KOKU, VÜCUDUN DİLİDİR
“Vücut kokusu bu kadar kıymetli ve hayatımızda fazlaca önemli bir yere sahip ise neden onu gizlemeye çalışıyor, kokular satın alıyoruz?” diye sorduğumuz Bihter Türkan Ergül şöyle yanıt veriyor:
“Bu bir sektör. Birçok reklam gördük kişi kendini kokluyor ve yüzünü buruşturuyor. Sonra insanlar kendilerini kokladıkça kendinden iğrenmeye başlıyor. Halbuki vücudun dilidir kokusu. Reklamlar hatırlayın duştan çıkan biri kendini kokluyor ter kokusundan değil kendi kokusundan tiksinir bir yüz ifadesi kullanılıyordu. Ve zamanla kendi kokumuzu kötü olmasa dahi duyduğumuzda bir bastırma iç güdüsüne geçtik. Yani bir şey bozulurken aslında kokusu ile konuşur ilk ve biz vücut her konuşmak istediğinde susturduk aslında.”
Afrodizyak etkili olarak satılan kokular hakkında da Ergül, “Lütfen bilinçli şekilde kokular kullanalım. İşte bu afrodizyak etkisi vardır bu çekicidir vb gibi pazarlama tekniklerine kanmayalım. Afrodizyaklı kokular var elbette lakin herkeste farklı etki yaratır. Herkes için aynı koku aynı etkiyi yaratmaz” diyor.