2) BİR RUTİN OLUŞTURUN VE ZAMAN GEÇİŞLERİNİ İŞARETLEYİN
Çocuklar ve yetişkinler zamanın geçişi konusunda farklı bir algıya sahiptir. Aslında, soyutlama kapasitesini henüz tam olarak geliştirmemiş olan çocuklar, zaman gibi soyut bir kavramı somut bir şey olarak görselleştirmekte zorlanırlar. Bu, DEHB'li, yanıltıcı bir zaman algısı olan ve bir görevin veya beklemenin süresini algılama yeteneği olmayan kişilerde daha da belirgindir.
Bu nedenle, DEHB'li çocuklar ve gençlerle ilgilenirken, iyi tanımlanmış zaman çizelgelerine sahip bir çalışma rutini oluşturmak çok önemlidir. Bu durumlarda zamanlayıcı kullanmak değerli olabilir, hatta zamanın geçişinin görsel bir temsili çocuğun doğru bir algı kazanmasına yardımcı olabilir. Daha büyük çocuklar veya yetişkinler için ise zamanlayıcı, can sıkıntısıyla mücadele etmek, dikkat ve motivasyon seviyesini yüksek tutmak için çok etkili bir araç olabilir.
1) ÇALIŞABİLMELERİ İÇİN SAKİN, TEMİZ VE İYİ ORGANİZE EDİLMİŞ BİR ALAN BELİRLEYİN
Çalışma anına yaklaşırken düşünülmesi gereken ilk şey, özel bir alan hazırlamaktır. Bu, herhangi bir öğrenci için iyi bir uygulamadır, ancak DEHB olan çocuk ve gençler söz konusu olduğunda, sabit referans noktaları vermek gerçekten çok önemlidir. Evin sakin bir bölgesinde temiz, iyi organize edilmiş bir yer olmalıdır. Sıcak ışıklar, beyaz duvarlar ve masanın üzerinde, yalnızca çalışması için gerekli olan malzemenin bulunması önemlidir.