İŞTEKİ AMAÇ DUYGUSUNU İŞE YARAR HALE GETİRME YOLLARI
"Önce amaç sonra kazanç" söyleminden hareketle amaç önemlidir. İnsanlar, bir şekilde fark yarattıklarına inanmak istiyorlar. Organizasyonun amacına inandıkları zaman, katkı sağlamaya daha fazla istekli oluyorlar ve ellerinden gelenin en iyisini yapıyorlar. Burada elbette organizasyon içerisindeki orta düzey yöneticilerin bu konuda net olmasını sağlamak gerekiyor. Çünkü araştırma, bu konuda üst düzey yöneticilerin değil, orta kademe yöneticilerin ve uzmanların daha fazla rol oynadığını ortaya koydu. Nihayetinde de bu iki grubun bir amaca sahip olma ve net bir amaca hizmet etme duygusu olduğunda, organizasyonların finansal performansının daha da yükseldiği görülüyor.
Özetle, bir “organizasyonun amacının” dikkatli bir şekilde uygulamaya konulması gerekiyor. İnsanların bu amacı tamamen benimsemeleri ve bu amaç bakımından aynı düşüncede olmaları önemli. Aksi takdirde yaratılan amaç duygusu, finansal sonuçları etkilemeyecek ve hiçbir önemi olmayan sözlerle zaman kaybına neden olacaktır.