“Yenilikçilik ve fark yaratmak doğamızda var”
2018 yılında işbirlikleri ve yatırımlarnı arttırmayı planladıklarını söyleyen Tchibo Stratejik Planlama ve Pazarlama Direktörü Ceyda Kaptan, Eylül ayında hayata geçirdikleri Açık Artırma uygulamasıyla müşteri deneyimini çok daha ileri bir noktaya taşımayı hedefledikerini de belirtti
● Sektörünüzdeki durum hakkında genel bir yorumunuzu alabilir miyiz?
Tchibo, her hafta değişen temaları, gerçek kahve lezzeti ve lezzetli atıştırmalıklar sunan kahve barlarıyla perakende sektöründe benzeri olmayan bir iş modeline sahip. Bu dinamik iş modeli de müşterilerimizin ilgisini sürekli canlı tuttuyor. Özellikle kahvelerimize olan ilgi gün geçtikçe artıyor. Türkiye’de son yıllarda kahve kategorisi hem tutar hem de tonaj olarak ciddi artış gösteriyor. Eskiden daha uzun sürelerde oturularak yapılan kahve keyfi, günümüzde vakit darlığı sebebiyle farklı formlara büründü. Evlerimizde tükettiğimiz kahve veya hızlı kahve servisleri, al götür içecekler, kategoriyi daha da büyüttü. Tchibo olarak 68 yıldır kahvede tazelik ve kalite denince akla ilk gelen markalardan biriyiz. Brezilya’dan Afrika’ya, Guatemala’dan Kolombiya’ya, dünyanın dört bir yanından gelen en kaliteli Arabica çekirdeklerinden üretilmiş kahvelerimizi, özel formüllerimizle harmanlıyor, özenle kavurup tazeliğini kaybetmemesi için vakumlu paketlere koyuyoruz. Kapsül kahveden filtre kahveye, çözünebilir kahveden Türk kahvesine her damak zevkine hitap edebilecek birçok farklı çeşidimiz var. Ayrıca özel dönemler için kısa süreli farklı kahveler de getiriyoruz.. Kahve pazarının önemli oyuncularından biri olmak bizi çok heyecanlandırıyor ve tüketicilere karşı sorumluluklarımızı daha da arttırıyor.
● Bu sene markanız açısından nasıl geçti?
Bu yıl gerçek kahve lezzetini daha fazla kahveseverle buluşturabilmek için tüm kahvelerimizi ve kahve makinelerimizi Migros ve MacroCenter’larda satışa sunduk. Kahve satış haklarına sahip olduğumuz Davidoff Café’nin çözünebilir ve vakumlu kahvelerini de seçili Tchibo mağazaları, internet mağazamız www.tchibo.com.tr’de aynı zamanda seçili Migros ve Macrocenter’larda sunduk. Dijital dünyanın müşteri deneyimini nasıl farklılaştırdığını hepimiz biliyoruz. Biz de tüketicilere satış noktasında daha iyi bir kahve deneyimi yaşatmak, tüketicileri kendilerinin keşfedeceği bir kahve yolculuğuna çıkarmak, kendi damak tatlarına uygun kahve seçimini yaptırmak ve satınalma sürecinde kendilerine daha hızlı ve doğru bir yönlendirme yapmak amacı ile seçili büyük Migros mağazalarında Tchibo’ya özel dijital ekranlı gondolbaşı uygulamalar yaptık. Aynı zamanda takipçilerimiz tarafından çok fazla ziyaret ve alışveriş edilen www.tchibo.com.tr internet mağazamızda, Tchibo Açık Artırma uygulamasını Eylül ayı itibarıyla hayata geçirdik. Tchibo Açık Artırma, daha ilk haftadan müşterilerimiz tarafından ilgiyle karşılandı. 2015’ten beri kahvelerimizin yüzde 40’tan fazlası sürdürülebilir çiftçiliğin mahsulü olarak üretiliyor. Kahve sektöründe sürdürülebilirliğin en büyük destekçilerinden biriyiz. 2012 yılında hayata geçirdiğimiz Tchibo Joint Forces programıyla küçük çiftlik sahiplerini eğiterek geleneksel tarımdan sürdürülebilir tarıma geçişte onlara destek oluyoruz. İlk iki yılda yaklaşık 30 bin kahve çiftçisini bu programa dahil ettik ve onlara Rainforest Alliance, Fairtrade, UTZ’nin yanı sıra 4C Derneği sertifikalarını da verdik. Hedefimizde“Tchibo Joint Forces” programını Arabica ve Robusta yeşil kahveler için genişletmek var. Yüzde 100 sürdürülebilirlik adına yürüttüğümüz çalışmalarımızı yeni projelerle birlikte destekleyeceğiz.
● Son dönem için beklentileriniz neler ve nasıl bir 2018 bekliyorsunuz?
Perakendenin en önemli ayları olan son 2-3 aydan öncelikle beklentimiz tabii ki satış. En önemli zorlukların başında ise kur ve enflasyon artışı var. Bu artışın etkisini müşterilerimizin en az seviyede hissetmesi için birçok projeyi paralel şekilde yürütüyoruz. 2018’de de Tchibo olarak farklı projeler ve işbirlikleriyle tüketicimize yenilikler sunmaya devam edeceğiz.
● Siz önümüzdeki sene neler yapmayı, ne gibi değişimlere gitmeyi planlıyorsunuz? Yatırım öncelikleriniz neler olacak?
Yenilikçilik ve fark yaratmak marka olarak doğamızda var. 2018 yılında işbirliklerimizi ve yatırımlarımızı artarak devam ettirmeyi planlıyoruz.
● Son zamanlarda artan ealışveriş sizi etkiledi mi?
Sizin ealışveriş konusunda düşünceleriniz ya da duruşunuz nedir? Tchibo, Türkiye’de 2006’da hizmet vermeye başladı. İnternet mağazamızı da 2009’da açtık. İnternet mağazamız her geçen yıl satış hacmini artıran, farklı konseptlerin yanı sıra sabit kategorilerle de binlerce ürün sunan, içerik ve ürün yönetimi ile her gün kendini güncelleyen, müşterilerin davranış ve ihtiyaçlarına göre gelişen bir eticaret sitesi konumunda hizmet veriyor. İnternet mağazamız aracılığıyla tüketicilere Tchibo ürünlerine Türkiye’nin dört bir yanından ulaşma imkanı sunuyoruz. Perakende sektöründe, internet mağazasına gelen ziyaretçilerin ortalama yüzde 70 - 75’i sepetine ürün eklemesine rağmen siparişini tamamlamadan siteyi terk ediyor. Bu oranlar sektörün kazandığından çok daha fazla potansiyeli kaybettiği gözler önüne seriliyor. Yeni ziyaretçilere ulaşmak tabii ki önemli ama mevcut potansiyel ziyaretçiyi müşteri statüsüne taşımak çok daha önemli. Tchibo olarak internet mağazamıza gelen ziyaretçilerimizi, mümkün olduğunca müşteri statüsüne çevirmek ana amaçlarımız arasında yer alıyor. Bu nedenleinternet mağazamızda zaman geçiren, alışveriş eğiliminde bulunan ama herhangi bir nedenle sipariş vermeden çıkış yapan ziyaretçilerimize odaklanıyoruz. Pazarlama bütçemizin büyük bir oranını online mecralara ayırıyoruz. Eylül ayında hayata geçirdiğimiz Açık Artırma uygulamamızla internet mağazamız üzerinden takipçilerimize hem keyifli hem de uygun fiyata alışveriş yapma olanağı sağladık. Açık artırmada, Tchibo’nun fonksiyonel ve kaliteli ürünleri, seyahat ve etkinlik biletlerinin yanı sıra Partner segmentinde yer alan çeşitli markaların ürünleri satışa sunuluyor. Böyle etkileşimlerle müşteri deneyimini çok daha ileri bir noktaya taşımayı hedefliyoruz.
- TBMM Başkanı Kurtulmuş: Yeni bir dünya sistemi inşa edilmeli
- Bakırköy'de üst geçide sıkışan kamyonun sürücüsüne para cezası
- Taziye evinde çıkıp kavga sokağa taştı! 2 kişi yaralandı
- İstanbul depremi için 'Büyük kıyameti bekliyoruz' dedi, kritik bölgeleri saydı
- 2024 yılının kelimesi netleşti! Tam 1 milyon kişi oy kullandı