Tüketici fiyat dedektifi oldu
Vatandaşlar alışveriş yaparken artık bütçesini düşünerek daha çok fiyat araştırması yapmaya başladı. Basın mensuplarıyla bir araya gelen Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, bunu destekleyen açıklamalar yaptı. Tüketicilerin fiyat araştırmada çok dikkatli olduğunu vurgulayan Tort, “Tüketicinin çok net fiyat takibi var. Hangi promosyon nerede, hangi tarihte uygulanacak, son derece iyi takip ediyor. Tüm marketlerin fiyatlarını kıyaslıyor. Rekabet yapısı şeffaflaştı. Nerede ne ucuzsa onu alıyor” dedi. Fiyat rekabeti yapmayan perakendecinin bu dönemde ayakta kalmasının zor olduğuna işaret eden Tort, “Maliyet enflasyonu var ve perakendeciler gelen maliyetleri göğüsleyebildiği kadar rafa yansıtmıyor. Raf stokları ile sınırlı bir yönetme süremiz var. Öte yandan tüketicide stok eğilimi sona erdi. Talep daha normalleşti” diye konuştu.
Gazete Haberi
70 GÜNDE 15 BİN ÜRÜNDE İNDİRİM
Enflasyon ile mücadele kapsamında başlatılan kampanyalar konusunda da değerlendirme yapan Tort, şunları söyledi: “Bugün geldiğimiz noktada 189 kategoride 3 binden fazla marka ve 50 bine yakın ürün çeşidi ile hizmet veriyoruz. Paydaşlarımız ile birlikte devamlı kampanya ve indirimler ile müşterilerimizin bütçesini koruyoruz. Tüketicilerin alım gücünü artırmak ve enflasyon ile mücadeleye destek vermek amacıyla yılın kalan 70 gününde 70 büyük kampanya ile 15 bini aşkın üründe yüzde 50’ye varan indirim sunacağız. Bazı ürünleri maliyetinin altında sunacağız. Sebze ve meyve reyonlarındaki ürünleri kârsız satıyoruz.”
5 YILDA YENİ BİR MİGROS HEDEFİ
Organize perakende sektöründe 70 yılı geride bırakan Migros, faaliyet alanını da genişletiyor. Migros Grubu İcra Başkanı Özgür Tort, online yemek servisinden sanal markete, kişisel bakımdan finansal hizmetlere kadar birçok yeni marka oluşturduklarını belirterek, iştirakleri ve yeni girişimleri ile birlikte 5 yıl içinde ilave bir Migros daha yaratacaklarını söyledi. Bu da piyasa değeri hali hazırda 60 milyar lira olan Migros’un iştirakleriyle 120 milyar liralık bir büyüklüğe ulaşması anlamına geliyor. Her yıl reel olarak artmakla birlikte 6.5 milyar TL yatırım yapacaklarını söyleyen Tort, “Türkiye’de yeni nesil perakendecilik yolculuğuna çıkıyoruz” dedi.
15 DAKİKA İÇİNDE TESLİMATA GEÇİYOR
Perakende sektörü özellikle pandemiden sonra büyük bir değişim yaşıyor. Bu değişimin odağında da online satış ve hizmetler geliyor. Migros bu değişimi hızlandıran şirketlerden biri. 81 ilde 3 bin 200 mağazaya ulaşan Migros’un yeni bir yapılanma içinde olduğunu dile getiren Tort, “Perakendenin bilinen sınırlarının dışına çıkıyoruz. Yeni hedefimiz müşteri ile 15 dakikada buluşabilmek. Bunu 189 farklı kategoride 3 bin 200 marka ve 50 binin üzerinde çeşidi kapsayacak ve bunları ekonomik fiyatlar ile sunacak şekilde yapmak istiyoruz” dedi.
QR KODUYLA GIDA GÜVENLİĞİ
Perakendede barkod uygulamasından QR (karekod) uygulamasına geçileceğine dikkat çeken Tort, “QR koda geçişe en hazır firmayız. Bu uygulama ürünlerin izlenebilirliğini ve şeffaflığını artıracak. Ayrıca son kullanma tarihiyle ilgili sorunlar ortadan kalkacak. Ürünün kullanma tarihi geçtiyse kasadan geçemeyecek” şeklinde konuştu.
ONLİNE GELİRİ KATLANACAK
“İçimizden yeni şirketler çıkıyor (Migros Sanal Market, Migros Hemen, Tazedirekt, Macroonline, Migros Yemek, Migros One, MoneyPay, Mimeda, Paket Taxi, Mion)” diyen Özgür Tort, bu şirketleri ve detayları şöyle anlattı: “Migros Sanal Market, Migros Hemen, Tazedirekt ve Macroonline, Migros Yemek platformlarımızı ve kendi yemek markalarımızı Migros One çatısı altında birleştirdik. Online operasyonları 3 yıl içinde 3’e katlayacağız. Migros Yemek ve kendi yemek markalarımız ile atılım yaptık. Migros Yemek, 3 yıl içinde bugünkü market siparişlerimiz seviyesine ulaşacak.”
- Gaziantepliler İstanbul'da buluştu
- Yürek yakan kareler! Helikopter kazasında hayatını kaybedenlere veda
- Milli judocu Emre Yazgan'a acı veda! İkizi tabutun başından ayrılmadı
- Narin Güran cinayetinde yeni deliller! İkinci duruşmaya sayılı gün kaldı
- Okul bahçesinden düşüp beyin kanaması geçirdi! Acılı anne: Çocuğumu ölüme terk etmişler