10 bin TL deprem yardımı başvurusu nereden ve nasıl yapılır? Depremzede yardım başvurusu e-devlet’ten mi yapılacak? 10 bin TL yardım parası başvuru şartları neler?

Asrın felaketi olarak tanımlanan Kahramanmaraş merkezli depremin ardından, 11 ili kapsayan afet bölgesinde depremzedelerin yaraları sarılmaya çalışılıyor. Bu kapsamda Cumhurbaşkanı Erdoğan bölgedeki vatandaşlara 10 bin TL deprem yardımı yapılacağını açıklamıştı. Açıklamanın ardından 10 bin TL deprem yardımı başvurusu nereden ve nasıl yapılır? Yardım başvurusu e-devlet’ten mi yapılacak? 10 bin TL yardım parası başvuru şartları neler? araştırmaları da hız kazandı…

Kahramanmaraş, Adıyaman, Adana, Elazığ, Osmaniye, Gaziantep, Kilis, Diyarbakır, Malatya, Şanlıurfa ve Hatay’da evleri yıkılan veya hasar gören vatandaşlara devlet tarafından 10 bin TL deprem yardımı parası verilecek. Ödemeler AFAD tarafından yapılırken, şu ana kadar 6 milyar 802 milyon ödeme gerçekleştirildi. Henüz deprem yardımından faydalanmayan vatandaşlar ise şu günlerde sık sık 10 bin TL deprem yardımı başvurusu nereden ve nasıl yapılır? Yardım başvurusu e-devlet’ten mi yapılacak? 10 bin TL yardım parası başvuru şartları neler? araştırması yapıyor. İşte deprem yardımına dair bilinmesi gerekenler…

10 BİN TL DEPREM YARDIMI BAŞVURUSU NEREDEN VE NASIL YAPILIR?
10 bin TL deprem yardımı için e-devletten başvuru zorunluluğu bulunmuyor. Ödemeler hane başına yapılmakta olup kişinin Ziraat Bankası hesabına yatırılıyor. Ziraat Bankası’nda hesabı bulunmayan vatandaşların ödemeleri ise kimlikleri üzerinden yapılıyor.

10 BİN TL YARDIM PARASI BAŞVURU ŞARTLARI NELER?
10 bin TL deprem yardımı alabilmek için deprem bölgesindeki vatandaşların evlerinin yıkılmış acil yıkılacak, ağır, orta veya az hasarlı olması gerekiyor. Evi hasarsız olanlar bu yardımdan faydalanamıyor.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, AFAD Genel Merkezi'nde yaptığı açıklamada deprem yardımlarına ilişkin şu ifadeleri kullandı.
“10 bin TL, zarar gören afetzedelere hane başı destek ödememiz vardı. Destek afette yıkık acil yıkılacak, ağır, orta veya az hasarlı tespit edilen konutlara yöneliktir. Hasarsızlara yönelik değil. Ödemeler, AFAD tarafından yapılmaktadır. Şu ana kadar 6 milyar 802 milyon ödeme gerçekleştirilmiştir. Ziraat Bankası'nda hesabı bulunan vatandaşlarımıza doğrudan ödüyoruz. Hesabı olmayanların kimlik kartına yapılmaktadır. Başka bir uygulama daha yaptık. Para yatırıldıktan sonra SMS gönderdik size. Oradan kontrol edebilirsiniz.

Kira ve taşınma yardımı bir başka konuydu. Talepleri olan afetzedelerimiz E-Devlet üzerinden başvurabilirler. Nüfus kimlik kartını kaybeden vatandaşlarımız E-Devlet üzerinden yarından itibaren başvurdukları suretle geçici kimlik kartlarını alabilecekler. Nakdi yardım çalışmalarımız devam ediyor. 'Tek Yürek' kampanyası da yapıldı. Kampanyaya katılan tüm kurum ve vatandaşlarımıza yürekten teşekkür ediyorum. Bir olduk, beraber olduk. Bu da Türkiye'nin zor zamanlardaki gücünü gösteriyor.”