Afetzede barınma desteği başvuru ekranı! Afetzede barınma desteği nedir, kimler başvurabilir? Taşınma ve kira yardımı nasıl alınır?

Afetzede barınma desteği için başvuru ekranı açıldı. Kahramanmaraş merkezli depremden etkilenen 11 ilde yüz binlerce bina ya yıkıldı ya da hasar nedeniyle yaşanamaz hale geldi. Depremin yaraları satılmaya devam ederken evlerini kaybeden afetzedeler için barınma desteği başvuruları alınmaya başlandı. Peki, afetzede barınma desteği nedir, kimler başvurabilir? Taşınma ve kira yardımı nasıl alınır? İşte Afetzede barınma desteği başvuru ekranı ve soruların yanıtları…

Afetzede barınma desteği, OHAL ilan edilen 11 ilde depremden zarar görmüş vatandaşlar için uygulamaya alındı. Deprem nedeniyle evleri zarar gören vatandaşlar e-devlet afetzede barınma desteği başvuru ekranı üzerinden işlemlerini tamamlayabiliyor. İşte taşınma ve kira yardımı ile afetzede barınma desteği başvuruları hakkında detaylar…

AFETZEDE BARINMA DESTEĞİ NEDİR?
Afetzede barınma desteği, deprem felaketinden etkilenenlerin taşınma, geçici barınma ve temel ihtiyaçlarını gidermek üzere afetler sonrasında AFAD tarafından nakdi olarak karşılıksız yapılan barınma desteğidir.
AFETZEDE BARINMA DESTEĞİ BAŞVURU EKRANI İÇİN TIKLAYIN

AFETZEDE BARINMA DESTEĞİ BAŞVURUSU NEREDEN VE NASIL YAPILIR?
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yapılan incelemede deprem bölgesindeki evi hasarlı olarak tespit edilen ev sahibi veya kiracılar, başvurularını e-Devlet üzerinden AFAD'ın "Afetzede Barınma Desteği" ekranından yapabilecek.

TAŞINMA YARDIMI NEDİR?
OHAL ilan edilen 11 ilde depremzedelerin ikamet adreslerinin bulunduğu il valilikleri tarafından kimlik paylaşım sistemi ve tapu sorgulamaları yapılmasının ardından konutları deprem nedeniyle Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı teknik ekiplerince yıkık, acil yıktırılacak, ağır hasarlı ve orta hasarlı olarak tespit edilen afetzede ailelere 15.000 TL taşınma yardımı yapılacaktır.

KİRA YARDIMI NEDİR?
OHAL ilan edilen 11 ilde depremzedelerin ikamet adreslerinin bulunduğu il valilikleri tarafından kimlik paylaşım sistemi ve tapu sorgulamaları yapılmasının ardından konutları deprem nedeniyle Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı teknik ekiplerince yıkık, acil yıktırılacak, ağır hasarlı ve orta hasarlı olarak tespit edilen afetzede ailelere 12 ay boyunca; ev sahibi olanlara aylık 5.000 TL olmak üzere toplam 60.000 TL, kiracı olanlara ise aylık 2.000 TL olmak üzere toplam 24.000 TL kira yardımı yapılacaktır.
İkamet adreslerinin bulunduğu il valiliğince yapılacak incelemeler sonrasında sırasıyla taşınma ve kira yardımı yapılacaktır.
Konutu ağır hasarlı ev sahiplerinden konteyner talebi olanlara sadece 15.000 TL taşınma yardımı yapılacak olup, barınma desteği yapılmayacaktır.