Türk gençleriyle gözünü zirveye dikti
ABD’den Çin’e, Avrupa’dan Asya’ya kadar toplam 65 ülkede 150’den fazla lojistik merkezine sahip yerli Barsan Global Lojistik, dünya çapında sektörün en büyüğü olmayı hedefliyor. Bunu Türkiye’deki genç beyinlerle başarmak için yol haritası çizen şirket, üniversiteden bölümü fark etmeksizin mezun olan ve çok iyi derecede İngilizce bilen gençlere iş çağrısında bulundu.
Murat GÜLDEREN-POSTA Yılda en az 150 yeni mezun kişiye istihdam sağlayan şirket, primler hariç en az 20 bin TL de maaş veriyor.
DEVLERİ TAŞIYOR
Hollanda Rotterdam’daki depolama ve operasyon merkezinin kapılarını basına açan Barsan Global Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Çaptuğ, şirketin performansı ve hedefleriyle ilgili önemli bilgiler paylaştı. Bu yıl 41’inci yılı doldurduklarına dikkat çeken Çaptuğ, şöyle devam etti:
“Kara, deniz ve havayolu ile hizmet veriyoruz. Gümrüklü, gümrüksüz depolama, gümrükleme, iç nakliye ve dağıtımı kapsayan bir şirketiz. 5 binin üzerinde müşterimiz var. Bunlar arasında Toyota, Bosch, Mercedes, HP, LG, Samsung, Mercedes-Benz, IBM gibi dünya devleri yer alıyor. 3 yıl içinde başta Güney Afrika olmak üzere 20 ülkeyi daha faaliyet alanımıza ekleyeceğiz. Filomuzun tamamı EURO 6 normlarında yenilendi. Yaşı 3 yılın üzerinde araç kullanmıyoruz.”
4200 KİŞİ ÇALIŞIYOR
Türkiye’ye ve Türk gençlerine güvendiklerine vurgu yapan Cengiz Çaptuğ, şu bilgileri verdi:
“Her yıl 250 kişiyi işe alıyoruz. Bu sayının 150’si Türkiye’den oluyor. Bunun da yüzde 40’ını kadınlar kapsıyor. Başlangıç ücreti net 20 bin TL ancak bu maaş her ay kârdan dağıtılan primlerle daha üst seviyelere taşınıyor. İşe alınanlara önce operasyonel, sonra ise zaman yönetimi, stres yönetimi, etkili iletişim yönetimi, kalite ve bilgi güvenliği gibi eğitimler veriyoruz. Bu gençleri eğitim sonrası yurtdışı şirketlerimize gönderiyoruz. Dünya genelinde, çoğu Türk olmak üzere 4 bin 200’den fazla çalışanımız var. Cironun yüzde 25’i Türkiye’deki, yüzde 75’i ise yurtdışındaki faaliyetlerden geliyor.”
KIRAN KIRANA REKABET
Cengiz Çaptuğ, sektörün global sorunlarına ilişkin de şunları söyledi:
“Dünyadaki faiz artışlarına paralel olarak yaşanan emtia azalışı ile birlikte lojistik sektöründe bir miktar yavaşlama oldu. Sektöre yönelik talepler azaldı. Bu durum da navlun fiyatlarının düşüşüne neden oldu ve piyasada kıran kırana bir rekabet ortamı oluştu. Uluslararası arenada devam eden savaşlar; özellikle de Rusya-Ukrayna savaşı nedeniyle güzergâh değişiklikleri de bir sorun olarak karşımıza çıktı. Ayrıca süren ambargolar da sektörü olumsuz etkiledi. Şoförler için vize almada da sıkıntı yaşanıyor.''
- Gezi Parkı davasında yargılanan 'Çarşı' üyelerine beraat kararı!
- İşadamı Nevzat Aydın panelde fenalaştı
- İletişim Başkanı Fahrettin Altun'dan 'Suriye' mesajı!
- TBMM Başkanı Kurtulmuş, ‘Yeni Küresel Sistem Arayışı Konferansı’nda konuştu
- Narin Güran cinayetinde yeni gelişme! 'Toplantı’ görüntüsü Ulusal Kriminal Büro'da