Müjdat Gezen'in yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlendiği 7 Kocalı Hürmüz'de rol alan Birce Akalay yeni projesini anlattı. Milliyet'e konuşan Akalay canlandırdığı karakterinden bahsederken, Hayran olmamak mümkün değil ifadelerini kullandı Bu sezon sahnede “7 Kocalı Hürmüz”ü canlandırıyorsunuz. Hürmüz geçmişinde acılar barındıran biraz da erkeklere kızgın bir kadın. Nasıl bir his Hürmüz’ü yakından tanımak?- Hürmüz’ün zekasından etkilenmemek, Sadık Şendil o kadar ustaca yazmış ki, hayran olmamak mümkün değil. Aslında bu içten içe bir intikam öyküsü. Kadının fendi erkeği yener mi, yenmez mi? Ben de oynarken büyük bir haz duyuyorum. Benim Hürmüz’üm cazibesinin yanında biraz da sevimli aslında. Yıllardır büyük hayranlıkla izlediğim ve keşke bu düyaya erken gelseydim de içinde ben de olabilseydim dediğim “Hababam Sınıfı”, “Süt Kardeşler”, “Mavi Boncuk”, “Neşeli Günler” gibi bir çok eserin yaratıcısı Sadık Şendil’in yazdığı bir karaktere yeniden ruh üflemek benim için paha biçilemez. Bana bu imkanı verdikleri için geç tanıdığıma inandığım ustam Müjdat Gezen’e ve Türker İnanoğlu’na minnettarım. Hürmüz’ü canlandırırken başka enerjide bir Birce Akalay görüyoruz. Çok daha dişi, cilveli... Cilveli bir kadın olabiliyor musunuz? - Günlük yaşantıda bunu pek becerebilen bir kadın değilim. Hatta cilveden yoksun, erkek enerjisi yüksek bir kadınım. İkili ilişkilerde de amaca ulaşmak için araç olarak dişiliğin kullanıldığı, cinsiyetçi tavra karşıyım. Eşitlikçiyimdir sözün özü. Hürmüz ile sahnedeyken bambaşka bir kadın çıkıyor içimden, o Hürmüz benim Hürmüz’üm tabii ki ama o bambaşka bir kadın işte. Metin çok kıymetli bir rehber tabii, ama esas Müjdat hoca içimdeki Hürmüz’ü bulmamda bana en büyük rehber olmuştur. “7 Kocalı Hürmüz” uzun yıllardır tiyatroda varlığını sürdürüyor, defalarca beyazperdeye de uyarlandı. Zamansız olmasının sebebi nedir? - Antik Yunan’dan itibaren bir çok tragedyada, komedyada, çağdaş tiyatro metinlerinde, dünya sinemasında defalarca rastlarız kadının fendinin erkeği yenmesine... Çünkü bu hikaye her daim çalışır. Hele ki kadının zekası ve cazibesinin birleşmesi en büyük silahtır. Hürmüz de böyle bir hikaye; zamansız, ölümsüz, hayat varoldukça her daim izlenebilecek nitelikte. İşin en güzel yanı bunu Sadık Şendil’in yıllar yıllar önce ataerkil toplumda görmüş olması. Neredeyse tüm oyunlarının isimlerine dikkat edin. (Bu bilgiyi Müjdat hocadan öğrenmişimdir) “Kanlı Nigar”, “İnatçı Gelin”, “Kocamın Nişanlısı”... Çoğu, kadın üzerine kurulmuş hikayeler. Sebebi sorulduğunda da büyük ustanın verdiği cevap şöyle olmuş: “Bir evde aileyi kadın tiyatroya götürür” Doğru değil mi? Hürmüz’ü ilk oynayanın Suna Pekuysal olduğu söyleniyor, daha sonra Türkan Şoray, Ayten Gökçer. Sizin aralarından örnek aldığınız isim oldu mu?- Adını saydığınız isimlere bir dönüp baksanıza, nasıl örenk almaz ki insan. Üç isim de sanat disiplinleri, başarı öyküleri ve varlıklarıyla hepimiz için örnek teşkil eder. Hürmüz’e hayat verişleri de birbirinden farklıdır eminim. Ben Suna Pekuysal ve Ayten Gökçer hanımefendilerin Hürmüzler’ini izleyemedim maalesef. Ayten hanım’ın oyundan çok az görüntüsü var. Fakat Türkan Hanım’ın Hürmüz’ünü izledim pek tabii. Zaten hangi kadın vardır ki bu üç kadına hayranlık hissetmesin. Türkan hanım prömiyerden önce Müjdat ağabeyle tebriklerini iletmiş, oyunumuzu izlemeye gelecekmiş. Karşımda görünce ne hissederim şu anda tahayyül edemiyorum. Sezon boyunca hangi tarihlerde ve nerede izlemek mümkün olacak “7 Kocalı Hürmüz” oyununu?- Kapalı gişe başladık çok şükür, böyle devam edersek sezon sonuna kadar oynayacağız diye düşünüyorum. Maslak Tim Show Center’da haftada bir gün oynuyoruz fakat günümüz sabit değil. Tarihleri ise Biletix’ten öğrenmek mümkün. Turne yapmamız şimdilik pek mümkün görünmüyor çünkü döner sahne kullanıyoruz. Şehir dışından soran sevenlerimiz için biraz üzücü bu haber biliyorum ama belki bir gün şartlar değişir. Müjdat hocanın sağı solu belli olmaz..