Askerlik sevk belgesi nasıl alınır? Sorusu merak ediliyor ve bugün celp sonuçları ile birlikte birçok aday tarafından sevk işlemlerinin detayları araştırılmakta. Askerlik sevk işlemlerine dair detaylar, celp döneminde askere gidecek vatandaşların sorguladığı konular arasında yer alıyor. Sevk belgesini almak için e-Devlet sistemine giriş yapılması ve yönlendirmeleri takip etmek yeterli oluyor. Peki, Askerlik sevk belgesi nasıl alınır? Askerlik sevk başvurusu nereden, nasıl yapılır? Sevk belgesi, iki farklı yoldan alınabilir: e-Devlet üzerinden veya doğrudan askerlik şubelerinden. Sevk belgesini e-Devlet üzerinden almak isteyenlerin sisteme giriş yaparak Sevk Belgesi Sorgulama ekranından işlem yapmaları yeterlidir. Dileyenler ise T.C. kimlik kartları ile en yakın askerlik şubesine müracaat ederek belgelerini doğrudan temin edebilirler. Askerlik yükümlüleri, sevk başvurularını Milli Savunma Bakanlığı'nın belirlediği tarihlerde e-Devlet veya askerlik şubeleri aracılığıyla gerçekleştirebilirler. Bu başvuru, celp tarihinden 10 gün önce başlamakta ve e-Devlet üzerinden hızlıca yapılabilmektedir. Sevk belgesi alımı, yükümlülerin birliklerine teslim olmadan 10 gün önce başlamaktadır. Kasım celp döneminde askere gidecek olanlar için belirtilen süreler içerisinde e-Devlet üzerinden veya askerlik şubelerinden sevk belgelerini almaları gerekmektedir.