‘Yeni asfalt miniği!’
‘Yeni asfalt miniği!’
Audi SUV ailesinin şimdilik en küçük üyesi Q3 testimize konuk oldu. Volkswagen grubunun PQ35 kod adlı platformunu kullanan model VW Tiguan, Golf ve Skoda Yeti gibi modellerle platform kardeşi. BMW’nin X1 modeline rakip olarak geliştirilen model, TFSI benzinli motorlar ve TDI dizel motorlar ile birlikte S-Tronic çift kavramalı otomatik şanzıman birlikteliğini sunuyor. Şehir kullanımına uygun SUV modellerinin revaçta olduğu şu dönemde Q3 kendine yer açmaya çalışacak.
Tasarım
Keskin bakışlarıyla etkileyici bir tasarıma sahip olan Audi Q3’ün en dikkat çekici kısmı far yapısı. LED gündüz farları modelin kendine has imzası gibi. Bu far yapısı gece olduğu kadar gündüzleri de fark ediliyor. Ön tasarımın diğer Audi modellerinden tek farkı ise bununla sınırlı maalesef. Modeli Audi Q5’den ayıramayan çok kişi olacaktır. SUV yapısının gereği yüksek yapısıyla ihtişamlı görünen model tavan rayları ve şık jantlarıyla sportifliğe de vurgu yapılmış. Aracın arka kısmında ise eğimli cam yapısı ve görsel şov yapan LED stop grubunu görüyoruz. Çekik gözlü arka aydınlatma grubunun sis ve geri vites lambası gibi bazı elemanları tampona entegre edilmiş. Tamponun alt kısmının boyasız plastik yapısı ise bu Quattro’nun ufak engebelerden geçerken çizilmesini engelliyor. 4385 mm uzunluğundaki Audi Q3, en büyük rakibi BMW X1’den 6,9 cm kısa fakat 3.3 cm daha geniş yapısı ve 6,3 cm daha yüksek yapısıyla X1’den daha cüsseli göründüğünü söylemek mümkün. Abisi Q5 ise kendisinden neredeyse 25 cm daha uzun. Q3’ün 460 litrelik bagaj hacmi yeterli.
İç mekan
Audi Q3, üreticinin yeni iç tasarım anlayışını yansıtan modellerinden birisi. Büyük ihtimalle yenilenecek olan Audi A3’ün iç mekanı da bu araca benzeyecek. Üç kollu ve fonksiyonlarının kullanımı alışkanlık gerektiren direksiyonu, sade orta konsolunun üzerindeki büyük havalandırma kanalları ve açılıp kapanabilen bilgi ekranı ile aklımızda kalan modelde malzeme kalitesi ve işçilik sorunsuz. Q3’ün manuel klimalara benzeyen kontrol butonlarına sahip dijital klimasının kullanımını pek beğendiğimizi söyleyemeyeceğiz. Isı ayar butonunun kullanımı kolay değil. İç mekanda bolca eşya gözü bulunduran kompakt SUV’nin torpido gözü ise yetersiz.
İç mekanda en çok bilgi ekranının dikkat çektiğini söylemiştik. Bu ekran Navigasyon özelliğine sahip olmasına rağmen ülkemizde bu özellik desteklenmiyor. Bu haliyle de çok çekici olduğu söylenemez. Bu ekrandan araçla ilgili ufak ayarları yapmak ve ses sistemi ile ilgili bilgilere ulaşmak mümkün. Ekranın katlanarak kapatılabilmesi güzel düşünülmüş.
Motor
Test aracımızda görev yapan 2.0 litrelik TDI ünite 4200 d/d’de verdiği 177 hp gücü ve 1750-2500 d/d aralığında sunduğu 380 Nm torku ile Audi Q3’ün çevik bir yapıya sahip olmasını sağlıyor. Kullanılan 7 kademeli şanzımanla hızlı vites değişimlerine imza atmanın yanı sıra düşük tüketim değerleri de yakalayan model testimizin sonucunda 8 lt/100 km yakıt tüketti. Bu değeri dikkatli otoyol kullanımlarında 6 lt/100 km’ye kadar düşürdüğümüzü söylemeliyiz. 1660 kg boş ağırlığa sahip ve Quattro çekiş sistemine sahip bir model için Q3’ün tüketim değerlerinin etkileyici olduğunu söyleyebiliriz. Audi Q3’ün gaz pedalını sonuna kadar yapıştırdığınızda 8,2 saniyede 100 km/s hıza çıkıyorsunuz ve hızlanmanız 212 km/s sürate kadar devam ediyor. Quattro’nun yardımıyla yere aktarılan güçte neredeyse hiç kayıp yaşamıyorsunuz. Q3 hızlanma değerlerinde gösterdiği başarıyı durma konusunda da gösteriyor ve güvenlik sınırları içerisinde sürücüsünü tedirgin etmeden durabiliyor.
Konfor ve yol tutuş
Audi Q3 ağabeyleri Q5 ve Q7 kadar konfor odaklı bir araç değil. Modelde kullanılan orta sertlikteki amortisörler yoldan gelen darbeleri emme konusunda Q5 ve Q7 kadar başarılı değil. Tabi bunun anlamı konforsuz olduğu anlamına gelmiyor. Özellikle koltukların rahat yapısı önde yolculuk edenleri mest ediyor. Arkada oturanlardan ise ortada oturan yolcunun şaft tüneli yüzünden sıkıntı yaşayabileceği anlaşılıyor. Diz mesafeleri konusunda ise çok uzun boylu değilseniz arka koltuklarda sıkıntı yaşamazsınız.
Sert yapılı süspansiyonlarının avantajını virajlarda yaşayan Audi Q3, hızlı girilen virajlarda bile çok fazla yığılma yaşamıyor. Quattro sisteminin de katkılarıyla son derece iyi yol tutan araç elektronik sistemlerinde koruması altında virajları hızlı bir şekilde alabiliyor.
Güvenlik
Audi’nin yeni crossover modeli Q3, girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde Q3’ün yolcu kabini tamamen stabil kaldı. Mankenlerin vücutlarının tamamı iyi bir şekilde korundu. Benzer koruma farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarlandı. Yan bariyer çarpışma testinden maksimum puanları toplayan Q3 mankenleri mükemmel korudu. Yan direk çarpışma testinde ise mankenin göğüs bölgesi ortalamanın üzerinde bir korumayla karşılaştı. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı Q3’ün ön koltukları mükemmel bir koruma sağladı.
Yorum- Selim ERKEK
Audi Q3, Audi markasının yüksek imajını taşımak isteyenler için iyi bir seçenek. Aracın sürüş dinamikleri son derece iyi, içi kaliteli malzemelerle şekillendirilmiş, motoru çok başarılı ve kullanması keyifli. Üstelik en büyük rakibi BMW X1’den bence çok daha iyi görünüyor. Sessizliği ile beğenimi kazanan modelin sadece orta konsolun tasarımını pek beğenmedim ama bu kısım kişisel zevklere girdiğinden olumsuzluk olarak nitelendirilemez. Araçta bulunan büyük bilgi ekranı ülkemizde maalesef özelliklerinin bir kısmını kullanamıyor. Bu ekrandan normalde trafik durumunu ve navigasyon özelliğini takip edebiliyorsunuz ama test aracımızda sadece ses sistemi ekranı gibi görev yapıyordu.
Bu aracı alanların pek çoğunun asfalt dışına çıkmayacağı düşünüldüğünde Quattro sistemi gereksiz görünebilir ancak Türkiye’de iki çeker Q3 şu anda maalesef satılmıyor. Quattro’nun varlığının avantajını yol tutuş konusunda göreceksiniz ama Q3’e zorlu arazi şartlarında fazla güvenmeyin!
Yorum-Tulu DARICAN
Audi’nin birbirine benzeyen otomobiller yaratma felsefinden artık vazgeçmesi gerekiyor. Tüm SUV’leri birbirine benzerken, Q5 ile Q3’ü ayırmak çok güç. Sadece LED tipi gündüz farlarıyla farklılık yaratılmaya çalışılmış. Aracın iç mekan kalitesi alışılmış premium sınıf kalitesinde ve sahibini üzmüyor. Otomobilde görev yapan dizel motor ve S-tronic otomatik şanzımanın uyumu çok başarılı. VW’deki DSG ünitenin farklı isimli versiyonu olan S-tronic şanzıman vites geçiş hızıyla göz doldurdu. Aracın ağırlığı ve sürekli 4 tekerlekten çekişe sahip olmasına karşın elde ettiğimiz tüketim ortalamasıysa yüz güldürüyor. Audi Q3 ile daha çok şehirli bir araç yaratmış. Bu sebeple arazide pek umudumuz yoktu. Keza sahip olduğu asfalt lastikleriyle de Q3 baştan arazi için olmadığını gösterdi. Yaptığımız denemelerde aracın ancak kuru ve hafif engebelerde ilerleyebileceğini gördük.
- Kabine toplantısı başladı! Gözler asgari ücret açıklamasında
- Hamile kız arkadaş eve erkek aldı, gerçeği öğrenen genç yıkıldı
- Milli İrade Platformu'ndan 1 Ocak'ta Filistin yürüyüşü çağrısı
- Görüntüleri ortaya çıkınca intihar etmişti! SMA'lı İkbal'in annesi konuştu
- Antalya'da gözyaşları sel oldu! Helikopter kazasında hayatını kaybedenler için tören