Reklamlarda sıkça gördükleri bir ürüne ısrarla sahip olmak istediklerinde, çocuklarda da “marka takıntısı” oluşmaya başladığı kabul edilebilir. Nörolog Dr. Mehmet Yavuz, konuyla ilgili merak edilenleri açıkladı.
“MARKA TUTKUSU DEPRESYONA SEBEP OLABİLİR”
Markalara yönelmenin yanlış bir davranış olmadığını belirten Dr. Mehmet Yavuz, bazı markaları takıntı derecesinde hayat tarzı haline getiriyorsa, durumun patolojik bir hal alacağı yönünde uyarıyor.
Popüler kültürde ve medyada sürekli olarak reklamı yapılan bazı markaların, kullanıldığında kişi kendini daha değerli hissedecekmiş gibi sunuluyor olması, gelişme çağındaki çocukların ve gençlerin kafasını karıştırıyor. Ekonomik durumun iyi olduğunu gösteren, prestij göstergesi kabul edilen bazı markalar ve ürünlere sahip olmak bir zorunluluk gibi algılandığında, kişiyi depresyona sürüklüyor.