Uzak coğrafyalardan 10 milyon turist getirecek
454 uçaklık filosu ile 293 uluslararası, 53 yurtiçi olmak üzere dünyada 130 ülke ve 346 noktaya uçan Türk Hava Yolları (THY), ihracat, istihdam, turizm ve iş ortaklarıyla yarattığı ekosistemle, ülke ekonomisine milyarlarca dolar katkı sağlıyor.
Gazete Haberi
130 ÜLKEYE UÇUŞ YAPIYOR
454 (yolcu ve kargo) uçaklık filosu ile 293 uluslararası, 53 yurtiçi olmak üzere dünyada 130 ülke ve 346 noktaya uçan Türk Hava Yolları (THY), ihracat, istihdam, turizm ve iş ortaklarıyla yarattığı ekosistemle, ülke ekonomisine milyarlarca dolar katkı sağlıyor. Son 15 yılın ihracat şampiyonu olan ve 2023 yılında ülkemize 16.3 milyar dolar net döviz getiren şirket, şimdi de turizm gelirini artırmaya odaklandı.
30 MİLYAR DOLAR HEDEFİ VAR
Turizme katkı faaliyetlerine dikkat çeken Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, bu konuda daha önce yaptığı açıklamalarda “Güney Kore, Japonya, Endonezya, ABD gibi belirlediğimiz 10 uzak noktadan 10 milyon turist getirip kişi başı 3’er bin dolardan ülkemize 30 milyar dolar katkı sağlayacağız” demişti.
ACENTELER İSTANBUL’A GELDİ
THY, 10 milyon turist getirme hedefiyle başlattığı ‘Connect To Türkiye’ etkinliklerinin Türkiye ayağı kapsamında, dünyanın farklı yerlerinden yüzlerce acenteyi İstanbul’da ağırladı. Tanıtım etkinlikleri kapsamında 2022’de New York ve 2023’te Uzakdoğu ve Amerika kıtalarında farklı etkinlikler düzenleyen bayrak taşıyıcı, bu yılki etkinliğini 13-16 Mayıs’ta düzenledi.
SÜPER LİGDE REKABET
Etkinliğe, uluslararası havacılık sektörünün önde gelen isimleri ve dünyanın birçok noktasından acenteler katılırken; etkinliğe katılan tüm misafirler THY’nin projeleri hakkında bilgi edinme imkanı da buldu. Etkinlikle ilgili konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy; “Ülkemiz, geliştirdiğimiz stratejiler sayesinde zorlu süreçleri en hızlı atlatan ülkelerden biri oldu ve turizmde dünyanın süper ligine girdi” dedi.
EN BÜYÜK PAY THY’NİN
2024’ün ilk 3 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 17’lik artışla 9 milyon 68 bin turiste ulaştıklarını belirten Ersoy, “Ulaştığımız başarıda turizmi 12 aya yaymamızın, ürün çeşitliliğini artırmamızın, nitelikli turizme yönelik uygulamalarımızın ve etkili iletişim stratejilerimizin payı büyük. Bu bağlamda yakalanan başarıda büyük pay sahibi de şüphesiz bayrak taşıyıcımız Türk Hava Yolları” diye konuştu.
REKABET GÜCÜ ARTIYOR
Etkinlik hakkında açıklamalarda bulunan Ahmet Bolat da “Connect To Türkiye etkinliği kapsamında 10 milyon yolcu hedefi, markamızın büyüme ve gelişme stratejileri kapsamında önemli bir kilometre taşıdır. Bu etkinlikte, misafirlerimize daha geniş bir hizmet yelpazesi sunmaya ve global alanda rekabet gücümüzü artırmaya devam edeceğiz“ dedi.