TOGG'da ön sipariş dönemi! Bu özellikleri tercih sebebi olacak
TOGG’un merakla beklenen fiyatının açıklanmasının ardından gözler ön siparişlerin verileceği tarihe döndü. İlk aşamada 20 bin adet üretilecek olan C-Suv aracının siparişleri bugün verilmeye başlanacak. Beklenenin altında açıklanan fiyatı ile TOGG piyasayı nasıl etkileyecek? TOGG’un merak edilen özelliklerini ve sınıfındaki diğer araçlara göre avantajlarını Posta Gazetesi yazarı Ankara temsilcisi Hakan Çelik tek tek anlattı.
İpek ALEMDAR GÖDE / posta.com.tr - Seri üretim süreci 29 Ekim 2022'de başlayan, Türkiye'nin yerli elektrikli otomobili TOGG'un elektrikli SUV modelinin fiyatı ve özellikleri belli oldu. TOGG'dan yapılan açıklamaya göre, elektrikli otomobilin başlangıç fiyatı 953 bin TL olacak. 3 farklı versiyonu bulunacak otomobilin fiyatı, aracın donanım özellikleri ve menzil değerine göre değişiklik gösteriyor. Buna göre satış fiyatı 1 milyon 790 bin liraya ulaşacak.
TOGG T10X ÇEKİLİŞ YÖNTEMİYLE KULLANICIYLA BULUŞACAK
TOGG T10X, çekiliş yöntemiyle belirlenecek kullanıcılarıyla 2023 yılı boyunca buluşacak. 16-27 Mart tarihleri arasında T10X için togg.com.tr ve Trumore uygulaması üzerinden ön sipariş süreci gerçekleşecek. App Store, Google Play ve App Gallery üzerinden kullanıma sunulan Trumore uygulamasını indiren veya TOGG websitesi üzerinden Tru.ID oluşturan her bir tekil kullanıcı, nakit ya da kredi kartı aracılığıyla cüzdanlarına aktardıkları 60 bin TL ön ödemeyi yaparak, çekiliş sürecine katılmaya hak kazanacak. Çekilişe katılan kullanıcılar, ön ödeme öncesi akıllı cihazlarını modelinden rengine konfigüre edebilecek. 28 Mart’ta noter huzurunda yapılacak dijital çekiliş sistemiyle de ön sipariş sahipleri belirlenecek.
TOGG'un pazarda önemli bir oyuncu haline geleceğini belirten Posta Gazetesi yazarı Ankara temsilcisi Hakan Çelik, "TOOG’un satışı için siparişlerin alınması ve piyasaya çıkmasının olumlu sonuçları olacağını düşünüyorum. Rekabete ciddi katkı sağlayacaktır. Rekabete yeni bir oyuncu gelmiş oldu. Her zaman serbest Pazar ekonomisinde ne kadar çok rekabet olursa tüketicilerin lehine bir durum oluşur. Tabi tek başına rekabet de yeterli olmaz. Bir taraftan da adilane, hakkaniyetli bir yasal düzenlemenin de buna eşlik etmesi gerekir. Uzun zamandır merakla beklenen bir projeydi. Aracın piyasaya sunulması, insanlar tarafından kullanılması, test edilmesi, yollarda görünürlüğünün artması ile birlikte TOGG pazarda bir oyuncu haline gelecek. Önümüzdeki süreçte adından daha çok söz ettirecektir. Üretim adetleri artıp yollarda daha fazla görmeye başladığımız zaman daha da çok konuşacağımızı düşünüyorum" ifadelerini kullandı.
"ÜLKEMİZ İÇİN BİR İLK"
TOGG'un üretim sayısının arttıkça birçok alanda sağlayacağı katkıların da artacağını ifade eden Çelik, "TOGG en başından beri Türkiye’nin başarı hikayesi olarak konumlandı. Aslında Türkiye otomobil üretimine yeni giren bir ülke değil. Halihazırda araç üretilmekte olan uluslararası ortaklıklarla üretilen markalar var. Bütün dünyaya Türkiye’de üretilen araçlar gönderiliyor. Türkiye bu konuda rüştünü ispatlamış bir ülke. Önemli olan tarafı fikri mülkiyet hakları, ismi, bazı teknolojik özellikleri Türkiye’ye ait olan ve önemli oranda yerlilik oranları yüksek parçalar kullanarak ülkemizde geliştirilen ve üretilen bir araç oldu. Ülkemizde tamamen elektrikli olarak üretilen ilk araç oldu. Bununla birlikte yeni teknolojilere sahip akıllı teknolojilerle üretilmiş bir donanıma sahip olarak görmek lazım.
Bu otomobilin üretilmeye başlanması ile birlikte Türkiye’nin yenilikçi teknolojilerle birlikte bu yolda önemli adımlar attığını düşünüyorum. Bu otomobilin üretimi ile birlikte yedek parça üreticileri, diğer sanayi kolları, bilişim ve bu ekosistem içerisinde yeni oyuncuların devreye girmesini sağlayabilir. Önümüzdeki süreçte TOGG birden fazla kasa tipi ile karşımıza çıkacak. Dolayısıyla Türkiye’nin teknolojik dönüşümüne yenilikçi, doğa ile daha uyumlu endüstriyel bir katkı vereceğini düşünüyorum. Başlangıç aşamasında proje sınırlı sayıda üretilecek. Üretim adetleri arttıkça Türkiye’deki teknolojik ekosisteme katkısı o oranda yükselecektir" dedi.
DUYGUSAL VE AKIL DOLU BİR BAŞLANGIÇ
TOGG'un fiyatının kendi segmentindeki araçlardan daha uygun fiyatta olması hakkında açıklamada bulunan Çelik, "Fiyatı konusunda da üretici şirketlerin önemli ölçüde fedakârlık yaptığı görülüyor. Diğer taraftan devletin de fedakârlık yaptığı belli. Dünya ölçeğinde böyle bir araçta olması gereken fiyatın altında bir fiyat ile çıktı. Bunu bir tanıtım fiyatı olarak görebiliriz. Biraz moral ve motivasyon yönü de var. Fiyat daha yüksek çıksaydı insanlarda bir hayal kırıklığı ya da ulaşamama düşüncesi oluşabilirdi. İnsanların umudunu canlı tutacaktır. İnsanlar alım fırsatlarını değerlendirebileceklerdir. Uzun süre bu fiyat aralığında tutulamayabilir güncellenmesi gerekebilir fiyatların. Ama iyi bir başlangıç oldu. Duygusallık ve aklın bir arada gittiği bir başlangıç olmuş oldu. Bu projeye katkı veren destek veren herkesin bir fedakârlığının olduğu görülüyor. Türkiye bu rekabetin içerisine de yeni girdi. Her ülke kendi markasını öne çıkarmak için bazı kolaylıklar destekler sağlıyor. Ülkeler kendi vatandaşlarına dönük vergi kolaylığı, kredi avantajı gibi avantajlar sağlayabiliyorlar. Türkiye’de böyle bir plan, atılım olduğu görülüyor" şeklinde konuştu.
TOGG CİDDİ BİR REKABETİN İÇİNDE OLACAK
Elektrikli araç pazarının her geçen gün hızla değiştiğine değinen Çelik, "TOGG güzel ve modern bir tasarıma sahip. Menzil açısından da sınıfında rekabet edebileceği bir araç. Teknolojik olarak ve donanımları ile birlikte sınıfında benzer ve üstün özellikleri var. Türkiye’de üretiliyor olması da alıcı vatandaşlarımız açısından tercih sebebi olabilir. Yerli ürünleri de kullanarak ülke ekonomisine, istihdama katkı vermek isterler. Türkiye’de de böyle bir alıcı kitlesi olduğunu düşünüyorum. İki ürün yan yana geldiğinde kullanıcılar TOGG’u tercih edeceklerdir. İlk etapta kamu kurumlarının, bakanlıkların kullanımına sunulacağını düşünüyorum. Orta vadede bakacak olursak TOGG ciddi bir rekabet ile karşılaşacaktır. O bakımdan sadece bugünkü hali ile değil kendisini yenilemesi, güncellemesi ve yeni donanımları adapte edebilmesi lazım. Çok rekabetçi ve hızlı gelişen bir sektör. Özellikle Çinli markalar bu rekabete katılıyorlar. O bakımdan önümüzdeki süreçte ciddi zorluklar da olacaktır. Dikkat edilmesi gereken bir zaman diliminden geçiyoruz" dedi.
- Datça açıklarında 4.7 büyüklüğünde deprem
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Şara ile Kasyun Dağı’nda çay içti
- Kar yağışı beklenen iller belli oldu! Yılbaşı için kritik uyarı
- Suriye'ye tarihi ziyaret! Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: Terör örgütü PKK/YPG'ye Suriye'de yer yok
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan'ın Şam ziyaretine Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz'dan açıklama: Kardeşliğin nişanesi