Uzaktan eğitim teknolojik sihir değil
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Ali Tuğtan uzaktan eğitim sistemine yeni başlayacak kurumlar için şu önerilerde bulunuyor: “Bu işe yeni başlayacaklar öncelikle uzaktan eğitimin literatürünü takip etmeli. Teknolojiden önce insana yatırım yapmalı. Bu bağlamda, uzaktan eğitim alanında uzmanlaşan kişileri istihdam etmeli. Uzaktan eğitim teknolojik bir sihir gibi görülmemeli. Salgın döneminde acil duruma yanıt olarak uzaktan eğitime geçildi. Bu sistemler yüz yüze eğitimin birebir karşılığı olamaz. Bunu bilmek ve bu sistemlerin imkan ve limitleri çerçevesinde hareket etmek lazım.”
Online eğitim için mevzuat olması şart
Yaklaşık 20 yıldır online eğitim veren, bu konuda uzmanlaşmış İstanbul Bilgi Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans Program Direktörü Dr. Öğr. Üyesi Metehan Sekban, online eğitimin kuruluş aşamasında hocaların dersle ilgili materyalleri paylaşacağı ve chat gibi iletişim ağının olduğu hibrit eğitim modelini tasarladıklarını belirtti. Online eğitim vermek için bir mevzuatın olması gerektiğinin altını çizen Dr. Öğr. Üyesi Sekban “Kaldıraçlı ve öngörülü bir sistemin yaratılması lazım. Türkiye'de nitelikli işletme yüksek lisansına herkesin ihtiyacı var. Biz bu amaçla yola çıktık. Gelemeyenler için bir fırsat yaratmayı istedik. Yazılı metinler üzerinden vakalar oluşturarak eş zamanlı olması gerekmeden kişilerin karşılıklı yazıştığı sistem tasarladık” dedi.
Türkiye online eğitimi başardı
Türkiye’de zor durumlara hızlı adapte olma ve hızlıca çözüm bulma refleksinin online eğitim için de geçerli olduğunu söyleyen Dr. Öğr. Üyesi Sekban, “Salgın nedeniyle eğitim sektöründeki kurumlar bir anda online eğitim modeliyle karşı karşıya kaldı ancak kültürümüzün getirdiği kolay adapte olma ve hızlı çözüm bulma alışkanlığı bu işin üstesinden kolaylıkla gelmemizi sağladı. Eğitimcilerin hazır olmaması ve içerik oluşturulması konularında zorlansak da bu işi başardığımızı söylemeliyiz. Dünyada yüz binlerce çalışanı olan şirketlerin online eğitim ve çalışma konusunda koordine olmaya ve tüm çalışanlarını bu konuda eğitmeyi planlamaya başladığını görüyoruz. Bizler de başardık diye kenara çekilmemeli, bu işin üzerine gitmeliyiz. Online eğitimde eğitmen için de öğrenci için de en önemli unsur motivasyon. Önemli olan akademisyen altyapısını yeniden kurgulamak ve akademisyen ve eğitmenlerimizi bu yolda eğitmeye bir an önce başlamak” dedi.