EkonomiYat sektörüne F45 ile giriş yaptı

Yat sektörüne F45 ile giriş yaptı

Paylaş
Yat sektörüne F45 ile giriş yaptı

Pandemiyle birlikte artan izole tatil anlayışı ve lüks turizme olan ilgi yat sektörünü de harekete geçirdi. Türk yat üreticilerine de yerli ve yabancı tüketicilerin ilgisi gün geçtikçe artıyor. Türkiye dünyada yat üretimi bakımından 3’üncü sırada. Özellikle tekne ve yat yapım sektöründe diğer ülkelere kıyasla sunduğu hizmet kalitesi ve fiyat avantajlarıyla da öne çıkan Türkiye’de pazara yeni firmalar da dahil oluyor. Doğaner Kundak ve Alper Kundak kardeşler tarafından 2022’de kurulan Fabbro Yachts da bunlardan biri.

TÜRÜNÜN TEK ÖRNEĞİ

Haberin Devamı

Uzun yıllardır sektörün çeşitli firmalarında çalıştıklarını anlatan Fabbro Yachts Kurucu Ortağı Doğaner Kundak, “Daha önce dünya çapında ödüllü projeler almış, sektörde de bilinen birçok firmada çalıştık ve 10’dan fazla süper yat üretiminde proje mühendisi olarak deneyim kazandık. Fabbro’da güzel oldukları kadar benzersiz olan, türünün tek örneği yat tasarımları yaratma konusunda uzmanlığımızı göstermeyi hedefliyoruz. Bu noktada, şirketimizin ismi de bizim için büyük ilham kaynağı oldu. Fabbro İtalyanca “işinin ehli” demek, sonundaki bro’yu ayrıca, hem ortak hem de kardeş olmamıza bir gönderme olarak düşündük” dedi.

Yat sektörüne F45 ile giriş yaptı

Küresel yat pazarı büyüklüğünün 2030’a kadar 13.56 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Lüks yat pazarında Türkiye’nin de ilk sıralarda yer alması öngörülüyor.

Haberin Devamı

13.5 METRELİK LÜKS

İlk tekneleri olan F45’i suya indirdiklerini belirten Fabbro Yachts Kurucu Ortağı Alper Kundak da 13.5 metre lüks tender üretimi olan F45’in tüm üretim süreçlerinin Tuzla Ada Tersanesi’ndeki şirket çatısı altında yürütüldüğünü anlattı. Kundak, “Seri üretimde F45 modelinin yanı sıra 34 (F111) metre çelik motor yat ve F65 model üretimine devam edeceğiz. Gelecek hedeflerimiz arasında, yat üretimi sektöründe Türkiye’de lider, dünyada bilinen markalar arasında yer almak için kalitemizi koruyarak büyümek var. Öncelikli hedef pazarlarımız arasında Amerika, Körfez Bölgeleri, Uzak Doğu yer alıyor” diye konuştu.

ARA ELEMAN AÇIĞI

Yılda 12 tekne üretebildiklerini anlatan Kundak, şöyle konuştu: “F45 modelimiz yaklaşık 750 bin Euro. ABD’li bir müşterimiz için 34 metrelik bir teknenin de üretimine başladık, 2 yılda tamamlayacağız. Şu anda bu tarz teknelerin fiyatı yaklaşık 18 milyon Euro. Ayrıca F45’in kapalı versiyonuna da talep geldi. Bu yıl 9 tekne yapacağız. Yılda 30-40 tekne üretebilmeyi hedefliyoruz. Fakat sektörde ara eleman açığı var. Çalışanların yaş ortalaması 40-50 arası. Bu açıdan bakıldığında 10 yıl sonra dünyada ilk 3’te olduğumuz denizcilik sektöründeki yerimizi kaybedebiliriz.”