Belli bir yaş üstünde olan kişiler hayata İnternet ve dijital teknolojiler ile doğmadıklarından, diğer yandan çok hızlı gelişen teknoloji nedeniyle bu hıza yetişemiyor. Bu nedenle İnternet bankacılığı, fatura işlemleri, e-devlet, e-nabız vb. elzem uygulamaları kullanmakta, akıllı telefon, tablet, bilgisayar gibi cihazlara uyum sağlamakta zorlanabiliyorlar.
İnternet aynı zamanda siber güvenlik riskinin de yoğun olduğu bir mecra olduğu için, 65 yaş üstü kişilerin finansal ve kişisel bilgilerinin güvenliğini sağlamak konusunda da bilgi sahibi olmaları gerekiyor.
İşte bu nedenle Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) ve Mobil Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA) tarafından oluşturulan Dijital Pazarlama İletişimi Platformu (DPİP), Dijital Okuryazar Türkiye (DOT) Projesi ile Türkiye çapında 65 yaş ve üstüne ücretsiz dijital ve finansal okuryazarlık eğitimi verecek.