Ders çalışma alışkanlıkları,
- Sorumluluk alma
- Zaman yönetimi
- Planlama
- Kendi başına hareket edebilme
Temel alışkanlıklar, çocuklara doğru zamanda doğru bir eğitimle aktarıldığında gelişimlerine katkıda bulunur. Temel alışkanlıkların edinilmesi çocuklarda, öz güven, öz saygı, farkındalık ve motivasyon gibi güdüleri besleyerek güçlü birer kişiliğe sahip olmalarını sağlar.
Alışkanlık kazandırmada uygulanması gereken adımlar
Adım 1: Bilgilendirme
Kazanılması ya da değiştirilmesi amaçlanan alışkanlığın çocuğun fiziksel, psikolojik gelişimine uygunluğu belirlenerek çocuğun bu alışkanlığı bir ihtiyaç olarak görmesi sağlanmalıdır. Çocuğa bu davranışı doğru şekilde aktarmak özümseyerek kabul etmesini kolaylaştıracaktır. Bu adımda, çocuğun ihtiyaç ve düşünceleri göz önünde bulundurulmalı, yasak koyucu ve suçlayıcı iletişimden kaçınılmalıdır.
Adım 2: Kontrol etme
Söz konusu davranışın kabul edilmesi veya değiştirilmesi biraz zaman alabilir. Bu süreçte çocuğu kontrol ederek hedeflenen alışkanlığı ne derece özümsediği kontrol edilir. Çocuğun davranışları takibe alınarak olumlu ya da olumsuz sonuçları sabırla takip etmek gerekir.
Adım 3: Geri bildirim
Süreç hakkında çocuğa geri bildirim vermek, istenilen davranışın kabul edilmesi veya değiştirilmesi için önemlidir. Sözlü veya sözsüz iletişim kurarak çocuğa gidişatı hakkında bilgi vermek önemsendiğini ve ona destek olunduğu düşüncesini geliştirir. Geri bildirim aşamasında çocukla işbirliği yaparak süreci birlikte yönetmek gerekir.
Adım 4: Hatırlatma
Eğer tüm adımlar uygulandığı halde ilgili davranışın kazanımı ya da değişimi söz konusu değilse hatırlatma sürecine girilmesi gerekir. Bilgilendirme aşamasına tekrar dönülerek çocuk istenilen davranışı kazanana dek devam eder.