Türkiye'nin en doğusunda dört mevsim turizm
Bu yıl 60 milyar dolar gelir ve 60 milyon ziyaretçi hedefleyen turizm sektöründe son yıllarda özellikle turizmi 12 aya yayma konusundaki çalışmalar hız kazanmış durumda. Öte yandan Türk turizmini deniz-kum-güneş kavramının ötesine taşımak da yine birinci öncelik.
HÜLYA ÇAYLAK
Bu anlamda kültür, doğa turları ve hatta kış turizmini bir arada sunan nadir şehirlerden biri olan Kars, ‘Tarihi Kimliğiyle Kars Kenti Projesi’ kapsamında yenilenen kimliğiyle misafirlerini bekliyor. Şehir ziyaretçilerine, Ani Ören Yeri, Çıldır Gölü, Kars Peynir Müzesi ve Sarıkamış Kayak Merkezi gibi alternatif gezi rotaları sunuyor.
5.5 MİLYON EURO BÜTÇE
Avrupa Birliği Katılım Öncesi Mali Yardım Fonu (IPA) ile finanse edilen, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın Rekabetçi Sektörler Operasyonel Programı’ndan destek alan ve Serhat Kalkınma Ajansı’nın (SERKA) yararlanıcısı olduğu ‘Tarihi Kimliğiyle Kars Kenti Projesi’nin 2021’de başladığını belirten SERKA Genel Sekreteri Nurullah Karaca, “Projenin toplam bütçesi 5.5 milyon Euro olup yüzde 85’i AB Fonu, yüzde 15’i ise Türkiye’nin katkı payı” dedi. Proje kapsamında Kars’ın tanıtımına da öncelik verdiklerini belirten Karaca, “Bu amaçla yurtdışından tur rehberleri ve operatörlerini şehre davet edeceğiz” dedi.
CEPHE DÜZENLEMESİ VE KAZI DESTEĞİ
Projeyle ilgili bilgi veren Karaca, “Kars Merkez Haydar Aliyev Caddesi üzerinde bulunan 23 adet tescilli ve 9 adet tescilsiz bina için cephe iyileştirmesi ile Cadde’nin kaldırım ve yol yenilemesi, aydınlatma işleri, çevre düzenleme işleri, işaret levhaları ve sokak mobilyaları montajı yapıldı. Bunun yanı sıra Ani Ören Yeri’nin etrafının koruma çitleriyle kapatılması, sokak mobilyaları, yönlendirme ve bilgilendirme tabelaları ile donatılması sağlandı. Amacımız Kars’ın ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtılmasına yönelik faaliyetler gerçekleştirilmek” diye konuştu.
EKONOMIK FAALIYETI ARTIRACAK
SERKA olarak Kars dışında Iğdır, Ardahan ve Ağrı’yla ilgilendiklerini belirten Nurullah Karaca, şunları söyledi: “Biz bölgenin yerel dinamiklerini harekete geçirerek ekonomiye kazandırmayı ve bulundukları yerlerde ekonomik faaliyet üretmeyi istiyoruz. 2018’den beri 3 alanda çalışıyoruz. Turizmde markalaşma ve hizmet kalitesini artırmayı istiyoruz. İkincisi kırsal kalkınma. Burada amacımız yerel ürünleri, kaliteyi artırarak, ticarileştirmek. Ayrıca sanayi anlamında da kendi kendine yeten bir bölge yaparak istihdamın artırılması için çalışıyoruz.”