Ekonomi Turkcell Genel Müdürü Koç: Teknolojiyi sadece kullanan değil üreten konuma geldik

Turkcell Genel Müdürü Koç: Teknolojiyi sadece kullanan değil üreten konuma geldik

Paylaş
Turkcell Genel Müdürü Koç: Teknolojiyi sadece kullanan değil üreten konuma geldik

Son 30 yıldır ülkemize değer katan ve bir telekom operatörü olmanın ötesine geçen Turkcell, bugün teknolojiyi sadece kullanan değil üreten bir şirket konumuna geldi. Yerli otomobil Togg’a yapay zeka, şirketlere dijital çözümler, siber güvenlik, veri merkezleri...

Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük ettiklerini söyleyen Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç, “Dijital dönüşümün lokomotifiyiz. Türkiye Yüzyılı’nı ‘dijitalin yüzyılı’ yapma hedefiyle yola devam ediyoruz” dedi.

Haberin Devamı

“Türkiye’nin Turkcell’i olarak 30 yıldır müşterilerimize, yatırımcılarımıza ve ülkemize değer katıyoruz. Bu 30 yıl sadece bizim şirket tarihimiz değil aynı zamanda Türkiye’nin dijital yolculuğunun da ta kendisi. Turkcell, Türkiye’nin telekomünikasyon ve teknoloji tarihinde izleri olan, stratejik öneme sahip bir marka. Ülkemizin teknolojiyi sadece kullanan değil, üreten bir konuma gelmesi için var gücümüzle çalışıyor, Türkiye Yüzyılı’nı ‘dijitalin yüzyılı’ yapma hedefiyle yola devam ediyoruz.”

YAPAY ZEKA YAZILIMLARI

Bu sözler Turkcell Genel Müdürü Dr. Ali Taha Koç’a ait. A Milli Futbol Takımı’nın Almanya’nın Hamburg şehrinde Çekya’yı 2-1 mağlup ettiği maç öncesinde basın mensuplarıyla bir araya gelen Koç, son 30 yılda birçok yeniliğe imza attıklarını ve teknoloji üreten bir şirkete dönüştüklerini ifade etti. Koç, “Nitekim Türkiye’nin gururu Togg’da kullanılan yapay zekâ algoritmalarının birçoğunu ise Turkcell olarak biz sağlıyoruz” dedi. Turkcell, Anadolu Grubu, BMC, Zorlu Holding ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Togg’u kurmak için 25 Haziran 2018’de güçlerini birleştirmişti.

Haberin Devamı

MİLYONLARCA VATANDAŞIN YANINDA

Hayatın her alanına dokunduklarını belirten Ali Taha Koç, “İşimiz sadece haberleşmeyi sağlamak ya da teknoloji üretmek değil. İçinde bulunduğumuz toplum için katma değer üretecek projeler ortaya koymayı, en az asli iş alanımız kadar önemsiyoruz. Teknolojinin fırsat eşitleyici gücü ile toplumun her kesiminin potansiyellerini ortaya koyabilmeleri için uygun ortamı oluştururken bilgiye eşit erişim imkânı sağlıyoruz” diye konuştu.

DÖRT ANA KONUYA ODAKLANDI

Geleceğe dönük hedeflerden de bahseden Koç, dört ana noktaya odaklandıklarını söyledi ve bunları şöyle sıraladı: “1-Siber güvenlik, 2-Veri, 3-Enerji, 4-Yapay zeka.” Teknolojinin ve dijital dönüşümün refahı artırdığını ve hayatı kolaylaştırdığını vurgulayan Koç, “Bunun için de öncelikle dijital okur yazarlığı daha da yaygınlaştıracağız. Bu noktada siber güvenlik, bizim için olmazsa olmaz bir odak. Bu alanda siber ortamda ortaya çıkan tehditleri belirliyor, muhtemel saldırı ve olayların etkilerinin azaltılması ve ortadan kaldırılmasına yönelik önlemler geliştirerek, ilgili aktörlerle paylaşılması için ulusal ve uluslararası düzeyde iş birlikleri yapıyoruz. Vatandaşlarımıza teknolojinin imkânlarıyla sadece kesintisiz bağlantı değil, aynı zamanda güvenli bağlantı sağlamaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Haberin Devamı

VERİ GÜVENLİĞİ SINIRLARI KORUMAK KADAR STRATEJİK

Veri güvenliği sağlamanın en az sınırların güvenliğini sağlamak kadar önemli olduğuna dikkat çeken Ali Taha Koç, şöyle devam etti: “Bugün, veri merkezlerimizde Turkcell dışında yaklaşık 4 bin yerli ve yabancı şirket ve kuruma bulut ve veri barındırma hizmeti veriyoruz. 2021 yılında Avrupa Veri Merkezi’nin açılışını gerçekleştirdik. Avrupa Veri Merkezi’yle birlikte bu alanda bugüne kadar yaptığımız yatırımlar 2.5 milyar TL’yi aştı. Verinin üretilmesinden depolanmasına, kurumsal entegrasyonundan veri güvenliğine kadar uçtan uca hizmet sunuyoruz.”

DOĞAL AFETLERE KARŞI DAYANIKLI

Haberin Devamı

Gebze, İzmir, Temelli ve Avrupa olmak üzere 4 yeni nesil veri merkezine sahip olduklarını kaydeden Koç, “Aklınıza gelen pek çok banka, e-ticaret siteleri, enerji şirketleri, alternatif operatörler bizim müşterimiz. Verilerimizi sadece siber tehditlere karşı değil, doğal afetlere karşı da koruyoruz” şeklinde konuştu. Veri merkezi şirketi kurmayı da planladıklarını belirten Koç, “Bu noktada ‘hyper-scaler’ olarak adlandırabileceğimiz, küresel bir markayı Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz” dedi.

‘BİRLİKTELİK ÇAĞI’NA GEÇİŞ

Geliştirdikleri teknolojilerle bireylere ve şirketlere yenilikçi çözümler sunduklarını belirten Koç, bu noktada Paycell, TV+, BiP, fizy, lifebox, GAME+, Turkcell Global Bilgi, Superonline, veri merkezleri ve enerji santrallerinin öne çıktığını aktardı. Koç şöyle devam etti: “Herkesi birbirine bağladığımız’ çağdan ‘her şeyi birbirine bağladığımız’ çağa geçiş yaptık. Ben bu döneme ‘birliktelik çağı’ diyorum. Bu birliktelik çağında dijital servislerimizle de kullanıcıların her zaman yanında olmaya çalışıyoruz. Turkcell, Türkiye’nin dijital dönüşümünün lokomotifi.”

Haberin Devamı

SPORUN EN BÜYÜK DESTEKÇİLERİNDEN BİRİ

Hayatın her alanına dokunduklarına işaret eden Ali Taha Koç, “Spordan kültür sanata ve teknolojiye kadar Türkiye’nin bugününe ve yarınlarına yatırım yapan projelere imza atıyoruz. Bu alanlar arasında spor çok özel bir yere sahip. Zira sporun ülke tanıtımına ve Türkiye markasına katkı sağlayan en etkili yollardan biri olduğuna inanıyoruz. Bu anlayışla 2002 yılından bu yana Türkiye’de sporun en büyük destekçisi konumundayız. Futboldan atletizme, bireysel sporlardan takım sporlarına kadar çok geniş bir yelpazede spora destek oluyoruz ve bu desteği her yıl daha da büyüterek yola devam ediyoruz” bilgilerini paylaştı.