Angry Birds 2, Candy Crush, Saga gibi oyunların yanı sıra boyama ve sayısal zekayı geliştirmeyi hedefleyen diğer uygulamalar da inanılmaz veriler depoluyor. Posta Gazetesi yazarı Furkan Lüleci, Posta.com.tr okuyucuları için kaleme aldığı köşe yazısında bu uygulamaların çocukların genel lokasyonlarını ve diğer tanımlayıcı bilgilerini aldığını belirtiyor. Uygulamalar ardından bu verileri ilgi alanlarını takip edebilecek, ne satın almak isteyebileceklerini öngörebilen yapay zekâ teknolojilerine satıyorlar!
Lülelci, "Araştırmalar, birçok çocuğun verileri bazı benzersiz ve zararlı şekillerde kötüye kullanıma açık olduğunu gösteriyor." diyor. Nitekim birçok çocuk reklamları içerikten ayırt edemiyor. İzleme teknolojileri de pazarlamacıların genç beyinleri mikro hedeflemesine olarak tanıdığını gösteriyor.
Pixalate, çocuklara yönelik uygulamaları belirledikten sonra her bir uygulamanın kişisel bilgileri nasıl ele aldığını inceledi ve en önemlisi, her birinin reklam endüstrisine hangi verileri gönderdiğini ortaya koydu. Pixalate’in belirlediği tüm uygulamaların yüzde 7’si ya konum ya da internet adresi verisi topladığını belirledi.