Zam bahanesiyle bilet ve alışveriş iptalleri arttı
Son dönemde zam bahanesiyle internetten alınan ürünler peş peşe iptal ediliyor. Vatandaşı isyan ettiren iptallerle ilgili konuşan Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, " “Tüketicinin sözleşmesini iptal etmek için haklı gerekçe ancak mücbir sebeplerle olur. Tüketici Kanunu’nun 6’ncı maddesi satıştan kaçınmayı da yasaklamıştır. Ben satmıyorum, caydım, sen paranı geri al denilemez" ifadelerini kullandı.
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde hiçbir sebep göstermeden yapılan iptallerde artış yaşanıyor. Bir e-ticaret sitesinden 24 bin lira ödeyerek akıllı saat alan vatandaş, kargosu yola çıkmasına rağmen ürününü teslim alamadı. 5 gün içerisinde yaklaşık 12 bin liralık zam gelen ürün hiçbir sebep gösterilmeden iptal edildi. Aynı durum, otobüs bileti satan online bilet sitelerinde de görülmeye başlandı. Otobüs biletlerindeki zam beklentisi de sebepsiz iptal şikayetlerini artırdı.
KANUN TÜKETİCİDEN YANA
Konuyla ilgili konuşan Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketicinin sözleşmesini iptal etmek için haklı gerekçe ancak mücbir sebeplerle olur. Tüketici Kanunu’nun 6’ncı maddesi satıştan kaçınmayı da yasaklamıştır. Ben satmıyorum, caydım, sen paranı geri al denilemez” dedi. Ağağolu şunları da ekledi: “Tüketici sözleşmeleri, tüketici aleyhine değiştirilemez. Ayrıca satıştan kaçınmak da yasaktır. İlan edilen fiyatla istenilen, kasadaki fiyat farklıysa tüketici lehine olan uygulanır.”
AĞIR YAPTIRIMLARI VAR
Zam yapmak için sefer iptal edenlere karşı ağır yaptırımlar uygulandığına dikkat çeken Tüm Otobüsçüler Federasyonu Başkanı Mustafa Yıldırım da “İnternet sitesiyle firma müşteriye karşı bu konuda müteselsil sorumludur. Zam yapmak için seferi iptal eden firmalara bakanlığın ağır bir yaptırımı var. İnternet sitesi de buna ortaktır. Firmaların böyle bir hakkı yok, eğer zorunlu nedenlerle otobüs seferleri iptal ediliyorsa, o vatandaşın seyahatini bir şekilde temin etmek durumundadır. Fiyat farkı da alamaz” ifadelerini kullandı. Ağaoğlu da “Tüketicinin satın aldığı bileti iptal eden şehirlerarası seyahat firmalarını mutlaka ulaştırma bakanlığına şikayet etmesi lazım. Tüketici o seyahate gidemezse, maddi manevi tazminat hakkı doğar” dedi.