EkonomiTüketicilerin %92’sine göre interaktif içerik alışverişlerde tetikleyici unsur

Tüketicilerin %92’sine göre interaktif içerik alışverişlerde tetikleyici unsur

Paylaş
Tüketicilerin %92’sine göre interaktif içerik alışverişlerde tetikleyici unsur

Perakende Günleri’nin ilk gününde konuşmacılar arasında yer alan, perakende ve deneyim tasarımı ile marka geliştirme üzerine dünyanın önde gelen uzmanlarından biri olan, I-AM’in global ortaklarından Pete Champion müşteri deneyimini dönüştüren trendleri ve yeni müşteri beklentilerini karşılamak için markaların stratejilerini nasıl şekillendirmemiz gerektiğini anlattı

Dünyadan başarılı ve şaşırtıcı örnekler paylaşan Champion, alışverişin nabzını tutan millennial kuşağının beklentilerine yönelik çarpıcı önerilerde ve örneklerde bulundu.

SOSYAL ENSTİTÜLER OLARAK İŞLETMELER


Güncel sosyo-politik ve ekonomik ortamın, devletlere karşı büyük güvensizlik yaratmasıyla işletmeler, tüketicilerin hala güven duyduğu kuruluşlar olarak görülüyor. Dolayısıyla bu tüketiciler uzmanlık alanlarında kendileriyle etkileşim kurabilen markaları tercih ediyor. Ford Hub gibi ‘Bağlılık Merkezleri’nin artan sayısı, bazı markaların bu trende göre nasıl hareket ettiğini gösteriyor. Mobilite tanımlarını genişletmeye odaklı olan Ford, New York'taki Ford Hub deneyim merkezinde ziyaretçilerine ulaşımın geleceğiyle ilgili bir platform sunuyor.

MAĞAZADAKİ MÜŞTERİ SAYISINI ARTTIRMANIN YOLU DENEYİMDEN GEÇİYOR


Tüketicileri etkilemede en etkili araç olarak reklamcılığın yerini almaya başlayan deneyimlerin, bir markanın temsil ettiklerini doğru şekilde ifade etmede en iyi yol olduğuna inanıyoruz. İnternet üzerinden yapılan alışverişin eksikliklerini yok etmek için, tüketicilere mağazada yepyeni deneyimler sunmak, markaların müşteri sayısını artırmasında en önemli anahtar olarak kabul ediliyor. Bu konuda en iyi örneklerden biri olan Casa Perfect, gerçek evlerin içerisine kendi ürünlerini yerleştirerek müşterilerin ürünleri ev ortamında deneyimlemelerini sağlayacak bir konsept yarattı.

GERÇEKLİK ANLAYIŞI VE İNTERAKTİFLİK


Gerçeklik algısının artık değiştiği bir dünyada, markalar müşterileri ile güçlü bağlar kurabilmek için duygusal anlamda merak uyandıran alternatif gerçekliklere yönelmeye başlamış durumda. Bu gerçeklikler, markaların hedef kitlelerine ulaşmak ve onlarla etkileşim yaratmak için tüketicilere interaktif ve sanal gerçekliklerle oynama imkanı veren bir dizi kurguyu temsil ediyor. Ikea’nın Sanal Gerçeklik Deneyimi, satın alma sürecinde, mobilyaları çocuk gözünden görecek kurguları müşterilere deneyimleterek duygusal etkileşimler sayesinde satın alma kararı vermelerine olanak sağlıyor.

PETE CHAMPION HAKKINDA


1992 yılında Ravensbourne Tasarım ve İletişim Bölümü’nden mezun olan Pete, Jon Blakeney ile tanışmasını takiben perakende sektörüne yöneldi ve müşteri deneyimini merkezine alan pek çok projeye imza attı.

Pete 2001’de Abbey National için gerçekleştirdiği projeyle ilk gerçek müşteri odaklı banka şubesi formatını hayata geçirdi. Bir kahve dükkanını (Costa Coffee) banka şubesine dahil etmesiyle ün kazanan bu çalışmayla banka tasarımında çığır açtı. Pete, Barclays, Finansbank, Co-operative Bank, Bank of Ireland, İş Bankası, NBG, RBS/NatWest, N&P ve Nationwide Building Society için yaptığı çalışmaların kazandığı küresel başarıyla perakende bankacılıkta yaratıcı bir lider oldu.

İyi tasarımın arkasındaki zeka kadar, tasarımın nasıl göründüğü ve neler hissettirdiğine de tutkuyla bağlı olan Pete’in çalışmalarının özünde, akılda kalıcı, duygusal bağlar yaratmak yatıyor.

Armani, Diesel, Adidas, The Carphone Warehouse, Post Office, Avea, Material Lab, Miller, Beck’s, KFC, Unilever, HRDF, Society General ve Costa Coffee gibi markalar için perakende stratejisi ve sektör öncüsü konseptler tasarlayan Pete, aynı zamanda Intel, Mediacat, EFMA, Euromoney ve SMI tarafından düzenlenen pek çok konferans ve seminerde konuşmacı olarak yer alan bir fikir lideri.

I-AM HAKKINDA


2007 yılında kurulan I-AM, tasarım araştırmacıları, mimarlar, servis ve kullanıcı deneyimi tasarımcıları, iletişimcilerden oluşan; insanı tasarımlarının kalbine yerleştiren bir deneyim tasarımı ajansı. 100’den fazla yaratıcı akıldan oluşan ekibi ile İstanbul, Londra, Dubai ve Mumbai’de bankacılıktan yiyecek-içecek sektörüne, iletişimden teknolojiye, perakende sektöründen konaklamaya kadar pek çok farklı sektörden markaya tasarım danışmanlığı veriyor. Marka tasarımı, iç mimari, mimari, dijital & UX, servis tasarımı hizmetleri veren I-AM, geliştirdiği stratejiler ile markaların insanlara iyi bir deneyim sunmasını sağlayarak, marka ve kullanıcıları arasında güçlü ve sürekli bir bağ kuruyor. Özellikle bankacılık sektöründe fark yaratan tasarımlar ile dikkat çeken I-AM, Garanti Bankası’nın yanı sıra bugüne kadar I-AM bugüne kadar bankacılık sektöründe Odeabank, Burganbank, Emirates İslamic, Unicredit Bulbank, Unicredit Bank Avusturya, New India Bank, yeme-içme sektöründe FerahFeza, Jan Restaurant, Lumee, Safi Meyhane, Mey Miso Meyhane, otelcilik alanında The House Hotel ve Cloud 7, Telekom sektöründe Turkcell, Avea, teknoloji sektöründe Nokia, otomotiv sektöründe Çelik Motor gibi pek çok şirket için marka tasarımı, iç mimari, dijital & UX ve servis tasarımı hizmetleri gerçekleştirdi.

Haberin Devamı