüzde 25’in üzerinde olması öngörülüyor.

Haberin Devamı

 

1206 ARAÇ SATILDI

Bu yıl ocak ayı ağır ticari araç pazarı, bir önceki yılın ocak ayına göre yüzde 51 geriledi. Bu dönemde satılan toplam araç sayısı 1206 oldu. Çekici satışları 2025 yılı Ocak ayında geçen yıla göre yüzde 60 oranında azalarak 428 adet olurken, 16 ton ve üstü kamyon satışları da yüzde 40 oranında artarak 482 adet oldu. 16 ton altı kamyon satışları da yüzde 15 oranında azalarak 296 adete geriledi. Böylece ağır ticari araç pazarı son 10 yıllık Ocak ayı ortalama satışlarına göre yüzde 7 azalış göstermiş oldu.

ÜRETİMDE DÜŞÜŞ VAR

Ticari araç grubu imalatına gelince 2025 yılı Ocak ayında üretim toplamda yüzde 9 azaldı. Ağır ticaride üretim yüzde 51 azalırken hafif ticari araç grubu geçen yıla göre yüzde 3 düştü. Ocak ayında hafif ticari araç pazarı ise yüzde 19 gerileyerek 12 bin 710 adet oldu. 2024’te Türkiye’de yaklaşık 258 bin adet hafif ticari araç satılırken bu yıl sektör temsilcileri pazarın gerileyerek 210-230 bin andına gerilemesini öngörüyorlar.

Haberin Devamı

300 BİNİNCİ ARAÇ BANTTAN İNDİ

Ford Trucks, 300 bininci aracını Eskişehir Fabrikası’nda düzenlediği törenle üretim hattından indirdi. Türkiye’de araç, dizel motor ve güç aktarma organlarını aynı merkezde üretebilen tek tesis olma özelliği taşıyan fabrikadaki üretimin büyük bir kısmı ihraç ediliyor. Ford Trucks’ın toplam ihracatındaki en büyük payı ise yüzde 69’luk oranla Avrupa Birliği ülkeleri alıyor. Ford Trucks Lideri Emrah Duman, markanın ‘En verimli taşıma çözümleri ile değer yaratmak’ vizyonuyla Eskişehir’de doğduğunu söyledi.

ÇEVRECİ HEDEFLER

İklim değişikliğinin etkilerini azaltmak amacıyla 2040 yılına kadar ağır ticari araç üretiminde sıfır emisyona ulaşmayı taahhüt eden Ford Trucks, “Generation F hareketi” ile sıfır emisyonlu, bağlantılı ve otonom teknolojilere yönelik büyük bir dönüşüm yolculuğu başlattı. Şirket, 2024 yılında düzenlenen Hannover Uluslararası Ticari Araç Fuarı’nda sergilediği “Yüzde 100 elektrikli” ilk kamyonun üretimine Eskişehir Fabrikası’nda bu yıl başlayacak.

Ticaride işler ‘ağır’ başladı

2025’TE YOLLARDA

Tamamen Ford Trucks mühendisleri tarafından tasarlanıp üretilen aracın 2025’te yollarda olması planlanıyor. Elektrifikasyonun yanı sıra alternatif yakıt teknolojilerine de odaklanan marka, geleceğin taşımacılık çözümlerine değer katma vizyonuyla Avrupa Birliği’nin ‘Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi’ projesi çerçevesinde hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX üzerinde çalışmalarını sürdürüyor.

Haberin Devamı

OTOMOTİV DEVLERİ İSTANBUL’DA BULUŞUYOR

Otomotiv sektörünün bakım ve onarım dahil tüm dedarik zincirlerini bir araya getiren Automechanika Istanbul, bu yıl 12-15 Haziran tarihleri arasında TÜYAP’ta gerçekleştirilecek. 1400’ün üzerinde firmanın yer alacağı fuarı Avrupa, Afrika ve Orta Doğu gibi Türkiye otomotiv sektörünün güçlü iş ortaklarının bulunduğu stratejik bölgelerden sektör profesyonellerinin ziyaret etmesi bekleniyor.

ATÖLYE YÖNETİMİ

Türkiye’nin stratejik konumu ve bölgesel üretim gücü ile de küresel otomotiv endüstrisinde önemli bir yer edinen fuarda; parçalar ve sistemler, arıza tespit ve onarım, aksesuar ve özelleştirme, elektrik, elektronik ve aydınlatma, araç yıkama ve bakım merkezi, bayi ve atölye yönetimi, alternatif sürüş sistemleri & yakıtlar ve madeni yağ kategorilerinde binlerce ürün ve hizmet grubu sergilenecek.

Haberin Devamı

100 YILDIR DİZEL MOTORA GÜÇ VERİYOR

ExxonMobil’in markası Mobil Delvac 100. yılını kutluyor. Dizel motor endüstrisini desteklemek üzere kurulan Delvac, gelinen noktada birden fazla sektörde standartlarını güçlendirdi. Global otoyol sistemlerinin yaygınlaşması ve artan tüketici talepleri, dizel motorun dayanıklılığını ve her türlü hava koşulundaki performansını daha da önemli hale getirdi. Emisyon düzenlemeleri, egzoz gazı devridaim (EGR) teknolojisinin geliştirilmesine yol açtı; bu da yeni yağlayıcı çözümlerin geliştirilmesini sağladı ve içten yanmalı motorların verimliliğini artırdı.

60 BİN TL NAKİT ALIM DESTEĞİ

Renuault Trafic ve Express Van’da bu ay sonuna kadar 60 bin TL nakit alım desteği uygulanıyor. Sınırlı sayıdaki 2024 model yılı Trafic Ailesi (GSR2) ve Express Van’ın tüm versiyonlarında geçerli kampanya Renault Finans’tan 200 bin TL kredi kullanılması durumunda ise 12 ay vadede sıfır faiz uygulanıyor. Renault Kangoo Van ve yeni Master Ailesi’nde ise 300 bin TL kredi 12 ay yüzde sıfır faizle veriliyor.

Haberin Devamı

Ticaride işler ‘ağır’ başladı

ATIK TOPLAMADA ŞANZIMAN KRİTERİ

Avrupalı atık toplama ve geri dönüşüm şirketlerine göre atık toplama araçlarında şanzıman seçimi çok önemli bir kriter olarak öne çıkıyor. Norveç merkezli atık toplama şirketi Nordisk Återvinning’de çalışan sürücüler, günde ortalama 6-7 saat araç kullandıklarını belirterek, “Dar sokaklar ve sık dur-kalk gerektiren güzergahlar, hem sürücüler hem de araçlar için zorlu bir çalışma ortamı yaratıyor. Günde yaklaşık 600 kez dur-kalk yapılıyor. Araçlar kısa mesafelerde sık sık durup kalktığı için şanzımanın dayanıklılığı ve performansı büyük önem taşıyor. Bu noktada Allison tam otomatik şanzımanlar öne çıkıyor” dedi.