Uçak yolcuları seçici davranıyor
Uluslararası müşteri deneyimi araştırma platformu ‘Teleperformance CX Lab’, havacılık sektörüne yönelik 11 bin yolcuyla yaptığı kapsamlı raporu kamuoyuna sundu
Ürünler/hizmetler, çeşitlilik, kalite, güvenlik, fiyatlar ve iletişim gibi pek çok kriterin değerlendirildiği raporda vatandaşlar firma seçerken en çok bilet fiyatına ve bilgi güvenliğine dikkat ediyor.
A'DAN Z'YE SORGULAMA
ABD, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Fransa, Hollanda, İngiltere, İtalya, Japonya, Kolombiya, Meksika ve Rusya’da yapılan araştırmada sektörde sahtekârlık ve kişisel bilgi hırsızlığının sıklığı ve etkisi de sorgulandı. 18 sektöre referans niteliği taşıyan araştırmada öne çıkan başlıklar şöyle:
SAHTECİLİĞE TAHAMMÜL YOK
■ Araştırmaya katılanların yarısı kullandıkları hava yolu şirketini ailelerine ve arkadaşlarına tavsiye ediyor.
■ Yüzde 16’sı kullandıkları şirketi kesinlikle tavsiye etmezken yüzde 14’ü aynı şirketi tercih etmekte çekingen kalıyor.
■ Yüzde 35’lik kesim, diğer şirketlerin daha uygun fiyatlar sunması sebebiyle tekrar aynı şirketten bilet almak istemiyor.
■ Katılımcıların yüzde 29’u sunulan hizmet ve ürünün düşük kalitesi, yüzde 26’sı beklentilerin karşılanamaması, yüzde 23’ü kötü müşteri hizmetleri aldıkları için aynı hava yolu şirketini kullanmak istemiyor.
■ Katılımcıların yüzde 67’si, kullandıkları şirketlerle ilgili sahtekârlık ya da bilgi hırsızlığı gibi konularda bir haber görürse o markadan vazgeçeceğini belirtiyor.
■ 10 yolcudan 3’ü müşteri hizmetleri ile ilgili yorumunu paylaşmaktan çekinmiyor.
■ Yüzde 44’ü, en son iletişim kurma nedenlerini bilet alımı ya da rezervasyon olarak açıklıyor.
■ Genel bilgi alımı ise yüzde 32 ile bu seçeneği takip ederken kişisel hesapları ile ilgili müşteri hizmetlerine ulaşanların oranı yüzde 7.