Türkiye'de geliştiriyor, dünya kullanıyor
Türkiye’de üretilen yerli sertifikalı uygulamaları dünyaya ihraç ettiklerini, diğer ülkelerdeki uygulamaların geliştirilmesine katkı verdiklerini vurgulayan Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, “Türkiye’yi Vodafone’un mükemmeliyet merkezlerinden biri olarak konumlamayı hedefliyoruz” dedi.
“Her şeyin çok hızlı değiştiği günümüzde değişen müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap vermek çok önemli. Teknolojimizin de buna uygun olarak esnekliğine ve adaptasyon yeteneğine önem veriyor, bu doğrultuda yatırım yapıyoruz. Global deneyimimizi Türkiye’ye aktardığımız gibi, Türkiye’deki başarılı uygulamalarımızı da yurtdışına ihraç ediyoruz. Yerli sertifikalı ürünlerle hem Türkiye’nin yerli ve milli üretim hedefine destek veriyor, hem de bu ürünleri ihraç ediyoruz.” Şirketin yatırım stratejisini bu sözlerle özetleyen Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, hedeflerini, odaklandıkları konuları ve mali sonuçlarla ilgili detayları anlattı. İşte Aksoy’un açıklamalarından öne çıkan başlıklar…
ALMAK YERİNE YAPMAYA ODAKLANIYORUZ
Teknoloji yatırımlarınızın odağında neler var? Bu kapsamda ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?
Vodafone IT olarak temel hedefimiz, müşterilerimize en iyi dijital deneyimi sunarken, şirketimiz için de yeni büyüme fırsatları oluşturmak. Bu hedefe ulaşmak için izlediğimiz yolları; güvenilir, yüksek hızlı ve verimli yakınsanmış ağlar kurmak; veri ve zeka ile desteklenen kusursuz bir dijital deneyim yaratmak; her zaman devrede olan ve ‘sıfır dokunuş’ ilkesine dayanan bir operasyonel mükemmelliğe ulaşmak; hem müşterilerimiz hem de toplum için güvenli ve bağlantılı bir gelecek sunmak olarak özetleyebiliriz. Ürün ya da servis geliştirirken, almak yerine yapmaya odaklanıyoruz. Bu noktada, her geçen gün artan işbirliklerinden ve grup projelerinden önemli fayda sağlıyoruz. Sadelik ve standardizasyon anlayışımızla daha düşük maliyetlerle müşteriye daha hızlı sunma süresi sağlayabiliyoruz.
‘TEK TEKNOLOJİ EKİBİ’YLE HIZLI ÇÖZÜM
Global düzeyde ‘Tek Teknoloji Ekibi’ anlayışıyla faaliyet gösteriyorsunuz. Bu programda Türkiye’nin rolü, yapılan çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Vodafone Grubu olarak ‘One Tech Team’ adını verdiğimiz ‘Tek Teknoloji Ekibi’ anlayışıyla faaliyet gösteriyoruz. Global çapta ölçeklenen bu ekip, birinci sınıf mühendislerden oluşuyor ve birinci sınıf müşteri deneyimi sunmaya odaklanıyor. Bu çalışma anlayışı bize daha fazla uluslararası etkiye sahip büyük ve dinamik bir teknoloji ekibinin parçası olma fırsatını sunuyor. Bu ekiple global değişime öncülük ederken yerel deneyimimizi de geliştirme ve profesyonel olarak büyüme fırsatı elde ediyoruz. Müşterilerimiz için en iyi bağlantı ürünlerini ve platformlarını kurum içinde geliştiriyor ve yönetiyoruz. ‘Önce Dijital’ anlayışımız ve yüksek uzmanlık seviyemiz ile müşterilerimize de en iyi hizmeti veriyoruz. Diğer yandan, tek bir takım olmanın avantajını kullanarak, çalışanlarımıza yurtdışında görev alma imkanlarını çok daha fazla sunabiliyoruz.
DEPREM SONRASI HABERLEŞMEYE UYDU ÇÖZÜMÜ
6 Şubat depremlerinden sonra iletişimle ilgili alternatif çözümler hızlandı. Bu noktada uydu ile haberleşme de önem kazandı. Sizin bu konuda çalışmalarınız var mı?
Vodafone olarak, doğrudan mobil telefonlara herhangi bir ilave modem gerektirmeyen AST uydu çözümü üzerine çalışıyoruz. Bu çözüm, hem kapsama sorunlarını minimize etmek için, hem de afet durumlarında yedek çözüm olarak kullanılabilecek. Telefonların uydu ile direkt haberleşebileceği, bir nevi baz istasyonumuzu uyduya taşıdığımız bir çözüm olarak düşünebilirsiniz. Vodafone Grubu olarak, bu çözümleri test etmeye başladık. Bu yıl içinde ülkemizde de testlerini gerçekleştirmek istiyoruz. 2-3 yıl içinde tüm Türkiye’yi de kapsar bir hale gelmesini hedefliyoruz.
DİĞER ÜLKELERDEKİ UYGULAMALARA DESTEK
Teknoloji üretimi ana gündem maddelerinizden biri. Türkiye için geliştirdiğiniz özel uygulamaları biliyoruz. Hatta bu uygulamaların ihracatına da önem veriyorsunuz. Bu konuda biraz detay bilgi verebilir misiniz?
Türkiye’yi Vodafone’un mükemmeliyet merkezlerinden biri olarak konumlamayı hedefliyoruz. Global deneyimimizi Türkiye’ye aktardığımız gibi, Türkiye’deki başarılı uygulamalarımızı da yurtdışına ihraç ediyoruz. OKSİJEN ekibimizin ürettiği yerli sertifikalı ürünlerle hem Türkiye’nin yerli ve milli üretim hedefine destek veriyor, hem de bu ürünleri ihraç ediyoruz. OKSİJEN’de edindiğimiz deneyimi kullanarak diğer ülkelerde benzer teknolojilerin geliştirilmesine katkıda bulunuyoruz. Bu kapsamda, 2018 yılından bu yana farklı alanlarda hayata geçirdiğimiz dijitalleşme projelerini Vodafone Grubu ve diğer ülkelerdeki Vodafone operatörleri ile paylaşıyoruz. Grubumuzun tüm pazarlarda müşterilerine en iyi dijital deneyimi sunmak üzere açık kaynak ve işbirliği temelli yazılım geliştirme stratejisine dayalı bir ‘Vodafone Yanımda’ uygulaması geliştirilmesi hedefiyle başlattığı projede öncü rol alarak, teknolojik birikimimizi paylaşıyoruz. Bu uygulama üzerinden sunduğumuz ‘Vodafone Yanımda Fırsatlar Dünyası’, ‘Her Şey Yanımda’ ve ‘Vodafone Sigorta’ servislerimiz, hem Türkiye’de hem Vodafone Grubu içinde bir ilk oldu. Buradaki deneyimimizi diğer ülkelere ihraç ediyoruz. ‘Kişisel dijital asistanımız TOBi’de hem kullanıcı sayısı ve sohbet hacmi, hem de satış adetleri açısından Türkiye içinde ve Vodafone Grubu’nda lider. Buradaki deneyimimizi kullanarak diğer ülkelerde bu teknolojinin gelişmesine katkıda bulunuyoruz.
25.2 MİLYON MOBİL ABONE
Rakamlarla konuşmak gerekirse yeni mali yıl sonuçlarınız hakkında neler söylersiniz?
Vodafone olarak, Türkiye’nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle yatırımlarımıza devam ediyoruz. Yeni mali yılımızın Nisan-Haziran 2023 dönemini kapsayan ilk çeyrek sonuçlarına göre, servis gelirlerimiz 9.2 milyar TL olarak gerçekleşti. Mobil abone sayımız 25.2 milyona, sabit genişbant abone sayımız 1.4 milyona ulaştı. Vodafone Yanımda ve Online Self Servis gibi dijital kanallarımızı kullanan aylık aktif müşteri sayımız 17 milyona ulaşırken, bu müşterilerimizin aylık toplam etkileşimi 438 milyonu aştı. Bu dönemde dijital servis şirketi olma yolunda da önemli gelişme kaydettik. Her Şey Yanımda online alışveriş platformumuzda toplam satışlar 5.4 milyonu geçerken, platformumuzun ziyaret edilme sayısı 188 milyona yaklaştı. Yeni nesil mobil finans çözümümüz Vodafone Pay’in ürünlerini kullanan toplam kullanıcı sayısı ise 4.7 milyona ulaştı. Bine yakın farklı işlem yapabilen kişisel dijital asistanımız TOBi’nin aylık tekil kullanıcı sayısı 9.4 milyona, aylık sohbet sayısı 37 milyona yükseldi.
- 'Sorunlu bebek' denildi şimdi kendi hayat veriyor
- Çorbanın satıldığı fiyatı duyan Bakanlık 171 bin lira ceza kesti!
- Kan donduran gerçek 18 yıl sonra ortaya çıktı! Boşanmak isteyen kocasını kiralık katile öldürtmüş
- Bebeğini tiner içirip öldüren anneden yeni itiraflar! 'Çamaşır suyu' detayı kan dondurdu
- Bakan Kurum: Hatay'ımızı yeniden tarihin ve kültürün merkezi yapacağız