Turizmde yok böyle bir tanıtım
2024 yılında 60 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir hedefi bulunuyor. Bu hedefe ulaşmada tanıtımların katkısı şüphesiz büyük. Trump ve Biden arasında CNN ekranlarında düzenlenen ve 200 ülkede milyonların izlediği münazarada yayınlanan Türkiye reklamı büyük ses getirdi. Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, “Bu iş CNN’le 4 yıl önce yaptığımız anlaşmaya kadar uzanıyor. 4 yıl önce CNN’le 100 frekanslık anlaşma yapmıştık. Biden-Trump tartışma programı arasına reklam alınacağını öğrenince devreye girdik” dedi.
BİLAL EMİN TURAN
Türkiye turizmde son dönemde rekorlar kırıyor. Geçen yılı Kahramanmaraş depremlerine rağmen 56.7 milyon turist ve 55.9 milyar dolarla kapatan sektörün bu yılki hedefi 60 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir. İlk 5 aylık ziyaretçi sayısı bu hedefleri destekliyor. Turist sayısında dünyada 5’inci sıraya yükseldik. Turizm geliri liginde ise 7’nci sıraya kadar çıktık. Hedef turist sayısında dünyada 3’üncü, gelirde de 5’inci sıraya yükselmek. Bu hedeflere ulaşmada son dönemde tanıtım alanındaki faaliyetlerin katkısı oldukça fazla.
4 YILLIK İŞBİRLİĞİNİN BİR SONUCU
ABD Başkanı Joe Biden ile rakibi Donald Trump arasında CNN US ve International ekranlarında gerçekleşen tarihi tartışmanın arasında yayınlanan ‘GoTurkiye’ reklamı tanıtım açısından bir dönüm noktası oldu. Cumartesi sabahı Van Müzesi’nde gerçekleşen ‘Kültür Yolu Festivali’nin açılışı sonrası bir araya geldiğimiz Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’a gelişmenin perde arkasını sorduk. Bu işin CNN’le 4 yıl önce yapılan anlaşmaya kadar uzandığını belirten Ersoy, şu bilgileri paylaştı:
TALEPLERİMİZİ GERİ ÇEVİRMEDİLER
“4 yıl önce CNN’le 100 frekanslık anlaşma yapmıştık. Biden-Trump tartışma programı arasına reklam alınacağını öğrenince devreye girdik. CNN yönetimi ‘Arada 8 reklam yayınlayacağız. Türkiye’nin tanıtım filmini aradaki 8 reklamdan biri olarak yayınlarız’ dedi. Biz bunun üzerine, ‘İlk yayınlanan Türkiye tanıtımı olsun’ talebimizi ilettik, kabul ettiler. 100 frekanslık anlaşmayı CNN US için yapmıştık. Biden-Trump arası kuşakta yer alan tanıtım filmimizin CNN International’da da aynı anda yayınını talep ettik, onu da yerine getirdiler.”
TGA’NIN KURULUŞU FARK YARATTI
Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) kuruluşuyla birlikte Türkiye’nin tanıtımının daha ektin ve yaygın yapılabildiğini vurgulayan Bakan Ersoy, “TV’lere dönük tanıtım filmlerimiz CNN, BBC World, Al Jazeera gibi haber kanalları üzerinden dünyada 200’ü aşkın ülkede izleniyor. Ayrıca 34 ülkede de ulusal kanallarda tanıtım filmlerimiz dönüyor” diye konuştu. TGA Genel Müdürü İsmail Bütün’ün verdiği bilgiye göre program arasında Türkiye tanıtım filminin yayınlandığı Biden-Trump tartışması sadece ABD’de 48 milyon izlemeye ulaşmış.
KİŞİ BAŞI GECELİK HARCAMA HEDEFİ 103 DOLAR
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, turizmde ‘kişi başına gelir’e bakılmasını doğru bulmadığını belirtti ve şöyle devam etti: “Kişi başına turizm geliri’ne günübirlik gelenler dahil, birçok kalem dahil oluyor. Ben bunun doğru bir gösterge olmadığını düşünüyorum. Önemli olan ‘kişi başına gecelik harcama! Geçen yıl bu rakam 93 dolardı. Bu yılki kişi başına geceleme geliri hedefi 103 dolar. Söz konusu rakam 2017 yılında 74 dolardı.”
TGA’NIN İLK 6 AYDAKİ TANITIMLARININ ERİŞİM VERİSİ
DİJİTAL İLETİŞİMLER:
69 ülke, 6 milyar gösterim.
BASILI İLETİŞİM:
11 ülke, 6 global yayın, 39 mecra, 97 içerik.
BİRLİKTE REKLAM:
37 ülke, 141 kampanya.
DİJİTAL SEYAHAT KANALI:
27 ülke, 13 firma.
HAVAYOLLARI:
8 ülke, 9 havayolu.
AĞIRLAMALAR:
83 ülke, 58 şehir, 2 bin 134 kişi.
SOSYAL MEDYA:
9 mecra, 15.4 milyon takipçi.
SOSYAL MEDYA AYRINTISI
FACEBOOK: 5.5 milyon takipçi.
INSTAGRAM: 3.27 milyon takipçi (Ülke hesapları liginde Avustralya’dan sonra ikinci sırada).
TIKTOK: 3.5 milyon takipçi (Ülke tanıtımlarında dünyada birinci).
YOUTUBE: 2.1 milyon takipçi.
RAKİPLER TÜRKİYE’NİN STRATEJİSİNİ İZLİYOR
Turizm Tanıtım Ajansı modelinin 1919 yılında ilk İtalya’da hayata geçirildiğini kaydeden Ersoy, “Biz TGA’yı özel sektör ağırlıklı yönetilecek şekilde kurguladık. Modelimiz iyi de çalışıyor. İtalya, TGA’yı örnek alıp kendi ajansının yapısını değiştirdi” diye konuştu. Türkiye’nin tanıtımda yaptığı atağın İspanya ve Fransa gibi rakip ülkeler tarafından yakından izlendiğini belirten Bakan Ersoy’un Danışmanı Tayfun Topal da “Tanıtım faaliyetleri bizim stratejimize göre değiştiriyorlar. Kısa sürede bu başarıya ulaşmamız büyük ses getirdi” dedi.
DENİZ, KUM VE GÜNEŞİN ÖTESİ
Hedeflerinin turizmi 12 aya yaymak olduğunu belirten Bakan Ersoy, “GoTurkiye.com’ sitesine girin, ülkemiz turizmiyle ilgili 60 ayrı ürün tanıttığımızı göreceksiniz. Deniz, kum, güneşe arkeolojiden gastronomiye, spora kadar farklı ürünler ekledik” şeklinde konuştu. 4 yıl önce ortaya koydukları stratejiyi de hatırlatan Ersoy, “Türk Hava Yolları (THY), dünyada 300’ü aşkın şehre uçuyor. ‘Hepsi bizim için hedef pazardır’ dedik. Tanıtım yol haritasını da buna göre çizdik. TGA, dünyanın en büyük ve en etkili ajanslarından biri oldu” açıklamasını yaptı.
ÖNCELİĞİMİZ ENFLASYONA KARŞI SAVAŞ
Turizm sektöründe kurlarla ilgili taleplerin geldiğinin hatırlatılması üzerine Ersoy, “Yüksek enflasyondan hepimiz rahatsızız değil mi? Şimdi yüksek enflasyona karşı bir mücadele, savaş var. Önceliğimiz enflasyona karşı savaşı kazanmak. Kurlarda bir dalgalanma olunca oturana kadar yine zarar veriyor. Dişimizi sıkmak gerekiyorsa, zaten sıkıyorduk, sıkacağız. Turizm sektörü eskisine göre krizlere daha dayanıklı hale geldi” diye konuştu. Ersoy’a Türkiye’nin “Mali Eylem Görev Gücü”nün (FATF) ‘gri liste’sinden çıkmasının turizm sektörüne etkilerini de sorduk, şu değerlendirmeyi yaptı: “Finansman maliyetlerinde olumlu etkisi olacak. Yani, finansman maliyetleri düşecek. Bu da yatırımların önünü açacak.”
FESTİVAL DAHA ÇOK İLE YAYILACAK
16 şehri kapsayan ve 8 ay sürecek olan Kültür Yolu Festivalleri’nin 6’ncı durağı Van oldu. Ersoy, “Kültür Yolu Festivali, Van’da ilk kez devreye alınıyor. Burada çok detaylı bir çalışma yapıldı. 30 ayrı noktada 500’den fazla etkinlik bine yakın sanatçımız ile birlikte gerçekleşecek. Büyük bir sahne kuruldu. Her gece farklı sanatçılarımız burada sahne alacak” dedi. Kültür Yolu Festivalleri 2021’den sonra tek şehir ile İstanbul ile başlamıştı. Bu yıl 16 ilde düzenleniyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yaşayan Miras ve Kültürel Etkinlikler Genel Müdürü Selim Terzi, önümüzdeki yıl bu rakamın 20’ye çıkacağını, hedefin 2028’de 35 il olduğunu belirtti.
- Dışişleri Bakanı Hakan Fidan: İsrail'in silah ve mühimmat satın almasına engel olmamız lazım
- İstanbul'da 'Türkiye Kart' ile yeni bir seyahat dönemi başlıyor
- Banka kasasındaki kilolarca altını çaldı! Şikayetler peş peşe gelince ortaya çıktı
- Ekonomi Koordinasyon Kurulu toplandı
- Arabanın patlayan lastiğini değiştirmek isterken akılalmaz ölüm!