Yeniköy'de sürdürülebilir üretimi devreye aldılar
Ford Otosan Yeniköy tesisi Türkiye otomotiv sektörü ve Ford fabrikalarında “ilkleri” teşkil eden yenilikçi uygulamalara imza atacak.
Mehmet Ali Kantarcı
Yeniköy Fabrikası, Ford’un Avrupa’daki ticari araç üretim üssü olarak Ford Otosan’ın mühendislik ve üretim gücünü küresel sahneye taşıma kararlılığını ortaya koyuyor. Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt, tesisin Ford’un Avrupa’daki elektrifikasyon stratejisini üst seviyede desteklediğini belirterek, “Yeniköy, Ford Otosan’ın ve Türkiye’deki otomotiv ekosisteminin rekabet gücünü artırıyor, ihracat potansiyelini yükseltiyor, yeni istihdam yaratıyor” dedi.
KARBON NÖTR HEDEFİ
Entegre uygulamalar ile Ford Otosan’ın 2030 yılına kadar tüm fabrikalarında karbon nötr olmasını hedeflediklerini söyleyen Özyurt, şunları söyledi: “Örneğin Fotovoltaik Cam Duvar, güneş enerjisini elektrik enerjisine çevirerek enerji ihtiyacının önemli bir bölümünü karşılıyor. Güneş ışığını yakalayan ‘Photowall-Suntracker’ teknolojisiyle üretim alanlarının aydınlatma ihtiyacına destek oluyor. Üretim alanındaki ısıtma ihtiyacı da ‘SolarWall’ sistemleri sayesinde doğalgaz yerine yenilenebilir enerjiden karşılanıyor.”
SESSİZ FABRİKA
Özyurt, Yeniköy fabrikası hakkında da şunları söyledi: “Gerçek zamanlı anlık üretim datası sağlayan ekranları ile eş zamanlı izlenebilirlik sağlayan dijital bir fabrika konumunda.· Montaj hatlarında ilk kez havalı presleme ekipmanı yerine kablosuz ve şarj edilebilir matkaplar kullanılıyor, böylece ‘sessiz fabrika’ düzeyine ulaşıyor. Kaynak ve montaj atölyeleri, Ford fabrikaları arasında ve Türkiye’nin otomotiv sektöründe bir ilki teşkil ediyor. Mühendislerimizce sıfırdan tasarlanıp hayata geçirilen bu çok katlı mimari, alan kullanımını ve üretim hatları verimliliğini artırmakta.”
BÜYÜK TASARRUF
Yeniköy Fabrikası’nda kurdukları solar paneller ile 1 futbol sahasının 6 ayda tükettiği enerjiyi tasarruf edebildiklerini de anlatan Özyurt, “Bu elektrik enerjisi yaklaşık 1344 hanenin 1 yılda tükettiği enerjiye denk. Yeni boyahane atölyesinde, akıllı enerji yönetimiyle elektrik tasarrufu sağlanarak en yüksek verim elde ediliyor. Gelişmiş yağmur suyu toplama, atık su ve gri su geri kazanım uygulamaları ile her yıl 128 olimpik yüzme havuzunu dolduracak kadar su tasarruf ediliyor. Bu tasarruf, 1153 haneye bir yıl boyunca su sağlayabilir” diye konuştu.
GES’LER KURULACAK
Gölcük, Yeniköy, Eskişehir ve Sancaktepe’deki yerleşkelerinde tüketilen elektrik enerjisinin tamamının yenilenebilir kaynaklardan elde edildiğine dikkat çeken Özyurt, şöyle devam etti: “Bu çalışmalarımızla dünya çapında tanınan I-REC sertifikasına sahibiz. Şimdi kendimiz üretecek şekilde çalışıyoruz. Eskişehir ve Kocaeli fabrikalarının enerji ihtiyacını desteklemek için Kütahya ve Burdur’da GES’ler kuracağız.”
BU ARAÇ 40 TL İLE 100 KM GİDEBİLİYOR
İngiliz markası Maxus’un, binek araç konforu sunduğu yüzde 100 elektrikli modeli e-Deliver, 3 önemli oranda tasarruf hedefliyor. WLTP şehir içi menzili 371 km olan model, dizel motorlu rakiplerinin yakıt giderine göre yüzde 85 daha az enerji tüketim maliyeti sunuyor. e-Deliver 3, 100 km’de yaklaşık 40 TL’lik enerji kullanıyor. Aracın bataryasını 45 dakikada yüzde 5’ten yüzde 80’e kadar doldurabilmek de mümkün. 8 yıl batarya garantisiyle sunulan Maxus e-Deliver 3, 4.8 metreküplük taşıma hacmiyle 2 adet Euro Palet için yeterli alan sunarken, 910 kilogramlık taşıma kapasitesiyle de beklentileri karşılıyor.
90 KW ŞARJ KAPASİTESİ
Dahili AC şarj kapasitesi 11 kW olan model, 90 kW DC şarj kapasitesine sahip. Kullanıcısına iki farklı sürüş moduyla daha ekonomik sürüş imkânı da sunan araç, trafik yoğunluğuna göre geliştirilmiş 3 farklı KERS ayarı ile azami miktarda enerji geri kazanımı elde ediyor. 4555 mm uzunluğu, 1780 mm genişliği ve 1895 yüksekliği ile Maxus e-Deliver 3, orta boy hafif ticari araçlar arasında önemli bir boşluğu dolduruyor. Aracın dingil mesafesi ise 2910 mm.
GERİ DÖNÜŞTÜRÜLEBİLİR MALZEMEDEN SUV ÜRETTİ
Kia’nın Plan S adı verilen elektrifikasyon sürecinin en yeni modeli EV3 yılın son çeyreğinde Türkiye’ye gelecek. EV9’un öncü tasarım değerlerinden de yararlanan EV3, sınıfında kendine özgü bir kimlik oluşturacak. Araçta çevreciliği vurgulayan çeşitli sürdürülebilir malzemeler kullanmış. Yüksek kalitede geri dönüştürülmüş kumaş, gösterge paneli ve kapı kaplamalarına uygulanarak sıra dışı bir his yaratıyor.
GERİ DÖNÜŞÜM MALZEMESİ
Dünyada en kolay geri dönüştürülebilir plastiklerden biri olan Polietilen tereftalat (PET), EV3’ün iç mekanında koltuklar, tavan döşemesi, kapı kol dayamaları, kaplama, zemin paspasları ve bagaj tahtası gibi alanlarda kullanılıyor.
YÜKSEK BATARYA KAPASİTESİ
C-SUV sınıfına göz kırpan ölçüleriyle EV3, 460 litre bagaj hacmi ve tamamen düz tabana konumlanan geniş iç mekanıyla dikkat çekiyor. EV9’da da bulunan iki adet 12.3 inç’lik ekran ve 5.3 inç’lik klima kontrol ünitesine sahip olan EV3 81.4 kWh ile sınıfının en yüksek batarya kapasitelerinden birine sahip.150 kW motor gücü ile kullanıcısına 560 km kombine menzil sunmayı hedefleyen otomobil 30 dakikalık hızlı (DC) şarj ile yüzde 10’dan yüzde 80 seviyesine kadar şarj edilebilecek.
- 'Fon' dolandırıcılığına ilişkin yeni iddianame! Hakan Ateş ve Mehmet Aydoğdu'nun 240 yıl hapsi istendi
- Mavi Vatan'da tarihi an! Selçuk Bayraktar yeni görüntüler paylaştı
- 332 hakim ve savcının görev yeri değişti
- Türkiye, dünyada bir ilki başardı! Bakan Kacır: Gurur duy Türkiye
- Son hava durumu raporu açıklandı Meteoroloji uyardı! Çarşamba günü başlayacak 3 gün sürecek