Türkiye'nin en değerli markası THY
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, 2023 yılı ‘Türkiye’nin En Değerli Markalar’ araştırmasını tamamladı.
Buna göre; Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar dolarlık marka değeriyle üst üste altıncı kez ‘Türkiye’nin en değerli markaları’ listesinde zirvede yer aldı. Şirket, marka değerini geçen yıla göre yüzde 26 artırdı. THY’yi 1.5 milyar dolarla Arçelik izledi. Üçüncülüğü 927 milyon dolarlık marka değeriyle Vestel aldı.
16 MİLYAR DOLARA DAYANDI
Garanti BBVA geçen yıla göre 3 sıra yükselerek 767 milyon dolarlık değeriyle 4’üncü sıraya yerleşirken, İş Bankası 736 milyon dolarla 5’inci, BİM 589 milyon dolarla 6’ncı, Ziraat Bankası 560 milyon dolarla 7’nci, Ford Otosan 543 milyon dolarla 8’inci, Turkcell 532 milyon dolarla 9’uncu, Akbank 490 milyon dolarla 10’uncu sırayı aldı.
Listeye bu yıl Şölen, Ege Profil ve Desa da girdi. En değerli 100 markanın toplam değeri 15.6 milyar doları buluyor.
YÜKSEKTEN UÇMAYA DEVAM
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat; “90 yıl önce kurduğumuz hayal kapsamında Türkiye’nin kanatları olan markamızı daha nice başarılarla buluşturmaya devam edeceğiz. Mavi gökyüzünde olduğu gibi markalar liginde de yüksekten uçuşumuzu sürdüreceğiz. Bu başarıda pay sahibi olan tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” dedi.