ASLIHAN ALTAY KARATAŞ/ANKARA- Dünyada 150’den fazla ülkede yayınlanan ve yaklaşık 700 milyonun üzerinde insana ulaşan Türk dizileri, Türkiye’nin yumuşak gücü oldu. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’na bağlı Marka Ofisi’nin, Türk dizilerinin dünyadaki etkisini konu alan “Türkiye’nin yumuşak gücü: Türk dizileri” başlıklı çalışması, Başkanlığın “Ayın Tarihi” dergisinin son sayısında yayımlandı. Türk dizilerinin, bugün gerek ekonomik başarısı gerekse oluşturduğu cazibe ile Türkiye’nin farklı coğrafyalardaki insanlarla bağ kurmasının en önemli araçlarından biri haline geldiği vurgulanan çalışmada, “Günümüzde bütün dünyada izlenen dizilerin yüzde 25’ini üreten Türkiye, dünya siyasi ve jeopolitik güç konjonktüründe diziler vasıtasıyla yumuşak gücünü de kullanma kabiliyetine sahip ender ülkeler arasında. Dünyada ABD’den sonra ekonomik büyüklük olarak en çok dizi ihraç eden Türkiye, diğer ülkelere kıyasla diziler vasıtasıyla ülke marka değerini artırma konusunda büyük bir avantaja sahip” denildi.
1 MİLYAR DOLAR BEKLENİYOR
Türkiye’nin tanıtımına, ihracatına, turizmine ve ekonomisine doğrudan veya dolaylı katkı sağlayan diziler sayesinde farklı coğrafyalarda Türk ürünlerine olan talebin her geçen gün arttığı belirtilen çalışmada, takip eden nüfusta Türkçe öğrenme talebinde artış, Türkiye ve Türkler hakkında olumlu görüş bildirimlerinin görüldüğü aktarıldı. Bu yıl dizi ihracatından 1 milyar dolar beklendiği aktarılarak şunlar kaydedildi:
“Türkiye’nin uluslararası alandaki tezlerini destekleyen senaryolar içeren diziler, kamu diplomasisi alanlarını desteklerken politik alandaki tezlerini büyük kitlelere ulaştırma imkanı sunuyor. Türkiye’nin küresel güç olmasına ve dünya genelinde etki alanını sürekli büyütmesine de katkı sağlıyor. Türkiye markasının önemli bir bileşeni olarak dünyada Türkiye’nin olumlu imajını destekliyor ve Türkiye’yi ziyaret etmeye yönelik talebi arttırıyor. Yapılan araştırmalara göre, diziler, gösterildiği ülkelerden gelen ziyaretçi sayısını ortalama yüzde 15 oranında yükseltiyor. Diziler bir yandan çekildikleri mekanları turistik destinasyonlara dönüştürürken, dizi oyuncuları ve müzikleri de uluslararası bir nitelik kazanıyor. Hikayelerin geçtiği birçok tarihi ve kültürel mekan da uluslararası üne kavuşuyor.”