EkonomiTürkiye'nin dijital haritası

Türkiye'nin dijital haritası

Paylaş
Türkiye'nin dijital haritası

Türkiye İstatistik Kurumu’nun araştırmasına göre; Türkiye’de her 100 kişiden 89’u internet kullanıyor. İnternetten alışveriş oranı erkeklerde yüzde 54.1, kadınlarda yüzde 49.3 oldu. En fazla kullanılan sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları yüzde 86.2 ile WhatsApp, yüzde 71.3 ile YouTube ve yüzde 65.4 ile Instagram olarak kayıtlara geçti.

100 KİŞİDEN 89’U

Haberin Devamı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ‘Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2024’ sonuçlarını açıkladı. Buna göre, internet kullanım oranı, 16-74 yaş grubundaki bireylerde 2023’te yüzde 87.1 iken 2024 yılında yüzde 88.8 oldu. Bir başka ifadeyle artık her 100 kişiden 89’u internet kullanıyor. Cinsiyete göre yapılan incelemede ise internet kullanım oranının erkeklerde yüzde 92.2, kadınlarda yüzde 85.4 olduğu görüldü.

E-DEVLET’TE GENÇLER

İnternet kullanımına paralel olarak e-Devlet uygulamasını ziyaret edenlerin sayısı da son dönemde arttı. Verilere göre; e-Devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yüzde 73.7 olarak gerçekleşti. E-Devlet hizmetlerini kullanan bireylerin oranı yaş grubuna göre incelendiğinde ise bu oranın en yüksek yüzde 92.1 ile 25-34 yaş grubunda, en düşük yüzde 25.6 ile 65-74 yaş grubunda olduğu görüldü.

Haberin Devamı

E-TİCARET ARTIYOR

İnternet kullanımına paralel, e-ticaret sitelerinden alışveriş yapanların sayısı da her geçen gün artıyor. Son 12 ayda internet kullanan bireylerin internet üzerinden özel kullanım amacıyla mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme (e-ticaret) oranı, 2023 yılında yüzde 49.5 iken 2024 yılında yüzde 51.7 oldu. 2024’ün ilk 3 ayına bakıldığında 100 kişiden 39’unun internetten mal ve hizmet aldığı görüldü. E-ticaret kullanan bireylerin yüzde 76.7’si giyim, ayakkabı ve aksesuar satın aldı.

WHATSAPP BİRİNCİ

Bireylerin en fazla kullandıkları sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları yüzde 86.2 ile WhatsApp, yüzde 71.3 ile YouTube ve yüzde 65.4 ile Instagram oldu. En çok kullanılan sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları cinsiyete göre incelendiğinde; erkeklerin en fazla yüzde 89.5 ile WhatsApp, yüzde 74.7 ile YouTube ve yüzde 67 ile Instagram uygulamalarını, kadınların yüzde 82.9 ile WhatsApp, yüzde 68 ile YouTube ve yüzde 63.9 ile Instagram’ı kullandığı gözlendi.

FİYAT EN ÖNEMLİ KRİTER

Bu yılın ilk 3 ayında internet kullanan bireylerin cep telefonu, akıllı telefon, tablet, dizüstü veya masaüstü bilgisayar satın aldığında önemli bulduğu özelliklerin sırasıyla yüzde 89.2 ile fiyat, yüzde 71.7 ile donanım özellikleri, yüzde 67.4 ile marka, tasarım veya boyut olduğu görüldü. Ayrıca internet üzerinden öğrenme faaliyeti gerçekleştiren bireylerin oranı yüzde 13.9 oldu. İnternete bağlı sistem ve cihaz türlerinin sırasıyla yüzde 47.9 ile internet bağlantılı TV, yüzde 10.2 ile robot süpürgeler, buzdolapları, fırınlar, kahve makineleri gibi internete bağlı ev aletleri ve yüzde 9.7 ile akıllı saat olduğu gözlendi.

Haberin Devamı