HEDİYEYİ NEREDEN ALIYORUZ? YENİ İLİŞKİ KURMADA PANDEMİ VE EKONOMİNİN ETKİSİ
Hediyeleri %51 oranında online ya da mağaza fark etmeksizin her iki noktadan da alabilirim diyenleri içerirken. Sadece online olarak alırım diyenler %40, fiziki olarak mağazadan almayı tercih ediyorum diyenler ise %9 oluyor.
Pandemi mi yoksa ekonomi mi?
Halihazırda hayatında biri olan kullanıcılara, güncel ekonomik süreçlerin ilişkilerini nasıl etkilediği sorulduğunda ortalama %37'nin hayatını son derece etkilerken toplamda %73'ün hayatına farklı derecelerde etki ettiğini görülüyor. Hayatlarını etkilemediğini söyleyenler ise yüzde %28 oluyor.
Yaş grupları detayında bakıldığında en çok etkilenen kitle %32 ile 26-55 yaş aralığındaki kadınlar olurken en az etkilendiğini söyleyenler %14 ile 16-25 yaş aralığında erkekler oluyor.
YENİ İKİLİ İLİŞKİLERDE PANDEMİ VE EKONOMİNİN ETKİSİ
Araştırmada kendini bekar olarak tanımlayan katılımcılara pandeminin yeni kişilerle tanışmalarını nasıl etkilediğini de sorulmuş. 26-55 yaş aralığı ortalama %46 oranında kendilerini olumsuz etkilediğini belirtirken, %36 ile 16-25 yaş aralığını %10 oranında daha az olumsuz etkilediğini görülmüş.
En çok etkilenen kesim %52 ile 25-55 yaş aralığında kadınlar olmuş. Ortalama her iki kadından biri pandemi'nin yeni kişilerle tanışmasını olumsuz etkilediğini belirtiyor. Bu oran 16-25 yaş arası erkeklerde 10 kişiden 3'ü olarak en az etkilenen kesim olarak görülüyor.
Aynı soruyu yine kendini bekar olarak tanımlayanlar üzerinden bu kez buluşmalar ve ülkenin içinde bulunduğu güncel ekonomik durum ekseninde sorulduğunda ekonomik durumların pandemiden daha fazla etki ettiğini görülmüş. Yine en çok ve en az etkilenen gruplar değişmezken 16-25 yaş grubu aralığında olumsuz etkilenenlerin oranı %58'e, 26-55 yaş aralığında bu oran %63'e çıkıyor.
Her iki koşuldan da daha çok etkilenenlerler kadın grubu olarak görülüyor. Bunların arasında özellikle de 26-55 yaş aralığındaki kadınlar etkilenmiş. Araştırma sonuçlarına göre içinde bulunduğumuz ekonomik durum da pandemiden daha fazla etki etmiş.